Κώστας Σπηλιόπουλος: Επιστολή «βόμβα» για την τραγωδία των Τεμπών

Με όσα αναφέρει σε αυτή ο διωκόμενος πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ εκθέτει τον Μητσοτάκη και τον Καραμανλή που τον αγνοούσαν επιδεικτικά

Πριν από τρεις μέρες ο εφέτης ανακριτής που διερευνά το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών άσκησε ποινικές διώξεις σε τέσσερα πρώην στελέχη του ΟΣΕ, με κατηγορίες κακουργηματικού χαρακτήρα.

  • Από τον Βασίλη Γαλούπη

Ένα εξ αυτών ήταν ο Κώστας Σπηλιόπουλος, παλιός βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, τον οποίο η κυβέρνηση Μητσοτάκη διόρισε από τις 29 Οκτωβρίου 2019 στη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ.

Ο Σπηλιόπουλος παραιτήθηκε από τα δύο υψηλόβαθμα πόστα ασυνήθιστα σύντομα μετά την ανάληψή τους, στις 3 Ιουνίου 2020. Τότε η κυβέρνηση άφηνε να διαρρεύσει πως προέβη σ’ αυτή την κίνηση για «προσωπικούς λόγους». Όμως τα γεγονότα φαίνεται πως δεν συμφωνούν με το αφήγημα του Μαξίμου. Ακόμα μια φορά…

Ανεξάρτητα από την έκβαση τις ποινικής διαδικασίας για τυχόν ευθύνες του Σπηλιόπουλου και των άλλων κατηγορουμένων που έχουν κληθεί να απολογηθούν στις 5 Σεπτεμβρίου, ο πρώην διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού φαίνεται ότι είχε προειδοποιήσει τόσο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη όσο και τον τότε υπουργό Μεταφορών Κώστα Αχιλλέα Καραμανλή για όσα συνέβαιναν στους ελληνικούς σιδηροδρόμους. Είχε χτυπήσει εγκαίρως το καμπανάκι, με εμπιστευτική επιστολή προς τον πρωθυπουργό, για τις στρεβλώσεις στη διοίκηση και τη λειτουργία των τρένων, κάτι που τελικά κόστισε τη ζωή 57 συνανθρώπων μας στα Τέμπη. Είχε επίσης ενημερώσει τον Κυριάκο Μητσοτάκη για άρνηση συνεργασίας από την πλευρά τού τότε υπουργού Κ. Καραμανλή. Επειδή δεν υπήρξε ανταπόκριση στην επιστολή του, ο Σπηλιόπουλος παραιτήθηκε πέντε μέρες μετά.

Με χθεσινή του ανακοίνωση ο Σπηλιόπουλος αναφέρει ότι «ανέλαβα τη θέση αρχές Νοεμβρίου του 2019 και υπέβαλα την παραίτηση μου στις 3 Ιουνίου του 2020. Στις 28 Μαΐου 2020, γνωρίζοντας πια καλά τις παθογένειες και τις αγκυλώσεις του οργανισμού, απευθύνθηκα στον πρωθυπουργό με εμπιστευτική επιστολή».

Στην επιστολή που είχε παραδώσει στον Κυριάκο Μητσοτάκη στις 28/5/2020 ανάφερε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ: «Ο ΟΣΕ και ο σιδηρόδρομος δεν χωρούν δυσλειτουργίες, καθυστερήσεις, συνδικαλιστικούς και κομματικούς ανταγωνισμούς και κυρίως αδιαφάνεια και παλαιοκομματικές μεθοδεύσεις. Αντίθετα, χρειάζονται ανασυγκρότηση, ταχύτητα, εκσυγχρονισμό και γρήγορη προσαρμογή στις νέες ευρωπαϊκές απαιτήσεις. Θεωρώ ότι έχω ευθύνη απέναντί σας και γι’ αυτό πρέπει να σας ενημερώσω, κύριε πρωθυπουργέ. «Η διαδρομή μου και η αξιοπρέπειά μου λογοδοτούν βασανιστικά στη συνείδησή μου και ταλανίζεται από την ατομική ευθύνη».

«Φαίνεται ότι η προσπάθεια που κάνουμε ενοχλεί τις υπάρχουσες δομές όπως λειτουργούσαν και τα διάφορα συμφέροντα που βρίσκουν ευήκοα ώτα στους διαδρόμους του υπουργείου. Ο υπουργός (σ.σ.: Κ. Αχ. Καραμανλής) παρά τα επίμονα αιτήματά μου ποτέ δεν με δέχθηκε για συνεργασία και ενημερώσεις. Αντίθετα, με διάφορους τρόπους υπονομεύει την προσπάθειά μου και την παρουσία μου. Φαίνεται ότι χάλασε η συνταγή και διαψεύστηκαν οι προσδοκίες ορισμένων».

«Οι λόγοι που συμβαίνουν αυτά είναι σε μένα απολύτως καθαροί και τους έχω αναφέρει στον κ. Δημητριάδη, θέλουν διοίκηση απόλυτα υποταγμένη στους δικούς τους σχεδιασμούς και αυτά δυστυχώς είναι σε γνώση του υπουργού». «Κύριε πρωθυπουργέ, έχω μεγάλη ευθύνη για τη θέση που μου εμπιστευτήκατε και, επειδή δεν μου επιτρέπεται να αποδεχθώ τέτοιου είδους προσβολές και μεθοδεύσεις, θέλω να σας ρωτήσω με απόλυτη ειλικρίνεια. Πιστεύετε ότι μπορώ και πρέπει να συνεχίσω στη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ; Είναι ισχυρή η σχέση εμπιστοσύνης και συνεργασίας που είχαμε αναπτύξει;»

«Αν η απάντηση είναι θετική, ζητώ: τη στήριξη στο πρόσωπό μου και την αλλαγή των μελών του Δ.Σ. με άτομα της δικής σας απολύτου εμπιστοσύνης». «Αν η απάντηση είναι αρνητική, σας παρακαλώ ενημερώστε με αρμοδίως για να λύσουμε ένα πρόβλημα που με ταλαιπωρεί αφάνταστα, όσο καμία άλλη φορά στην πολιτική μου διαδρομή. Και βεβαίως για να αναλάβουν άλλοι τις ευθύνες και τις τύχες του πολύπαθου ΟΣΕ».

Πέντε μέρες μετά, στις 3 Ιουνίου 2020, ο Σπηλιόπουλος παραιτήθηκε. Ο Μητσοτάκης αγνόησε την επιστολή απόγνωσης ενός πρόεδρου οργανισμού, που ο ίδιος είχε τοποθετήσει. Δεν ενδιαφέρθηκε καν για τις βαριές καταγγελίες του διευθύνοντος συμβούλου, παρότι ο Σπηλιόπουλος εκλιπαρούσε για μια συνάντηση.

Ο Καραμανλής, που αρνιόταν να συναντηθεί με τον Σπηλιόπουλο σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην επιστολή, συνέχισε να παραμένει στην καρέκλα του στο υπουργείο μέχρι και την ημέρα που σκοτώθηκαν τόσοι άνθρωποι στα Τέμπη. Σήμερα ο Καραμανλής, με απόφαση Μητσοτάκη, είναι μέλος της ελληνικής Βουλής. Ουδείς αναζητά τις πολιτικές του ευθύνες για το πολύνεκρο δυστύχημα. Ο Σπηλιόπουλος γνωστοποίησε πως ολόκληρη η επιστολή είναι στη διάθεση οποιασδήποτε επίσημης Αρχής το ζητήσει.

Στον Σεπτέμβριο του 2019, όταν είχε γνωστοποιηθεί από την πλευρά της κυβέρνησης η πρόθεση να διορίσει στον ΟΣΕ τον Σπηλιόπουλο, το Κίνημα Αλλαγής είχε αντιδράσει κάνοντας λόγο «για προϊόν πολιτικής συναλλαγής μεταξύ της Ν.Δ. και του κ. Σπηλιόπουλου», με τον ίδιο να απαντά για αναληθή και άδικη επίθεση. Η ουσία, όμως, για την υπόθεση των Τεμπών παραμένει η ίδια. Οι Μητσοτάκης και Καραμανλής ενημερώθηκαν για όσα συμβαίνουν στους ελληνικούς σιδηροδρόμους από τον Μάιο του 2020 με την επιστολή του Σπηλιόπουλου. Οσα έπραξαν και, κυρίως, όσα δεν έπραξαν τα γνωρίζουν πια, δυστυχώς, όλοι.


ΚΩΣΤΑΣ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Πρώην διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος
του ΟΣΕ, πρώην βουλευτής

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Γεννήθηκε το 1957 στην Αχαΐα και αποφοίτησε ως πολιτικός μηχανικός από την Πολυτεχνική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Αρχισε την πολιτική του διαδρομή το 1982 ως εκλεγμένος πρόεδρος της τότε Κοινότητας Μελισσίων Αιγίου. Το 1994 εξελέγη νομαρχιακός σύμβουλος Αχαΐας. Από το 1974 είναι κομματικό μέλος του ΠΑΣΟΚ και το 1996 εξελέγη πρώτη φορά βουλευτής Αχαΐας. Διετέλεσε υφυπουργός Εθνικής Αμυνας από τον Ιούνιο του 2011 έως τον Νοέμβριο του 2011 και στη συνέχεια μέχρι τον Μάιο του 2012 παρέμεινε στη θέση του επί Παπαδήμου. Διετέλεσε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. από τον Μάρτιο του 2013 έως τον Δεκέμβριο του 2014. Από τις 29 Οκτωβρίου 2019, με απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη, ανέλαβε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, θέσεις από τις οποίες παραιτήθηκε στις 3 Ιουνίου 2020.

{{-PCOUNT-}}16{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα