Προωθούν άρον άρον νέα καμπάνια για τον κορονοϊό με απευθείας αναθέσεις, χωρίς διαγωνισμούς και κοστολόγηση
Νέα σκανδαλώδη και προκλητικά δώρα για τους μιντιάρχες ετοιμάζει η κυβέρνηση, καθώς η νέα λίστα Πέτσα βρίσκεται -και με τη βούλα του νομοθέτη- προ των πυλών. Με εμβόλιμο άρθρο στο νομοσχέδιο του Χρήστου Σταϊκούρα για την ανακούφιση των πλημμυροπαθών, προβλέπονται απευθείας αναθέσεις, χωρίς να έχει προηγηθεί δηλαδή διαγωνισμός, για τη νέα ενημερωτική καμπάνια για τον κορονοϊό, ενώ ανοίγει κερκόπορτα για παραπάνω από μία καμπάνιες…
Κι αυτό, διότι η διατύπωση της διάταξης είναι άκρως γενικόλογη, μιας και αναφέρεται απλώς ότι δίνεται η δυνατότητα απευθείας ανάθεσης υπηρεσιών επικοινωνίας, κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων, για την ενημέρωση του κοινού για την πανδημία.
Απροκάλυπτη είναι μάλιστα η πρόθεση της κυβέρνησης όχι μόνο να αναθέσει την καμπάνια εν λευκώ και χωρίς διαγωνισμό και κατά συνέπεια χωρίς διαφάνεια, αλλά και χωρίς κοστολόγηση!
Κι όμως, και στη σχετική διάταξη, όπως και στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους που συνοδεύει το νομοσχέδιο, δεν αναγράφεται το κόστος της νέας εκστρατείας, το οποίο δεν μπορεί να υπολογιστεί προς το παρόν, αφού και αυτό θα εξαρτηθεί «από πραγματικά γεγονότα (αριθμός και αξία συμβάσεων)», όπως αναφέρεται.
Κανείς δεν είναι σε θέση αυτή τη στιγμή να γνωρίζει δηλαδή πόσα εκατομμύρια θα μας κοστίσει η νέα πρωτοβουλία της κυβέρνησης. Η νέα ρύθμιση έρχεται λίγες μόλις ημέρες μετά την προαναγγελία του Κυριάκου Μητσοτάκη από το βήμα της Βουλής και δεύτερης καμπάνιας ενημέρωσης, και μάλιστα αμιγώς τηλεοπτικής, για τη χρήση της μάσκας στα σχολεία.
Ωστόσο, στο επίμαχο άρθρο δεν ξεκαθαρίζεται εάν η ενημερωτική εκστρατεία θα αφορά μόνο τους τηλεοπτικούς σταθμούς ή όχι. Την ίδια ώρα, η… εξαιρετικά γαλαντόμα κυβέρνηση, με άλλη διάταξη του εν λόγω νομοσχεδίου, χορηγεί προσαυξημένη έκπτωση για διαφημιστικές δαπάνες.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 8, η διαφημιστική δαπάνη εκπίπτει προσαυξημένη από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων κατά 100% το 2020 και 60% το 2021.
Ο αρμόδιος υφυπουργός Θεόδωρος Σκυλακάκης, πάντως, μίλησε για «μέτρο ανάκαμψης», λέγοντας ότι η διάταξη δίνει κίνητρο σε όσους δεν έχουν διαφημιστεί «να αυξήσουν τη δαπάνη τους και να ενθαρρυνθεί η ανάπτυξη της οικονομίας».
Πώς μοιράστηκαν 20.000.000 ευρώ σε…φίλους και γνωστούς
Μνήμες της επαίσχυντης λίστας Πέτσα ανασύρει η αιφνιδιαστική διάταξη για τη νέα ενημερωτική καμπάνια που βρίσκεται προς ψήφιση στη Βουλή. Ο… νέος γύρος που βρίσκεται προ των πυλών προκαλεί εύλογη ανησυχία σε ό,τι αφορά τη διαφάνεια στην κατανομή των κονδυλίων, μιας και στην πρώτη εκστρατεία τα χρήματα δόθηκαν σε τηλεοπτικά κανάλια, σε sites, σε ραδιόφωνα και εφημερίδες χωρίς κριτήρια αναγνωσιμότητας ή αριθμού εργαζομένων.
Επιπροσθέτως, κρατικό χρήμα μοιράστηκε αφειδώς και σε ανύπαρκτες ιστοσελίδες, καθώς και σε ΜΜΕ-φαντάσματα. Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση χρειάστηκε δύο ολόκληρους μήνες για να δώσει στη δημοσιότητα τη λίστα με τους αποδέκτες και τα ποσά που μοιράστηκαν τα μίντια από το κονδύλι των 20.000.000 ευρώ της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι», μια λίστα που άφησε απολύτως έκθετο τον Στέλιο Πέτσα, καθώς απέδειξε ότι τα ποσά μοιράστηκαν χωρίς απολύτως κανένα κριτήριο και εν πολλοίς με γνώμονα τις φιλοκυβερνητικές διαθέσεις του εκάστοτε μέσου.