Γεραπετρίτης (που κατέβηκε στην Οινόη) και Τερεζάκης ταξίδεψαν χθες με την αμαξοστοιχία 882 από την Αθήνα στην Καλαμπάκα για να κερδηθεί δήθεν η εμπιστοσύνη του κοινού
Επικοινωνιακό σόου για τα… αυτονόητα στήθηκε χθες από την κυβέρνηση, τον αρμόδιο για τις Μεταφορές υπουργό Μεταφορών Γιώργο Γεραπετρίτη και τον πρόεδρο του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας Παναγιώτη Τερεζάκη, ο οποίος δάκρυσε μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες.
Αν και δεν έχει ολοκληρωθεί κανένα από τα απαιτούμενα έργα για την τηλεδιοίκηση και τη φωτοσήμανση του σιδηροδρομικού δικτύου, οι αρμόδιοι προσπάθησαν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού, ταξιδεύοντας στις 8.28 χθες το πρωί με την αμαξοστοιχία 882 από τον Σταθμό Λαρίσης στην Αθήνα με προορισμό την Καλαμπάκα.
Πρώτοι επιβάτες στο πρώτο βαγόνι ήταν ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης και στελέχη της Hellenic Τrain.
Μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες κύλησαν δάκρυα από τον πρόεδρο του ΟΣΕ Παναγιώτη Τερεζάκη τη στιγμή που κοιτούσε από το παράθυρο της μηχανής της αμαξοστοιχίας που ετοιμαζόταν να αναχωρήσει για την Καλαμπάκα. «Είμαστε μέσα στο πρόγραμμά μας όσον αφορά το σύνολο σχεδόν των αμαξοστοιχιών.
Απομένει ο προαστιακός σιδηρόδρομος για το Κιάτο που θα εκκινήσει προς το τέλος της επόμενης εβδομάδας, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα τα οποία γίνονται κυρίως για την ανάδειξη του φωτισμού μέσα σε σήραγγες προς τη διαδρομή για Κιάτο» δήλωσε ο κ. Γεραπετρίτης μιλώντας στους δημοσιογράφους πριν από την επιβίβασή του στο τρένο.
Διαβεβαίωσε ότι όλες οι συμβάσεις που αφορούν την τηλεδιοίκηση και τη σηματοδότηση στον κύριο σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου.
Ο αρμόδιος για τις Μεταφορές υπουργός Επικρατείας ταξίδεψε μέχρι την Οινόη και μετά επέστρεψε στην Αθήνα, προκαλώντας την αντίδραση του τομεάρχη Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Παππά.
«Ο κ. Γεραπετρίτης επιβιβάστηκε σε τρένο που πάει μέχρι την Καλαμπάκα, αλλά αποβιβάστηκε ακριβώς έξω από την Αθήνα. Τι κάνει η κυβέρνηση Μητσοτάκη; Ενα επικοινωνιακό σόου που προσβάλλει τους πολίτες. Και ενώ έχει αφήσει τον σιδηρόδρομο σε εγκατάλειψη, συνεχίζει την προσπάθεια συγκάλυψης για την τραγωδία» δήλωσε ο κ. Παππάς.
Στο μεταξύ χθες μπήκαν στις ράγες τα επιβατικά τρένα Intercity, 34 ημέρες μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, με λιγοστούς ταξιδιώτες, καθώς οι αρμόδιοι δεν έχουν πείσει το επιβατικό κοινό. Το πρώτο τρένο αναχώρησε λίγο μετά τις 10 το πρωί από τη Θεσσαλονίκη με προορισμό την Αθήνα με μόλις 38 επιβάτες.
«Ολα καλά θα πάνε, δεν υπάρχει ανησυχία, επαγγελματίες είμαστε. Συνεχίζουμε με ασφάλεια» ανέφερε ένας μηχανοδηγός λίγο πριν ανέβει στο τρένο.
Εκανε τον σταυρό του
Κατά την αναχώρηση ο προϊστάμενος του Intercity 55 έκανε τον σταυρό του. Εκτός από τους 38 επιβάτες που ταξίδευαν από Θεσσαλονίκη, προστέθηκαν μόλις τέσσερις από το Πλατύ και 12 από τη Λάρισα. Το αντίστροφο δρομολόγιο με το Intercity 52 από την Αθήνα με προορισμό τη Θεσσαλονίκη εκτελέστηκε με μόλις 80 επιβάτες.
Τα τρένα ταξίδεψαν μισοάδεια, καθώς έχουν χωρητικότητα 350 επιβατών, ενώ κανείς δεν επέλεξε να καθίσει στα πρώτα βαγόνια, αφού είναι νωπές οι μνήμες από τη σύγκρουση των τρένων.
Ολοι οι επιβάτες προτίμησαν τα τελευταία βαγόνια. «Μουδιασμένη θα μπω στο τρένο. Οπως και να ’χει, αυτό το συμβάν δεν ξεχνιέται. Ας ευχηθούμε τα καλύτερα. Να μην ξανασυμβεί τέτοιο κακό» δήλωσε μία επιβάτισσα λίγο πριν επιβιβαστεί στο τρένο. Αλλος επιβάτης δήλωσε πως αναγκαστικά ταξιδεύει με το τρένο προς τον προορισμό του.
Μειωμένη ταχύτητα
Το πρώτο δρομολόγιο από τη Θεσσαλονίκη, Intercity 55, ξεκίνησε στις 10.20 το πρωί και έφτασε στην Αθήνα στις 3.40 μετά το μεσημέρι, έπειτα από ταξίδι 5 ωρών και 20 λεπτών. Δηλαδή διήρκεσε μία ώρα παραπάνω απ’ όσο διαρκούσε το ταξίδι πριν από την τραγωδία. Οι αμαξοστοιχίες κινούνται με μειωμένη ταχύτητα 100 χλμ./ώρα, αντί 160 χλμ./ώρα που ταξίδευαν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου.
Σε μια προσπάθεια να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού, τα δρομολόγια είναι μειωμένα, υπάρχουν δύο σταθμάρχες ανά βάρδια, δύο μηχανοδηγοί και ένας συνοδός ανά αμαξοστοιχία. Επίσης, προβλέπεται η κυκλοφορία μόνο ενός τρένου στα τούνελ.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, την προσεχή Παρασκευή, 7 Απριλίου, εντάσσονται το δεύτερο ΙC Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα, τα δρομολόγια του Προαστιακού της Αθήνας στο τμήμα Πειραιάς – Μαγούλα – Πειραιάς και το δρομολόγιο Αθήνα – Λιανοκλάδι – Αθήνα.
Τη Μεγάλη Τρίτη 11 Απριλίου προστίθεται στα δρομολόγια το τρίτο IC Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα.