Φιάσκο αντίστοιχο αυτού με τις μάσκες χαρακτηρίζεται η χθεσινή πρεμιέρα της τηλεδιδασκαλίας, αφού η ηλεκτρονική πλατφόρμα άντεξε μόλις δύο διδακτικές ώρες και μετά… κατέρρευσε! Είχαν προηγηθεί αμέτρητες διαβεβαιώσεις των αρμόδιων παραγόντων του υπουργείου Παιδείας ότι όλα είναι έτοιμα και ότι τα μαθήματα στο διάστημα της καραντίνας θα διεξάγονταν χωρίς παρατράγουδα. Μάλιστα, αυτή η βεβαιότητα έκανε την ηγεσία του υπουργείου να προειδοποιεί τους μαθητές ότι οι απουσίες θα καταγράφονται από την πρώτη μέρα.
Όμως, με το «καλημέρα» η εφαρμογή Webex Meetings πέταξε έξω τους μαθητές, οι οποίοι έβλεπαν στην οθόνη των υπολογιστών τους μηνύματα για προβλήματα στη σύνδεση. Άλλοι κατάφερναν να μπουν για λίγα λεπτά και μετά το σύστημα δήλωνε «αδυναμία σύνδεσης»! Πολλά προβλήματα υπήρχαν, επίσης, στον ήχο και γενικά η πολυδιαφημισμένη «καινοτομία» πήγε… περίπατο, αποδεικνύοντας πόσο προβληματική είναι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, για την πρεμιέρα της οποίας έτρεχαν να βρουν υπολογιστές και να μετατρέψουν σε γραφεία τα σπίτια τους οι γονείς που έχουν δύο παιδιά και εργάζονται και οι ίδιοι με τηλεργασία.
Μετά το μπάχαλο εμφανίστηκε στην ΕΡΤ η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη λέγοντας τα εξής: «Λόγω τεχνικού ζητήματος της εταιρίας (σ.σ.: Cisco) δεν μπόρεσαν οι μαθητές να κάνουν σήμερα το μάθημά τους». Η υφυπουργός διαβεβαίωσε πως η εταιρία κάνει τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να επιλύσει το τεχνικό ζήτημα που προέκυψε και το οποίο, όπως είπε, αφορά γενικότερα την Ευρώπη. και πρόσθεσε το αυτονόητο: ότι δεν θα προσμετρηθούν οι απουσίες, καθώς οι μαθητές προσπάθησαν αλλά δεν κατάφεραν να μπουν στην ηλεκτρονική τους τάξη.
Στη συνέχεια το υπουργείο Παιδείας ανέφερε σε ανακοίνωσή του:
«Ο πάροχος της πλατφόρμας Webex έχει παράσχει διαβεβαιώσεις ότι εργάζεται για την αποκατάσταση του προβλήματος και έχει δρομολογηθεί η πλήρης επαναλειτουργία του συστήματος. Προφανώς δεν θα ληφθούν υπόψη απουσίες στις περιπτώσεις που παρουσιάστηκε τεχνικό πρόβλημα. Σημειώνεται ότι το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο λειτουργεί κανονικά, όπως και όλες οι πλατφόρμες του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων».
Σύμφωνα με εκπροσώπους της Cisco, η βλάβη σε βάση δεδομένων του Λονδίνου προκάλεσε πρόβλημα σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική και Ρωσία.
«Συνεχίζουμε να εξελίσσουμε τα συστήματα και τις διαδικασίες μας για να μετριάσουμε την πιθανότητα παρόμοιων συμβάντων στο μέλλον. Ευχαριστούμε τους χρήστες του Webex για την υπομονή τους κατά την επίλυση αυτού του ζητήματος» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η πολυεθνική εταιρία.
Το… κρασάρισμα της πλατφόρμας προκαλεί προβληματισμό για την εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς φαίνεται ότι η πρόοδος της κάλυψης της διδακτικής ύλης επαφίεται πλέον όχι μόνο στη σχέση δασκάλου – μαθητή, αλλά και στις εταιρίες παρόχους, στην κατάσταση του διαδικτύου και της σύνδεσης και, φυσικά, στο πορτοφόλι κάθε γονέα που καθορίζει το επίπεδο του ηλεκτρονικού εξοπλισμού του παιδιού του.