Η Hellenic Train διαψεύδει τον Μητσοτάκη και επιμένει στο… αφήγημά της

Η εταιρία υποστηρίζει πως «έχει ήδη παραδώσει όλα τα απαιτούμενα δεδομένα στις αρμόδιες Αρχές», παραδέχεται την ύπαρξη 13ου βαγονιού και ισχυρίζεται, αποποιούμενη την ευθύνη, ότι το φορτίο είναι μόνο «κατά δήλωση» των πελατών της!

Στον Κυριάκο Μητσοτάκη επιστρέφει το «μπαλάκι» των ευθυνών η Hellenic Train, μία ημέρα μετά τη συνέντευξη του πρωθυπουργού για την τραγωδία των Τεμπών, εκθέτοντάς τον, καθώς, όπως υποστηρίζει, από τον περασμένο Μάρτιο έχει καταθέσει στη Βουλή τι μετέφεραν τα βαγόνια της μοιραίας εμπορικής αμαξοστοιχίας, και διαψεύδοντας πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Δικαιοσύνης Γιώργου Φλωρίδη ότι δεν υπήρχε 13ο βαγόνι, ενώ αφήνει να εννοηθεί πως ούτε η ίδια η ιταλική εταιρία γνωρίζει τι μετέφερε πραγματικά το μοιραίο τρένο.

Οι Ιταλοί πέρασαν χθες στην αντεπίθεση, μία ημέρα μετά τη συνέντευξη του πρωθυπουργού που ανέφερε πως «αν αποδειχθεί (σ.σ.: ύποπτο φορτίο), η Hellenic Train θα πρέπει να λογοδοτήσει και ποινικά και πολιτικά…», υποστηρίζοντας σε ανακοίνωσή τους πως «έχει ήδη παραδώσει όλα τα απαιτούμενα δεδομένα στις αρμόδιες Αρχές και έχει απαντήσει σε κάθε σχετικό ερώτημα. Το θέμα του φορτίου της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63501 έχει ήδη διευκρινιστεί, στο πλαίσιο της Ερώτησης 2506/03.03.2023, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων».

Σύμφωνα με τη Hellenic Train, η αμαξοστοιχία περιελάμβανε 13 βαγόνια, εκ των οποίων:

Τα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, μετέφεραν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες). Τα υπόλοιπα δέκα περιείχαν εμπορευματοκιβώτια με παρασκευάσματα διατροφής (4ο-7ο βαγόνι), μπίρες (8ο-9ο βαγόνι), σύρματα από σίδηρο (10ο-11ο βαγόνι) και κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο-13ο βαγόνι). Η Hellenic Train διαψεύδει τον υπουργό Δικαιοσύνης Γιώργο Φλωρίδη, ο οποίος σε δηλώσεις του στις αρχές της εβδομάδας είχε υποστηρίξει πως δεν υπήρχε 13ο βαγόνι, σε μια προσπάθεια να αμφισβητήσει υποτιθέμενα σενάρια συνωμοσίας. Και όμως 13ο βαγόνι υπήρχε, σύμφωνα με την εταιρία που διαχειρίζεται τα τρένα! Οι Ιταλοί προχωρούν ακόμα ένα βήμα, εκθέτοντας περαιτέρω την κυβέρνηση Μητσοτάκη και τους αρμόδιους υπουργούς, αναφέροντας πως ούτε η ίδια η Hellenic Train γνώριζε τι μετέφεραν τα βαγόνια, υποστηρίζοντας πως το φορτίο είναι «κατά δήλωση» των πελατών της.

«Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρίας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο φύλλο σύνθεσης και έχει τεθεί στη διάθεση των Αρχών» σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση.

