H εμμονική άρνησή του να δώσει εξηγήσεις για το πώς το όχημά του έγινε σκηνικό εγκλήματος προκάλεσε περισσότερα ερωτήματα απ’ όσα υπήρχαν
Κάθε μεγαλοεπιχειρηματίας αντιπροσωπεύει τον όμιλό του με περισσότερους από έναν τρόπους. Όχι μόνο στο έργο που παράγουν οι δουλειές του, αλλά και στον τρόπο που αντιδρά στα γεγονότα.
- Από τον Βασίλη Γαλούπη
Αν, μάλιστα, τύχει να είναι κανείς γιος εφοπλιστή, που στην πορεία γίνεται μιντιάρχης και ιδιοκτήτης μεγάλης ποδοσφαιρικής ομάδας, φροντίζει διπλά να αποφεύγει τις κακοτοπιές.
Γιατί κάθε δημόσια δήλωσή του επηρεάζει το brand name όλου του οικοδομήματος. Η εμπλοκή πανάκριβου θωρακισμένου αυτοκινήτου ιδιοκτησίας του ομίλου Αλαφούζου σε μαφιόζικη δολοφονία σάστισε το πανελλήνιο. Το αναμενόμενο ήταν μια άμεση και αναλυτική ανακοίνωση του ομίλου με απαντήσεις τόσο ξεκάθαρες ώστε να κλείσει οριστικά κάθε συζήτηση για την πλευρά του. Αντ’ αυτού, η ανακοίνωση του Γιάννη Αλαφούζου ήταν χτυπητά εκτός θέματος. Σε σημείο να κατευθύνει τη συζήτηση στον… Παναθηναϊκό. Αυτό και μόνο μαρτυρά ότι ο Αλαφούζος βρίσκεται σε δύσκολη θέση. Χρησιμοποίησε τον ιστορικό σύλλογο ως τη μοναδική ασπίδα του, μια απρόσμενη όσο κι ανεξήγητη κίνηση που γεννάει περισσότερα ερωτήματα. Το περιβόητο τζιπ, για το οποίο κλήθηκε χθες από τη Δικαιοσύνη για διευκρινίσεις ο Αλαφούζος, δεν ανήκει στην ΠΑΕ Παναθηναϊκός. Ούτε οι οδηγοί του συμμετείχαν σε οπαδικές συμπλοκές.
Το θωρακισμένο τζιπ αξίας εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ ανήκει στον όμιλο Σκάι, ιδιοκτησίας Γιάννη Αλαφούζου. Και στις αρμόδιες Αρχές, όπου γίνεται η προανάκριση, κλήθηκε επειδή όσοι ήταν μέσα στο όχημα-αστακός δολοφονήθηκαν σε ξεκαθάρισμα λογαριασμών της μαφίας. Αυτά είναι τα γεγονότα που δεν αμφισβητούνται ως τώρα και γι’ αυτά ερευνούν Αστυνομία και Εισαγγελία. Ομως ο εφοπλιστής αποφάσισε να στρέψει μέσω της ανακοίνωσής του το ενδιαφέρον αποκλειστικά στο ποδόσφαιρο. Αν κάποιος χωρίς καλή γνώση του θέματος διαβάσει την ανακοίνωση Αλαφούζου, θα νομίζει ότι έγιναν επεισόδια και φόνοι μεταξύ χούλιγκαν.
Οτι ήταν οπαδικός ο λόγος του ξεκαθαρίσματος και όχι ανάμεσα σε επαγγελματίες πιστολέρο… Στην ανακοίνωσή του αναφέρει μεταξύ άλλων για «το πληγωμένο από γκανγκστερικές μεθόδους ελληνικό ποδόσφαιρο», με γενικολογίες περί «ενορχηστρωτών συκοφαντικών δημοσιευμάτων για να πλήξουν τον Παναθηναϊκό, που τους φοβίζει». Στο τέλος παραπονιέται και ότι «του έκλεψαν φέτος το πρωτάθλημα». Ομως η Θύρα 13 έβγαλε επιθετική ανακοίνωση κατά Αλαφούζου. Και στα οπαδικά σάιτ του Παναθηναϊκού αυτές τις μέρες διοργανώνουν γκάλοπ αν πρέπει πλέον να φύγει ή να μείνει ο Αλαφούζος, με τα… δημοψηφίσματα να είναι πάνω από 65%-70% εναντίον του.
Ακριβώς επειδή ένας εκ των καταδικασμένων για τη φριχτή δολοφονία του 22χρονου «πράσινου» οπαδού Φιλόπουλου το 2007 καθόταν στη θέση του οδηγού στο τζιπ του Αλαφούζου. Μια ντουζίνα χρόνια κάθειρξης κουβαλούσε ο Ρουμπέτης, οργανωμένος οπαδός του Ολυμπιακού, για το «αδίκημα της συνέργειας σε ανθρωποκτονία εκ προθέσεως».
Παραμένει ανεξήγητο, λοιπόν, γιατί ο Αλαφούζος δεν μοιράστηκε με την κοινή γνώμη, συμπεριλαμβανομένων των οπαδών του Παναθηναϊκού, τις πραγματικά ουσιαστικές πληροφορίες της υπόθεσης. «Από εδώ και πέρα τον λόγο θα έχει η Δικαιοσύνη. Ολα στο φως…» κατέληξε ο ιδιοκτήτης του Σκάι και του Παναθηναϊκού, επιλέγοντας, όμως, να μη διαφωτίσει κανέναν. Ναι μεν ταμπουρώθηκε άτσαλα πίσω από τον Παναθηναϊκό, αν και ο σύλλογος δεν εμπλέκεται πουθενά σ’ αυτή τη βρόμικη ιστορία, όμως δεν έδωσε καμία εξήγηση δημοσίως.
Δεν απάντησε με ποιον τρόπο ένα αυτοκίνητο-τανκ τέτοιας αξίας βρέθηκε στα χέρια μαφιόζων. Κάθε ιδιοκτήτης Ι.Χ. έχει μια ευθύνη για το όχημά του. Αν το μεταβιβάζει, πάει στην Εφορία. Αν το έχει στην κατοχή του, πληρώνει τα τέλη και τους φόρους. Αν το χάσει, κάνει αναφορά στην Αστυνομία. Τι απ’ όλα αυτά έκανε ο όμιλος Σκάι για το όχημά του; Ποια εξήγηση δίνεται απέναντι στον κόσμο μιας ομάδας που ο ίδιος ο Αλαφούζος εμπλέκει αδικαιολόγητα στην κουβέντα για το γεγονός ότι το αυτοκίνητό του το οδηγούσε μαφιόζος;
Μάλιστα, καταδικασμένος ως εγκληματίας, πέρα από οργανωμένος του Ολυμπιακού. Πώς ένα αμάξι εταιρίας Αλαφούζου έφτασε στα χέρια του Ρουμπέτη, που ποζάρει σε φωτογραφίες πίσω από τον ποδοσφαιρικό «εχθρό» του ιδιοκτήτη του Παναθηναϊκού, Μαρινάκη; Και πώς είναι δυνατόν ο ιδιοκτήτης του Σκάι να προβάλλει το νομικά αλλοπρόσαλλο επιχείρημα πως το αμάξι ήταν του 2010, άρα παλιό, όταν επρόκειτο για μια πανάκριβη Mercedes ειδικής κατασκευής και θωράκισης; Ούτε τα ταπεινά φιατάκια δεν… παροπλίζονται σε 13 χρόνια.
Ο εφοπλιστής, όμως, δεν είναι μόνο ιδιοκτήτης του Παναθηναϊκού. Είναι και ιδιοκτήτης κάμποσων ΜΜΕ με νοικιασμένες άδειες από το Ελληνικό Δημόσιο. Οφείλει εξηγήσεις στο σύνολο της κοινωνίας, όχι μόνο σε οπαδούς. Ο ισχυρισμός του ότι κάποια «κέντρα συμφερόντων» τον συνδέουν άμεσα «με σκοτεινά κυκλώματα της νύχτας» δεν είναι ακριβής. Η σύνδεση του ομίλου ΜΜΕ ιδιοκτησίας του έγινε επειδή ένα πανάκριβο όχημα τελευταίας γενιάς που ανήκει στην εταιρία του έγινε μέρος εγκλήματος και μαφιόζικων εκτελέσεων. Κάτι το οποίο δεν αμφισβητεί ούτε ο ίδιος. «Η ιστορία του καθενός μας στην Ελλάδα είναι γνωστή» δήλωσε ακόμα πιο γενικόλογα χθες ο Αλαφούζος. Ακριβώς επειδή η ιστορία του καθενός είναι γνωστή, γι’ αυτό και απαιτούνται καθαρές κουβέντες.
Πότε κατήγγειλε στις Αρχές ο Αλαφούζος κλοπή του οχήματός του; Η απάντηση αφορά όχι μόνο τη Δικαιοσύνη, αλλά και ολόκληρη την ελληνική κοινωνία που έχει δανείσει τις τηλεοπτικές άδειες στους μιντιάρχες, αναβαθμίζοντάς τους σε διαμορφωτές της κοινής γνώμης. Η χθεσινή τοποθέτηση του Αλαφούζου κρίνεται ως θλιβερή. Γι’ αυτό και προκάλεσε περισσότερα ερωτήματα απ’ όσα υπήρχαν. Το «όλα στο φως» δεν το υπηρέτησε, αν και όλοι ανέμεναν διευκρινίσεις. Δεν είναι τα «τρολ» και «κάποια συμφέροντα» που ασχολούνται με το τι έγινε στη συγκεκριμένη υπόθεση. Η Αστυνομία και η Δικαιοσύνη ασχολούνται. Κι ολόκληρη η κοινωνία αναρωτιέται, κι ας επιχειρεί ο ίδιος να υποβιβάσει το ζήτημα σε… οπαδικό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΑΦΟΥΖΟΣ
Εφοπλιστής, ιδιοκτήτης Σκάι
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Γεννήθηκε το 1957 στη Σαντορίνη. Σπούδασε Οικονομικά και Ιστορία στην Οξφόρδη, με μεταπτυχιακό στο ίδιο πανεπιστήμιο. Από τη δεκαετία του ’80 ενεπλάκη με τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της οικογένειάς του, αρχικά με τη ναυτιλιακή εταιρία Glafki MC. Αργότερα ίδρυσε την πλοιοκτήτρια εταιρία τάνκερ Ermis MC. To 1989 ανέλαβε τον ραδιοφωνικό σταθμό Σκάι. Σήμερα είναι πρόεδρος του ομίλου που περιλαμβάνει έναν τηλεοπτικό σταθμό και δύο ραδιοφωνικούς. Τον Μάιο του 2012 ίδρυσε μαζί με άλλους παράγοντες την Παναθηναϊκή Συμμαχία και τέσσερις μήνες αργότερα ανέλαβε πρόεδρος της ΠΑΕ Παναθηναϊκός.