Θ. Λυμπερόπουλος: Η κυβέρνηση ξεπουλήθηκε στα συμφέροντα

Είναι παράλογο που ζητήσαμε έρευνα για τον τρόπο εισόδου και λειτουργίας της Uber στην αγορά; Σε όλη την Ευρώπη έχουν συσταθεί επιτροπές. Στην Ελλάδα γιατί όχι; Ποιον ή ποιους προστατεύει η κυβέρνηση;

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο κλάδος των ταξί καταγγέλλει πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού και ατιμώρητη υποκλοπή έργου από ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό.

  • Του Θύμιου Λυμπερόπουλου

Είναι ένα φαινόμενο που την τελευταία τετραετία, με την ανοχή της κυβέρνησης, διογκώθηκε και πήρε ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Ο αδικαιολόγητος προστατευτισμός αυτών των εταιριών, σε βάρος μιας υπηρεσίας δημόσιου χαρακτήρα, γεννά εύλογη ανησυχία για τη βιωσιμότητα του ταξί. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας εφήρμοσε, άτυπα μεν, πιστά δε, το δόγμα της αυτορρύθμισης της αγοράς, παρέχοντας ασυλία στις σωρείες παραβάσεων που κάνουν τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό.

Η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών δεν ασχολήθηκε ποτέ με αυτό το ζήτημα, παρότι γνωρίζει υπό ποιο παράτυπο καθεστώς λειτουργούν αυτές οι υπηρεσίες επιβατικών μεταφορών. Ζητήσαμε να δώσει στη δημοσιότητα στοιχεία από την πλατφόρμα υποδοχής των συμβάσεων των ΕΙΧ των τελευταίων χρόνων, αλλά το απέφυγε, άγνωστο για ποιους λόγους. Ζητήσαμε να μας πουν πόσες εταιρίες ΕΙΧ και με πόσα αυτοκίνητα νομιμοποιούνται να παρέχουν επιβατικές μεταφορές, αλλά ούτε και αυτό το γνωρίζουν ή δεν θέλουν να το γνωστοποιήσουν. Η εκτίμησή μας είναι ότι στην Αθήνα τουλάχιστον αυτά τα οχήματα είναι υπερδιπλάσια από τα ταξί. Αυτός είναι και ο λόγος που το ΣΑΤΑ ζήτησε από το υπουργείο Μεταφορών να μπουν πληθυσμιακά κριτήρια (ισχύει ήδη για τα ΕΔΧ ταξί) και για τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό. Αυτή η πρόταση πολεμήθηκε όχι μόνο από τους ανταγωνιστές μας (εταιρίες ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων με οδηγό, τουριστικά γραφεία κ.λπ.), αλλά και από τις συνδικαλιστικές παρατάξεις της ομοσπονδίας και του ΣΑΤΑ, που ελέγχονται και καθοδηγούνται από τη Νέα Δημοκρατία.

Ερωτήματα

Ζητήσαμε από το υπουργείο Μεταφορών ένα ξεκάθαρο νομοθετικό πλαίσιο, που θα διαχωρίζει και θα διευκρινίζει το έργο και τον τρόπο υλοποίησής του για κάθε υπηρεσία μεταφοράς. Ζητήσαμε, δηλαδή, το αυτονόητο. Αστική μεταφορά μπορούν να κάνουν μόνο τα δημόσια μέσα μεταφοράς (αυτό έχει αποσαφηνιστεί και από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο). Η κυβέρνηση, για ευνόητους λόγους, αγνόησε κάθε έννοια δικαίου και έστρωσε κόκκινο χαλί στην παρανομία και την παραβατικότητα. Κάνοντας τον απολογισμό (σε κλαδικό επίπεδο) για το έργο που άφησε πίσω της η σημερινή κυβέρνηση καταλήγουμε μόνο σε αναπάντητα ερωτήματα:

• Γιατί δεν έγινε σε αυτά τα τέσσερα χρόνια καμία ουσιαστική συζήτηση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος; Υπάρχει κυβερνητικό σχέδιο για το ταξί και, αν ναι, γιατί δεν έχει δημοσιοποιηθεί;

• Γιατί δεν νομοθετείται η ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί; Τόσο ο περιφερειάρχης Αττικής όσο και ο δήμαρχος Αθηναίων έχουν ταχθεί δημόσια υπέρ αυτής της κίνησης. Είναι προς το συμφέρον του επιβατικού κοινού η ταχύτερη και πιο οικονομική μετακίνησή του, ναι ή όχι;

• Γιατί δεν απαντά το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο αίτημά μας ως προς την άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026;

• Γιατί πρέπει να γίνουν οι ταξιτζήδες της Αθήνας πειραματόζωα μιας τεχνολογίας η οποία βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της εξέλιξης;

• Είναι παράλογο να ζητάμε ξεκάθαρο και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμό των υπηρεσιών που παρέχει το ταξί από αυτές που παρέχει το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό;

• Είναι παράλογο να ζητάμε πληθυσμιακή αναλογία για τα ΕΙΧ;

• Γνωρίζει να μας πει κάποιος πόσα ιδιωτικά αυτοκίνητα κάνουν αστική μεταφορά στην Αθήνα;

• Μήπως ο αριθμός είναι μεγαλύτερος από αυτόν των ταξί και κανιβαλίζεται μια επαγγελματική ομάδα, υπό την ανοχή της κυβέρνησης ή λόγω της αδράνειάς της;

• Είναι παράλογο να ζητάμε τη σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των ΕΙΧ και τη δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό;

• Γιατί δεν έχει δημοσιοποιήσει ποτέ το υπουργείο Μεταφορών στοιχεία για τον αριθμό αυτών των συμβάσεων; Ποιον προστατεύει και γιατί;

• Γιατί δεν εφαρμόζεται η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου;

• Γιατί αδρανοποιήθηκε ο Ν. 4530/2018; Γιατί δεν έγιναν οι βελτιώσεις που έπρεπε να γίνουν;

• Τι ακριβώς έγινε με τις καταγγελίες που έχει καταθέσει το ΣΑΤΑ για τις παράνομες προσφορές των εφαρμογών και τις τιμές των ΕΙΧ κάτω της ελάχιστης τιμής μίσθωσης που διαφημίζονται καθημερινά στο διαδίκτυο;

• Είναι παράλογο που ζητήσαμε έρευνα για τον τρόπο εισόδου και λειτουργίας της Uber στην ελληνική αγορά; Σε όλη την Ευρώπη έχουν συσταθεί επιτροπές που εξετάζουν το ίδιο θέμα. Στην Ελλάδα γιατί όχι; Ποιον ή ποιους προστατεύει η κυβέρνηση;

*Πρόεδρος του ΣΑΤΑ

{{-PCOUNT-}}20{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα