Πήγαν να παρουσιάσουν από το περιοδικό «ΒΗΜΑgazino» ως ήρωες Κυριάκο, Γιάννα, Ούρσουλα και άλλους (άσχετους) ηγέτες
Μόνο ως ύβρις -και δη στον χειρότερο βαθμό- μπορεί να εκληφθεί η απόπειρα να εμφανιστoύν, εν όψει της 25ης Μαρτίου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ως σύγχρονος Κολοκοτρώνης και η Γιάννα Αγγελοπούλου ως Μπουμπουλίνα, και μάλιστα σε μια απεικόνιση με φορεσιές εποχής! Ο σάλος, που έχει ξεσηκωθεί από χθες το μεσημέρι, πυροδότησε σειρά εξελίξεων, αλλά το θέμα έχει (πέρα από τις δημοσιογραφικές – εκδοτικές διαστάσεις) και πολιτικές διαστάσεις, αφού αντανακλά στον ίδιο τον κ. Μητσοτάκη και τον τρόπο με τον οποίο εκείνος αντιδρά και συμπεριφέρεται γενικότερα ως πρωθυπουργός.
Το φιτίλι άναψε όταν κυκλοφόρησε το διαφημιστικό βίντεο για το περιοδικό (της εφημερίδας «Το Βήμα») «ΒΗΜΑgazino» αυτής της Κυριακής. Όσοι το είδαν αρχικά δεν πίστευαν στα μάτια τους, καθώς στο εξώφυλλο δεν απεικονίζονταν οι ήρωες της Επανάστασης, αλλά -με ρούχα του 1821- ο Κ. Μητσοτάκης, η Γ. Αγγελοπούλου και -σε σχετικά δεύτερο πλάνο- ξένοι ηγέτες…
Υπό άλλες συνθήκες, αυτό το εξώφυλλο θα μπορούσε να ήταν σατιρικό και σαρκαστικό απέναντι στην κυβέρνηση και στον πρωθυπουργό. Γι’ αυτό και πολλοί θεώρησαν ότι δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και ότι αποτελεί μάλλον μια -κατά τη διαδικτυακή ορολογία- «τρολιά». Δυστυχώς, έμελλε να αποδειχθεί ότι τα πράγματα δεν είναι έτσι. Η κυριακάτικη εφημερίδα του εκδοτικού ομίλου Μαρινάκη είχε όντως ετοιμάσει ένα κατάπτυστο εξώφυλλο για το ένθετο περιοδικό της, το οποίο -και μόνο για τη σύγκριση που αποπειράται να κάνει- αποτελεί ύψιστη εθνική προσβολή και όνειδος.
Η σωρεία των αντιδράσεων που «φούντωσαν» μέσα σε λίγες ώρες υποχρέωσε τους υπευθύνους να αποσύρουν αρχικά το διαφημιστικό βίντεο και λίγο αργότερα και το ίδιο το προκλητικό και εθνικά χυδαίο εξώφυλλο.
Ήταν όμως ήδη αργά, καθώς χιλιάδες χρήστες του διαδικτύου το είχαν αποθηκεύσει, με αποτέλεσμα να ακολουθήσει… τσουνάμι καυστικών σχολίων και η οργή να μη σταματήσει να ξεχειλίζει. Έως αργά χθες τουλάχιστον δεν είχε δοθεί κάποια εξήγηση, όπως δεν είχε γίνει γνωστό και εάν το περιοδικό -δεδομένου ότι είναι έτοιμο από τα μέσα της εβδομάδας- αποσύρθηκε για να επανεκτυπωθεί με νέο εξώφυλλο. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που έμεινε ως αποτύπωμα είναι η προσπάθεια ευτελισμού της Εθνικής Παλιγγενεσίας για λόγους που έχουν προφανώς σχέση με τη διάθεση προσφοράς υπηρεσιών από το συγκρότημα του κ. Μαρινάκη προς το Μέγαρο Μαξίμου και τον πρωθυπουργό προσωπικά.
Εκτός όμως από το να «ντύνεται» ο κ. Μητσοτάκης ως ήρωας του 1821, επιχειρείται κι ένας άλλος συμβολισμός, αφού το δικό του πρόσωπο φαίνεται να ξεχωρίζει έναντι όλων των υπολοίπων, οι οποίοι είναι -πέραν της Γ. Αγγελοπούλου- ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν, ο Ρώσος πρόεδρος Βλ. Πούτιν, ο Βρετανός πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον, η πρόεδρος της Ευρ. Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ο Γάλλος πρόεδρος Εμ. Μακρόν, ο Ιταλός πρωθυπουργός Μ. Ντράγκι και ο Πρόεδρος της Κύπρου Ν. Αναστασιάδης.
Με ανιστόρητους και απαράδεκτους συνειρμούς με την περίοδο του 1821 επιχειρείται να περάσει, δηλαδή, το μήνυμα ότι -στα 200 χρόνια από τότε- ο κ. Μητσοτάκης είναι κάτι σαν εθνικός κυβερνήτης της σύγχρονης εποχής, διαθέτοντας τη στήριξη και τη βοήθεια όλων των υπολοίπων που, ως «δευτεραγωνιστές», απεικονίζονται… Αυτή η απόπειρα είναι δηλωτική και της παρακμής που βιώνει ο δημόσιος βίος της χώρας και εν προκειμένω ο χώρος της ενημέρωσης.
Έρχεται, μάλιστα, να συνδυαστεί με τη συστηματική χειραγώγηση που επιχειρείται (με τις «λίστες Πέτσα» κ.ο.κ.), προκειμένου να εξωραΐζεται η δυσμενής πραγματικότητα και να προωθείται η κυβερνητική προπαγάνδα. Γι’ αυτό και από πολιτικής πλευράς ηθικός αυτουργός αυτής της κατάστασης είναι ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος με υπέρμετρη αλαζονεία αρέσκεται και επιδιώκει να υμνείται και να αντιμετωπίζεται ως «Μωυσής» από τα μέσα ενημέρωσης, επιδεικνύοντας δυσανεξία στην όποια κριτική.
Αν, μάλιστα, αληθεύουν οι πληροφορίες ότι στο τεύχος του περιοδικού φιλοξενείται -στο πλαίσιο του αφιερώματος- και συνέντευξή του, τότε ο πρωθυπουργός είναι ακόμη περισσότερο εκτεθειμένος στο ερώτημα εάν γνώριζε και ο ίδιος αυτό το θλιβερό εξώφυλλο και το είχε «εγκρίνει». Αν μη τι άλλο…