Ρεσιτάλ κυνισμού και ψευδολογίας στην επιτροπή της Βουλής, όπου επέστρεψε στο αρχικό αφήγημα του προσωπικού λάθους του σταθμάρχη
Μνημείο ντροπής για την κυβέρνηση Μητσοτάκη αποτελεί η «ενημέρωση» του Γιώργου Γεραπετρίτη στη Βουλή για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Ο υπουργός Επικρατείας, που έχει αναλάβει το χαρτοφυλάκιο των Υποδομών, δίχως, ωστόσο, να έχει ορκιστεί, έδωσε ρεσιτάλ κυνισμού, απέκδυσης ευθυνών, αλλά και ψευδολογίας, επιστρέφοντας αποκλειστικά στο αρχικό αφήγημα του προσωπικού λάθους του σταθμάρχη και αρνούμενος να λάβει επί τους ουσίας καμία ευθύνη.
Μπορεί η κυβέρνηση να είχε αλλάξει μερικώς τη στρατηγική της τις τελευταίες ημέρες και να είχε μετατοπιστεί από τα περί λάθους του σταθμάρχη, ωστόσο ο Γιώργος Γεραπετρίτης στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου ισχυρίστηκε πως εκείνος ήταν που ευθυνόταν αποκλειστικά για την τραγωδία. Σε ένα κρεσέντο ψευδολογίας, υποστήριξε πως το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε απολύτως και στο ακέραιο και πως ο συγκεκριμένος σταθμάρχης επέλεξε να κάνει χειροκίνητη δρομολόγηση. «Για 5,5 χλμ. μπορούσε μπροστά στον πίνακα να δει την κίνηση της αμαξοστοιχίας. Η αυτόματη χάραξη που θα γλίτωνε το κακό ήταν υποχρέωση από τη στιγμή που υπήρχε τηλεδιοίκηση στη Λάρισα. Επρεπε να είχε γίνει αυτόματη χάραξη. Ηταν προσωπική του επιλογή» υποστήριξε ο Γιώργος Γεραπετρίτης, δηλώνοντας βέβαιος πως υπήρχαν ασφαλιστικές δικλίδες, επιρρίπτοντας με αυτόν τον τρόπο ευθύνες αποκλειστικά στον σταθμάρχη της Λάρισας, ο οποίος βεβαίως βρίσκεται από την πρώτη στιγμή στα χέρια της Δικαιοσύνης για τις παραλείψεις του.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο Γιώργος Γεραπετρίτης επιτέθηκε με σφοδρότητα στον ΣΥΡΙΖΑ, κατηγορώντας τον για την περιβόητη σύμβαση 717, σαν εκείνος και η «γαλάζια» κυβέρνηση να μη φέρουν ουδεμία ευθύνη. Η κυβέρνηση επιχείρησε να εμφανιστεί μέσω αυτής της τοποθέτησης ως αθώα περιστερά και άμοιρη ευθυνών για τη σύμβαση, με τον υπουργό να απορρίπτει κατηγορηματικά τους ισχυρισμούς του ΣΥΡΙΖΑ περί παράδοσης του 70% του έργου της τηλεδιοίκησης το 2019. «Δεν υφίσταται αυτό που λέτε ότι είχε παραδοθεί το 70%. Λιγότερο από το 33% του έργου είχε παραδοθεί το 2016, λειτουργικά παραδοθέν.
Και σε αυτό το 33% υπήρξαν λειτουργικά ζητήματα» ισχυρίστηκε ο Γιώργος Γεραπετρίτης, ο οποίος, ωστόσο, απέφυγε να δώσει εξηγήσεις για το γεγονός ότι από το 2019 έως το 2021 δεν υπήρξε καμία απολύτως εξέλιξη στο θέμα της σύμβασης, κάτι το οποίο ωστόσο αναγκάστηκε να παραδεχθεί.
Μάλιστα, ο υπουργός για πρώτη φορά με τόση ένταση από όταν έγινε το δυστύχημα έστρεψε τα βέλη του στην Κουμουνδούρου, κατηγορώντας τη για επιχείρηση όξυνσης του πολιτικού κλίματος. Αφορμή στάθηκε η τοποθέτηση του Χρήστου Γιαννούλη ότι το δυστύχημα οφείλεται στην τετραετή διακυβέρνηση της χώρας από τη Ν.Δ. και πως «δική σας αποκλειστική είναι η ευθύνη για τη σύγκρουση στα Τέμπη». «Επιλέξατε την πολιτική αντιπαράθεση. Ακουσα τον κ. Γιαννούλη να λέει ότι το δυστύχημα οφείλεται αποκλειστικά στην κυβέρνηση. Δεν άκουσα συγγνώμη από την αξιωματική αντιπολίτευση. Φταίνε μόνο οι άλλοι; Θα πάει μέχρι τέλους η υπόθεση, καμία συγκάλυψη, ας έχουμε όμως το θάρρος να αναλαμβάνουμε όλοι την ευθύνη μας» ισχυρίστηκε ο Γιώργος Γεραπετρίτης. Κατά τα λοιπά, παρείχε διαβεβαιώσεις ότι η έρευνα για το τραγικό δυστύχημα θα φτάσει μέχρι τέλους, καθώς, όπως είπε, η Δικαιοσύνη έχει επιληφθεί με γοργούς ρυθμούς στο ανώτατο επίπεδο.
Οσο για την επιτροπή των ειδικών, εκτίμησε πως έως το Πάσχα θα είναι σε θέση να υποβάλει το πόρισμα για τα αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία. Αποκάλυψε, μάλιστα, πως θα μπει στο πρώτο τρένο όταν θα επανεκκινήσουν τα σιδηροδρομικά δρομολόγια, την προσεχή Τετάρτη, για «ψυχολογικούς» λόγους, όπως τους προσδιόρισε.
Οσο για την αντιπολίτευση, επέλεξε τους ήπιους τόνους για την πρώτη κοινοβουλευτική συζήτηση του δυστυχήματος. Εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ, ο αρμόδιος τομεάρχης Νίκος Παππάς υποστήριξε ότι δεν χωρούν μικροπολιτικές αντιπαραθέσεις και όξυνση του κλίματος. «Δεν πρέπει να εκπεμφθεί το μήνυμα ότι δεν θα λάμψει η αλήθεια. Αυτό θα ήταν το χειρότερο, και μάλιστα σε μια περίοδο που ο λαός είναι στους δρόμους. Η Ελλάδα είναι σε έκρηξη και η απαίτηση του κόσμου είναι για αλήθεια και δικαίωση. Καλούμαστε να συζητήσουμε για τις διαχρονικές παθογένειες του σιδηροδρόμου.
Πρώτα όμως θα συζητήσουμε γιατί έγινε το δυστύχημα» όπως είπε, καταγγέλλοντας σε κάθε περίπτωση συνεχείς αλλαγές στη στάση της κυβέρνησης, καθώς «αρχικά έφταιγε ο σταθμάρχης, μετά οι προηγούμενοι και μετά ο Κώστας Καραμανλής».