Προανάκριση

Την ίδια ώρα που τόσο οι Ιταλοί της Hellenic Train όσο και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δεν διαβεβαιώνουν ότι η μοιραία εμπορική αμαξοστοιχία δεν κουβαλούσε κανένα παράνομο φορτίο, ο καθ’ ύλην αρμόδιος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε χθες ότι κανείς δεν μπορεί να βάλει το χέρι του στη φωτιά για τυχόν παράνομο φορτίο μέχρι να ολοκληρωθούν οι έρευνες! «Μα ποιος μπορεί να το βάλει, από τη στιγμή που βλέπετε ότι υπάρχει μία προανάκριση η οποία διενεργείται. Μα αφού ο ΕΔΟΣΑΑΜ, σας λέω, ότι ακόμα δεν έχει βγάλει πόρισμα. Προσπαθούμε, συνεπώς, διαρκώς να βοηθάμε την ασφάλεια των μεταφορών» δήλωσε.

«Απόλυτη ασφάλεια στις μεταφορές δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο. Στην Ουαλία 21/10/24, που λειτουργούσαν τα συστήματα ETMS, έγινε σύγκρουση. Στο Στρασβούργο πριν από λίγες εβδομάδες έγινε σύγκρουση τραμ. Σημαίνει ότι υπάρχει και ο ανθρώπινος παράγοντας» συμπλήρωσε, αποφεύγοντας να διαβεβαιώσει, όπως ο προκάτοχός του Κώστας Αχ. Καραμανλής, ότι είναι ασφαλής ο ελληνικός σιδηρόδρομος λίγες ημέρες πριν από την τραγωδία των Τεμπών… Ολα αυτά ενώ από την πρώτη στιγμή ο πρωθυπουργός διαβεβαίωνε πως η έκρηξη και η φωτιά είχαν σημειωθεί από τα λάδια σιλικόνης, κάτι που διαψεύδεται σχεδόν δύο χρόνια μετά από τους ειδικούς, αποδεικνύοντας πως ο θάνατος δεκάδων επιβατών δεν προκλήθηκε από τη σύγκρουση των τρένων, αλλά από παράνομα εύφλεκτα υγρά, με αποτέλεσμα να πεθάνουν από έλλειψη οξυγόνου! «Οι άνθρωποι οι οποίοι πέθαναν με όνομα και επίθετο είναι πλέον προσδιορισμένοι, αυτοί που πέθαναν από τη φωτιά και είναι 27. Είναι 27, σύμφωνα με όλα τα ντοκουμέντα και στοιχεία, προκύπτει και από τις ιατροδικαστικές εκθέσεις» δήλωσε ο τεχνικός σύμβουλος οικογενειών θυμάτων Βασίλης Κοκοτσάκης.

Ο μόνος επιζών

Την ίδια ώρα συνεχίζει τον αγώνα για τη ζωή σε κέντρο αποθεραπείας στο Μιλάνο ο μοναδικός επιζών από το πρώτο βαγόνι της επιβατικής αμαξοστοιχίας, ο 22χρονος Γεράσιμος, τον οποίο επισκέφτηκε ο δικηγόρος της οικογένειας Λουκάς Αποστολίδης. «Η καρδιά του Γεράσιμου συνηχεί με τον παλμό των εξελίξεων. Μέσα σε κλίμα συγκινησιακά φορτισμένο, επισκέφτηκα στο Μιλάνο, όπου συνεχίζει να δίνει αγώνα ζωής, τον Γεράσιμο, τον μοναδικό επιζώντα του πρώτου βαγονιού του σιδηροδρομικού εγκλήματος των Τεμπών. Η καρδιά του, που συνεχίζει, με τη βοήθεια του Θεού, να πάλλεται, δίνει βροντερό “παρών” και συνηχεί με τον παλμό των εξελίξεων, ζητώντας την επιστροφή του φωτός της Δικαιοσύνης και την αποκατάσταση της αλήθειας. Το μεγαλείο της ανθεκτικότητάς του είναι ακόμα ένας λόγος για να συνεχίσουμε με αποφασιστικότητα! Η Δικαιοσύνη δεν είναι υπόθεση χρόνου, αλλά βούλησης» σημειώνει ο κ. Αποστολίδης, σε μία συγκινητική ανάρτηση στα social media, εν μέσω των αποκαλύψεων για την τραγωδία.

Βίντεο ιδιώτη

Στο μεταξύ «φως» στο τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία φαίνεται να ρίχνει βίντεο ιδιώτη από την Κατερίνη που κατασχέθηκε ενάμιση χρόνο μετά το δυστύχημα, ενώ σε μια προσπάθεια να απαντηθούν εύλογα ερωτήματα για το πιθανό εύφλεκτο φορτίο θα καταθέσουν στον εφέτη ανακριτή οι σταθμάρχες των σταθμών όπου πέρασε η εμπορική αμαξοστοιχία. Χθες αναβλήθηκε η απολογία υψηλόβαθμου στελέχους της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών του υπουργείου που διώκεται για κακούργημα, καθώς ζήτησε και έλαβε νέα προθεσμία για τον Φεβρουάριο.

Στο μεταξύ στα χέρια του εφέτη ανακριτή Λάρισας βρίσκεται το πόρισμα του καθηγητή Πληροφορικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για τα ηχητικά από τις συνομιλίες των σταθμαρχών, μηχανοδηγών το επίδικο διάστημα της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου. Στο πόρισμα δεν εντοπίζονται αλλοιώσεις στις συνομιλίες του καταγραφικού της Αθήνας, ενώ θα γίνει αντιπαραβολή τους με το αντίστοιχο καταγραφικό της Λάρισας. Εξάλλου, μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου αναμένεται να κατατεθεί το πόρισμα του καθηγητή Χημικού Μηχανικού του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου σχετικά με τα αίτια της έκρηξης και της πυρόσφαιρας που δημιουργήθηκε, ενώ στο τέλος του μήνα αναμένεται να παραδοθεί το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Σιδηροδρομικών και Αεροπορικών Δυστυχημάτων.


Βορίδης – Κικίλιας στοιχίζονται στη νέα «γραμμή»

Με εξαιρετικά ανακλαστικά και άφθονη προθυμία ορισμένα κυβερνητικά στελέχη αψήφησαν την αμηχανία και το σοκ από την απότομη αλλαγή πλεύσης του πρωθυπουργού στην υπόθεση των Τεμπών και έσπευσαν να υπερασπιστούν τη νέα κυβερνητική «γραμμή». Μάκης Βορίδης και Βασίλης Κικίλιας επέμειναν σε τηλεοπτικές τους εμφανίσεις ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα συγκάλυψης, παραδεχόμενοι όμως… καλόπιστα λάθη και παραλείψεις στη διαχείριση της υπόθεσης.

Ειδικότερα, ο υπουργός Επικρατείας παραδέχτηκε ότι «το βασικό ζήτημα το οποίο προκύπτει, και προέκυψε, κακά τα ψέματα, με πολύ σαφή τρόπο από αυτές τις μεγάλες συγκεντρώσεις -μπορεί να το βλέπαμε στις μετρήσεις της κοινής γνώμης- είναι ότι προφανώς εξακολουθούν να υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι θεωρούν ότι είτε η Δικαιοσύνη είτε η κυβέρνηση δεν έχουν κάνει καλά τη δουλειά τους σε αυτήν την υπόθεση». Ο κ. Βορίδης τόνισε ότι «πρέπει να γίνει καλά η δουλειά στο ζήτημα της διερεύνησης της αλήθειας, της απόδοσης ευθυνών, της τιμωρίας των ενόχων σε αυτήν τη φοβερή υπόθεση», προσθέτοντας πως «αυτό ήθελε να πει και να επισημάνει ο πρωθυπουργός» στη συνέντευξή του.

