Η κυβέρνηση αγνόησε επί 11 μήνες τις δραματικές καταγγελίες του ΟΣΕ Θεσσαλονίκης
Αίσθηση προκάλεσε η χθεσινή αποκάλυψη της «δημοκρατίας», με την επιστολή-κόλαφο που έστειλαν οι σιδηροδρομικοί της Θεσσαλονίκης προς τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ τον περασμένο Απρίλιο και ανέφεραν ότι «δεν λειτουργεί τίποτα, ούτε καν η φωτοσήμανση από τη Θεσσαλονίκη έως την Αθήνα».
Στην ίδια επιστολή περιέγραφαν τις τραγικές συνθήκες και ελλείψεις του κεντρικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας, και ότι καμία απολύτως ενέργεια δεν έγινε από τότε έως την ημέρα του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών, κάτι για το οποίο πρέπει να λογοδοτήσουν οι αρμόδιοι του ΟΣΕ.
Εκτός αυτής της αδράνειας, θα πρέπει να σημειωθεί ότι κατά την έρευνα της «δημοκρατίας» στον σταθμό της Θεσσαλονίκης έγινε γνωστό ότι «στην Αθήνα, στη Λάρισα και τη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιούμε ακριβώς το ίδιο σύστημα ελέγχου, δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικό, γιατί δεν θα λειτουργούσε σωστά όλος ο κεντρικός άξονας της χώρας», όπως μας είπαν χαρακτηριστικά.
Με απαρχαιωμένα συστήματα που υπολειτουργούν και σε συνθήκες που θυμίζουν τριτοκοσμικές χώρες αναγκάζονται να εργάζονται οι υπάλληλοι στον σταθμό ΤΧ1 στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο σιδηροδρομικό κόμβο, καθώς ενώνονται οι γραμμές Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, όπως και η γραμμή με κατεύθυνση την Αθήνα και τη Φλώρινα. Ο σταθμάρχης της Θεσσαλονίκης Παύλος Πετσάβας, εμφανώς αγανακτισμένος με όσα γράφονται και ακούγονται για τους σιδηροδρομικούς, καταγγέλλει όλα όσα συμβαίνουν στον χώρο εργασίας και όχι μόνο.
«Εχουν γίνει αμέτρητες αναφορές για τα προβλήματα που έχει το δίκτυο στη συγκεκριμένη περιοχή, χωρίς όμως να έχει γίνει κάποια κίνηση για τη διόρθωση αυτού. Πρέπει άμεσα να φτιαχτεί η φωτοσήμανση και να δοθεί σε λειτουργία το σύστημα ασφαλείας ΕTCS, για να υπάρξει το επιθυμητό επίπεδο ασφαλείας» είπε, ενώ παράλληλα τονίζει πως ένα άλλο σημαντικό κομμάτι είναι η σωστή εκπαίδευση και εξειδίκευση του προσωπικού, ώστε να διαχειριστεί αυτά τα εργαλεία.
Η τραγική κατάσταση ακόμη και των συνθηκών εργασίας στον σταθμό της Θεσσαλονίκης φαίνεται και από το γεγονός ότι στο παλαιό κτίριο, όπου γίνεται ο έλεγχος διέλευσης των τρένων, υπάρχουν ποντίκια, ενώ μέσα στον πίνακα ελέγχου κυκλοφορίας υπάρχει ποντικοφάρμακο, καθώς έχουν εισέλθει μέσα σε αυτόν τα τρωκτικά και καταστρέφουν τα καλώδια.
Στη Θεσσαλονίκη, αλλά και έως την Αλεξανδρούπολη, όλα σήμερα λειτουργούν χειροκίνητα και κανονιστικά, δηλαδή με τους κανονισμούς που ίσχυαν πριν από τριάντα και σαράντα χρόνια, και όπως λέει ο κ. Πετσάβας: «Πολλές είναι οι φορές που ενώ δίνεται εντολή από το ηλεκτρονικό σύστημα, δεν είναι σαφές αν έχει πραγματοποιηθεί ή όχι και απαιτείται η παρουσία ανθρώπου, που θα πρέπει να διενεργήσει την εντολή αυτή χειροκίνητα».
Τέλος, στην επιστολή που έστειλαν προς τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ και αποκάλυψε η «δημοκρατία» ζητούν, στο τέλος αυτής, την αλλαγή λειτουργίας και τη χρησιμοποίηση κλειδούχων, για να «πέσει» το σύστημα με αυτόν τον τρόπο, να αναγκάσει τους υπουργούς να φτιάξουν νέο σιδηρόδρομο στην πατρίδα, γιατί έβλεπαν την αδιαφορία των αρμοδίων. Τόσο καλά…
Σημειώνεται πως αναμενόταν να επισκεφτεί το σημείο ο κ. Γεραπετρίτης, ωστόσο επισκέφτηκε μόνο τον σταθμό στη Θεσσαλονίκη.