Οι υπάλληλοι της Ιντερ Σταρ εκθέτουν την κωμικοτραγική σκηνοθεσία διάσωσης Μητσοτάκη
Στην ευθεία απόπειρά του να επηρεάσει το πόρισμα του Εγκληματολογικού της ΕΛ.ΑΣ. και να χειραγωγήσει τον εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη, ο Κυριάκος Μητσοτάκης χαρακτήρισε στην κυριακάτικη συνέντευξή του, προκαταβολικά, «σημαντικά» τα βίντεο με την εμπορική αμαξοστοιχία που δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην ενταχθούν στη δικογραφία. Διότι, όπως εξήγησε την επιθυμία του, συνεχίζοντας να καθοδηγεί άκομψα τις αστυνομικές και τις ανακριτικές Αρχές, «η αποκάλυψη των βίντεο χαλάει τα σχέδια όσων προσπάθησαν να χτίσουν ένα ολόκληρο αφήγημα πάνω σε θεωρίες συγκάλυψης».
- Από τον Βασίλη Γαλούπη
Η βιασύνη, όμως, του πρωθυπουργού συναντά ήδη πολλά εμπόδια. Τα τρία βίντεο, που «ανακαλύφθηκαν» ή εφευρέθηκαν με καθυστέρηση δύο ετών, κατατέθηκαν στον ανακριτή από τις 5 Φεβρουαρίου για λογαριασμό της Ιντερ Σταρ, ενώ αποδείχθηκε ότι δημιουργήθηκαν στους υπολογιστές της εταιρίας τρεις ημέρες αργότερα, στις 8 Φεβρουαρίου! Παράνοια… Κανείς δεν μπορεί να ξέρει ακόμα και σήμερα για ποια βίντεο μιλάμε.
Τα ερωτήματα που προκύπτουν σχετικά όχι μόνο για την αυθεντικότητα των βίντεο, αλλά και για τη σκοπιμότητα της προκαταβολικής δημοσίευσης αυτού του αμφίβολου αξίας υλικού, αυξάνονται καθημερινά. Στην έφοδο του Εγκληματολογικού της Αστυνομίας στα γραφεία της Ιντερ Σταρ για την κατάσχεση του επίμαχου βιντεοληπτικού υλικού εντοπίστηκαν μόνο βίντεο της εμπορικής αμαξοστοιχίας με ημερομηνία δημιουργίας 8 Φεβρουαρίου 2025. Κι όχι προγενέστερα από το καταγραφικό. Είναι άγνωστο μέχρι σήμερα πότε, πώς και από πού αλίευσε από τα αρχεία της η Ιντερ Σταρ τα εικαζόμενα βίντεο της εμπορικής, ώστε να παραδοθούν στις 5 Φεβρουαρίου στον ανακριτή και πώς, από ποιον και για ποιο λόγο στις 7 Φεβρουαρίου βρέθηκαν στα χέρια του παρουσιαστή εκπομπών του Σκάι Αρη Πορτοσάλτε, ώστε να τα αναρτήσει στον προσωπικό του λογαριασμό.
Στις 10 Φεβρουαρίου κατέθεσε στις Αρχές ο υπεύθυνος τεχνικού τμήματος της Ιντερ Σταρ μετά την έφοδο του Εγκληματολογικού στα γραφεία της συνεργαζόμενης με τον ΟΣΕ εταιρίας. Οπως είπε ο υπεύθυνος του τεχνικού τμήματος της Ιντερ Σταρ, κατόπιν εντολής του διευθυντή του τού ζητήθηκε να βρει «κάποια βίντεο που αφορούν το δυστύχημα στα Τέμπη, τα οποία μάλλον κατά τη μεταφορά τους σε USB stick είχαν διαγραφεί. Ουσιαστικά, μεταφέρθηκαν από τον server που κατασχέθηκε από την υπηρεσία σας, πλην όμως διαγράφηκαν από αυτόν, χωρίς να γνωρίζω ποιος το έκανε». Πρακτικά, ο τεχνικός της Ιντερ Σταρ λέει πως τα επίμαχα βίντεο δεν υπήρχαν στο καταγραφικό της εταιρίας, που ήδη έχει κατασχεθεί, επειδή είχαν… διαγραφεί από κάποιο αόρατο χέρι σε άλλη μεταφορά, άγνωστο ποια.
Και συνεχίζει στην κατάθεσή του περιπλέκοντας κι άλλο την κατάσταση: «Επειδή στον server έχουν πρόσβαση μόνο οι administrators, εγώ και (άλλο όνομα), την 8.2.25 περί ώρα 3 το πρωί, μόλις επέστρεψα από εξωτερικές εργασίες στην εταιρία, τα βρήκα στον κλάδο ανακύκλωσης. Πάτησα επαναφορά και τα αρχεία εστάλησαν στην αρχική τους θέση. Για τον λόγο αυτό εμφανίζεται στις ιδιότητες των αρχείων η ημερομηνία 8.2.25 ως ημερομηνία δημιουργίας». Ομως, αυτό που ισχυρίζεται στην κατάθεσή του ο τεχνικός δεν ισχύει. Οποιοδήποτε παλιό αρχείο ανασύρεται από τον κάδο ανακύκλωσης ενός συστήματος αναφέρει πάντα την αρχική -παλιά- ημερομηνία που δημιουργήθηκε το αρχείο, όχι τη νέα ημερομηνία της επαναφοράς του. Αυτό το γνωρίζουν και οι τεχνικοί, αλλά μπορεί να το τεστάρει και ο οποιοσδήποτε διαθέτει έναν ταπεινό υπολογιστή με την επαναφορά αρχείων που βρίσκονται στον κάδο ανακύκλωσης.
Κατάθεση
Υπάρχει και άλλη μία κατάθεση που φέρνει σε ακόμα μεγαλύτερη απόσταση τα πραγματικά γεγονότα από τα «θέλω» και τις μηχανουργίες συγκάλυψης του Μαξίμου. Στη δική της κατάθεση η χειρίστρια του επιχειρησιακού κέντρου της Ιντερ Σταρ είπε: «Πριν από λίγες ημέρες δόθηκε εντολή από τη διοίκηση της εταιρίας να ψάξουμε τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές μας εκ νέου, προκειμένου να βρεθεί νέο υλικό για την υπόθεση. Μέσα στον όγκο του υλικού εντοπίστηκαν τρία νέα βίντεο». Η χειρίστρια, όμως, κατέθεσε ότι τοποθέτησε τα τρία βίντεο σε φάκελο που ονόμασε «Δυστύχημα». Ο τεχνικός, στη δική του κατάθεση, αναφέρει τον φάκελο ως «ΚΕΚ Ραψάνη». Τελικά, από πού ανέσυραν το αρχείο;
Ομως, υπάρχει και το μεγαλύτερο κενό του φιάσκου με τα τρία βίντεο που δήθεν διαφωτίζουν τι συνέβη στην εμπορική αμαξοστοιχία. Υπήρχε τελικά κάπου στα καταγραφικά της εταιρίας το επίμαχο υλικό επί δύο χρόνια; Εκανε κατάσχεση του καταγραφικού με υλικό στις 28.2.23 το Εγκληματολογικό ή παρέλαβε μόνο αυτό που δημιουργήθηκε τώρα από τον υπάλληλο; Αν δεν υπάρχουν τα τρία βίντεο σε κανένα καταγραφικό στις 28.2.23, τότε σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να πιστοποιηθούν ως έγκυρα με καμία από τις αποδεκτές μεθόδους. Πρώτος απ’ όλους δεν είναι δυνατόν ένας ανακριτής να αποδέχεται στικάκια χέρι με χέρι που φτιάχτηκαν άγνωστο πώς, ενώ προκύπτουν και… δημιουργίες βίντεο σε μεταγενέστερο χρόνο, όπως αποδεικνύεται επίσημα. Κάθε ανακριτής θα δεχόταν υλικό αποκλειστικά και μόνο μέσα από το κατασχεθέν καταγραφικό. Οτιδήποτε άλλο είναι εκτός μεθοδολογίας και πρωτοκόλλου. Ενδεχομένως μέσα στο πλαίσιο και της παραπλάνησης των Αρχών.
Τέσσερα αμείλικτα ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις
1 Η διοίκηση της Ιντερ Σταρ κλήθηκε από τον Μπακαΐμη για να εξηγήσει τις έως τώρα πράξεις της και την όποια αλήθεια όλων των αντικρουόμενων ισχυρισμών της;
2 Ο ΟΣΕ, του πάντα ατσαλάκωτου και πάντα ευνοημένου από τον Μητσοτάκη, Τερεζάκη, για πόσο ακόμη θα είναι εκτός κάδρου όταν έχει άμεση ευθύνη και ο Οργανισμός είναι, βάσει σύμβασης, ο ιδιοκτήτης του βιντεοληπτικού υλικού;
3 Ο παρουσιαστής που πρώτος ανάρτησε το βίντεο κλήθηκε, έστω για τα μάτια του κόσμου, να εξηγήσει πώς προμηθεύτηκε το υλικό και γιατί επέλεξε να το διακινήσει μέσω twitter κι όχι, π.χ., στα Μέσα όπου εργάζεται, πριν καν ελεγχθεί η γνησιότητά του υλικού;
4 Το Εγκληματολογικό της ΕΛ.ΑΣ. θα αποφανθεί περί γνησιότητας με βάση μεταγενέστερα βίντεο ή υλικό σε στικάκια από μια εταιρία, αν δεν εντοπίσει το πρωτογενές υλικό της μοιραίας βραδιάς απευθείας από το καταγραφικό της Ιντερ Σταρ;
Οποιος κι αν είναι ο εμπνευστής αυτού του φιάσκου, μέσα ή έξω από το Μαξίμου, οι καταθέσεις των υπαλλήλων της Ιντερ Σταρ ξεμπροστιάζουν την προχειρότητα της σκηνοθεσίας Χόλιγουντ από τα Lidl. Οχι με Τεχνητή Νοημοσύνη, αλλά με ατόφια κουτοπονηριά.