Από τη δική του πλευρά, ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Κικίλιας, σε πιο δραματοποιημένο τόνο επισήμανε: «Είναι αδιανόητο για εμένα. Προσωπικά δεν το δέχομαι και αισθάνομαι ότι πρέπει να ξεκαθαριστεί για να τελειώνουμε. Ευθύνες; Αμέλεια; Ενδεχόμενα λάθη από τις αρχικές εκτιμήσεις, όπως είπε ο πρωθυπουργός; Αυτά όλα μπορώ να τα δεχθώ, να τα διερευνήσει η Δικαιοσύνη. […] Δεν δέχομαι συγκάλυψη. Το αποκρούω, σφίγγεται το στομάχι μου». Παράλληλα ο κ. Κικίλιας πρόσθεσε ότι συντάσσεται με όσα ανέφερε ο πρωθυπουργός για τους συγγενείς των θυμάτων, καλώντας κι ο ίδιος τα κυβερνητικά στελέχη να βάλουν τελεία στις προσωπικές τους επιθέσεις.


Υποπτος για ψευδή κατάθεση ο πρώην διευθύνων σύμβουλος Μ. Καποτόρτο

Το κατώφλι του πταισματοδίκη καλείται να περάσει ως ύποπτος για ψευδή κατάθεση το επόμενο διάστημα ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train Μαουρίτσιο Καποτόρτο. Ο ασκός του Αιόλου για τον άλλοτε CEO της εταιρίας άνοιξε πριν από λίγες ημέρες με ενέργειες της Εισαγγελίας Πρωτοδικών της Αθήνας. Αφορμή αποτέλεσαν όσα είχε πει ο κ. Καποτόρτο τον Ιανουάριο του 2024 στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για τα Τέμπη, όντας τότε ακόμη στο τιμόνι της Hellenic Train.

Τότε ο κ. Καποτόρτο είχε προκαλέσει τις αντιδράσεις όλων των κομμάτων με όσα είχε καταθέσει, καθώς, μεταξύ άλλων, είχε προσπαθήσει να ρίξει τις ευθύνες για ό,τι συμβαίνει στα τρένα στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος, αναφέροντας πως οι όποιοι εκτροχιασμοί και αποκλίσεις τρένων έχουν σημειωθεί οφείλονται σε ευθύνη του ιδιοκτήτη της υποδομής, δηλαδή του ΟΣΕ. Μετά την κατάθεση αυτή όλα τα κόμματα συμφώνησαν ώστε η κατάθεση του κ. Καποτόρτο να διαβαστεί στην Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας, προκειμένου ο συγκεκριμένος μάρτυρας να ελεγχθεί για ψευδορκία. Πράγματι, η κατάθεση του τότε CEO της Hellenic Train διαβιβάστηκε στην Εισαγγελία Εφετών της Αθήνας και εκείνη, με τη σειρά της, τα διαβίβασε αρμοδίως στην Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας.

Η τελευταία διέταξε έρευνα και πριν από λίγες ημέρες παρήγγειλε σε πταισματοδίκη να λάβει ανωμοτί κατάθεση από τον Μαουρίτσιο Καποτόρτο για το αδίκημα της ψευδούς κατάθεσης. Ακόμα, στο πλαίσιο της έρευνάς της, η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών έστειλε αίτημα στην Εισαγγελία της Λάρισας προκειμένου να λάβει πιστοποιητικό για την πορεία της δικαστικής διερεύνησης του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος. Πρόκειται για ενέργεια που ορίζει ο νόμος, καθώς η λήψη του συγκεκριμένου πιστοποιητικού είναι απαραίτητη όταν υπάρχουν άλλες σχετικές δικογραφίες με αδικήματα όπως η ψευδής κατάθεση. Συγκεκριμένα, ο νόμος ορίζει ότι θα πρέπει πρώτα να κριθεί αμετάκλητα η κύρια δικογραφία και στη συνέχεια όποια άλλη δικογραφία εκκρεμεί. Πάντως, τυχόν παραγραφή αδικήματος για τη δικογραφία που αφορά τυχόν ψευδή κατάθεση αναστέλλεται.

{{-PCOUNT-}}17{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα