Φιάσκο η επανεκκίνηση των σιδηροδρομικών δρομολογίων

Ο Γεραπετρίτης δεν ενημέρωσε καν την κοινή γνώμη, «κρυπτόμενος» πίσω από την ανακοίνωση της Hellenic Train

Με πολύ λιγότερα δρομολόγια από αυτά που είχε προαναγγείλει ο Γιώργος Γεραπετρίτης μόλις πριν από μία εβδομάδα αρχίζει πάλι σήμερα η λειτουργία του σιδηροδρόμου. Μάλιστα, ο λαλίστατος κατά τα άλλα υπουργός δεν μπήκε στον κόπο να ενημερώσει την κοινή γνώμη για τα δρομολόγια που θα πραγματοποιηθούν, αλλά «κρύφτηκε» πίσω από τη σχετική ανακοίνωση της Hellenic Train.

Η πολυδιαφημισμένη επανεκκίνηση των σιδηροδρομικών δρομολογίων αποτελεί άλλο ένα φιάσκο, αφού ουσιαστικά στις ράγες θα βρεθούν μόνο οι προαστιακοί σιδηρόδρομοι Αθήνας και Πάτρας και τα τουριστικά τρένα, ενώ «κόπηκαν» τα τοπικά δρομολόγια στη βόρεια Ελλάδα, όπως και τα εμπορευματικά δρομολόγια, μετά τις σοβαρές ενστάσεις που εξέφρασαν οι μηχανοδηγοί για λόγους ασφαλείας. Οι ενστάσεις αφορούν τις σιδηροδρομικές γραμμές Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, Πλατύ – Φλώρινα, Αθήνα – Θεσσαλονίκη (σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα), Πειραιάς- Κιάτο, Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη και Λάρισα – Βόλος.

Αθήνα – Οινόη

Με αυτά τα δεδομένα, σήμερα το πρωί, τρεις εβδομάδες μετά το συγκλονιστικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, θα εκκινήσει από τον Σταθμό Λαρίσης το πρώτο τρένο που θα εκτελέσει το δρομολόγιο Αθήνα – Οινόη. Οπως ανακοίνωσε η Hellenic Train, σήμερα θα πραγματοποιηθούν τα δρομολόγια του προαστιακού σιδηροδρόμου της Αθήνας, Πειραιάς – Αθήνα – Αεροδρόμιο, Ανω Λιόσια – Κάντζα και Αθήνα – Χαλκίδα, ο προαστιακός Πάτρας και τα δρομολόγια Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο, Διακοφτό – Καλάβρυτα.

Αντίθετα, δεν θα γίνουν τα υπόλοιπα δρομολόγια που είχε προαναγγείλει ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα υποδομών και μεταφορών. Πρόκειται για τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη – Φλώρινα, Θεσσαλονίκη – Δράμα, Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, Βόλος – Μηλιές και τα εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη και Προμαχώνα και από Θριάσιο προς Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με τις αποφάσεις που έλαβε το Συντονιστικό Κέντρο Ασφαλείας Σιδηροδρόμων για τα μέτρα ασφαλείας, σε όλα τα δρομολόγια θα υπάρχουν υποχρεωτικά δύο μηχανοδηγοί και ένας συνοδός και στους σταθμούς δύο σταθμάρχες. Παράλληλα τα τρένα τη νύχτα θα δρομολογηθούν με τέτοιο τρόπο που να διασφαλίζεται η μη διασταύρωσή τους στα σημεία που η γραμμή μονοδρομείται. Επίσης αποφασίστηκε η μείωση της ταχύτητας στα τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση και έτσι για τα προαστιακά και εμπορευματικά τρένα η ταχύτητα μειώνεται σε 80 χλμ./ώρα και για τα επιβατικά τρένα σε 100 χλμ./ώρα.

Τα προβλήματα, χωρίς την επίλυση των οποίων δεν μπορεί να ξεκινήσουν δρομολόγια σε συγκεκριμένα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, ανέδειξε η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης με επιστολή προς την Hellenic Train. Οι μηχανοδηγοί υπογραμμίζουν ότι είχαν προειδοποιήσει έγκαιρα για τη μη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας και συμπληρώνουν ότι απαιτούνται οι κατάλληλες ενέργειες για επίλυση σοβαρών θεμάτων σε εννέα σημεία του δικτύου.

Ειδικότερα, η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης Ελλάδας ζητά την ασφαλή λειτουργία των επικοινωνιών και εντός των σηράγγων, την επάνδρωση μεγάλων σταθμών, όπως αυτού της Εδεσσας, αλλά και πιστοποιητικά ελέγχου καταλληλότητας των γεφυρών από τις οποίες διέρχεται το τρένο. Επιπλέον αναφέρεται στην ανάγκη επαρκούς φύλαξης των ισόπεδων διαβάσεων, ενώ επαναλαμβάνει το αίτημά της για καταγραφή των συνομιλιών των μηχανοδηγών με τους εκπροσώπους του διαχειριστή υποδομής και από την Hellenic Train, «καθώς μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία υπήρξε επιλεκτική διαρροή συνομιλιών που αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη από τις πραγματικές αιτίες της σιδηροδρομικής τραγωδίας», όπως αναφέρουν.

Τι ζητούν

Συγκεκριμένα, για τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη (Στρυμόνας) ζητούν λειτουργία των επικοινωνιών σε όλη τη διαδρομή και όλων των διαβάσεων, όπως και άρση των βραδυποριών των 6-10 χλμ. και αποκατάσταση της υποδομής σε αυτά τα σημεία. Για τη Γραμμή Πλατύ – Φλώρινα τη δυνατότητα επικοινωνίας σε όλη τη διαδρομή, την επάνδρωση του σταθμού Εδεσσας (σύρτης ασφαλείας), καθώς και τη χορήγηση των πιστοποιητικών καταλληλότητας γεφυρών (πότε ελέγχθηκαν τελευταία φορά). Επίσης έλεγχο της υποδομής στο χλμ. σημείο 142.000 έως 152.000 όπου έχει τεθεί βραδυπορία 40 χλμ., λόγω κατολισθήσεων.

Στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη ζητούν τη χορήγηση πιστοποιητικών καταλληλότητας γεφυρών και πλήρεις επικοινωνίες κατά μήκος της γραμμής, ενώ στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη αιτήθηκαν γραπτή βεβαίωση για τη διέλευση από σήραγγες (Τέμπη, Πλαταμώνας) όπου έχουν διαπιστωθεί προβλήματα από την Πυροσβεστική κατά τον τελευταίο έλεγχό της και δυνατότητα επικοινωνίας εντός αυτών (με πιστοποιημένο σύστημα επικοινωνίας), όπως και αποκατάσταση επικοινωνίας όπου υπάρχουν προβλήματα (π.χ. Ορφανά – Σ.Σ. Λάρισας- Ευαγγελισμός).

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα