«Βάφτισαν» δική τους την κοινοτική οδηγία!

Τράπεζες: Η κυβέρνηση εμφανίζεται ότι έδωσε μάχη, ενώ απλώς συμμορφώθηκε με τον ευρωπαϊκό κανονισμό για τις προμήθειες

Επικοινωνιακοί είναι ακόμα μία φορά οι «πανηγυρισμοί» της κυβέρνησης για τη μείωση των προμηθειών που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, φέρνοντας και σχετική νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή. Το οικονομικό επιτελείο διατυμπανίζει πως αυτή η παρέμβαση αποτελεί ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς τις τράπεζες, στις οποίες θέλουν να παρουσιάσουν πως «πάτησαν πόδι» και πως τις ανάγκασαν να περικόψουν τις τεράστιες χρεώσεις που επιβάλλουν ακόμα και σε καθημερινές συναλλαγές, εμφανιζόμενο ως «σωτήρας» των πολιτών.

Ωστόσο, η αλήθεια -όπως αποκαλύπτεται- είναι πολύ διαφορετική, καθώς αυτά που ανακοίνωσε η κυβέρνηση και τα καταθέτει με νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή δεν είναι τίποτε παραπάνω από μια απλή… συμμόρφωση με την κοινοτική οδηγία για τα instant payments! Δηλαδή, η χώρα μας από τον Ιανουάριο του 2025 πρέπει να διαθέτει ενιαία τιμολόγηση ανεξαρτήτως χρόνου πραγματοποίησης συναλλαγής. Η οδηγία 2024/886, που δημοσιεύτηκε στην επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ενωσης στις 19 Μαρτίου 2024, αναφέρει χαρακτηριστικά: «Για τις άμεσες πληρωμές θα επιτρέπει στους πολίτες να μεταφέρουν χρήματα εντός δέκα δευτερολέπτων σε οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, ακόμα και εκτός των εργάσιμων ωρών, όχι μόνο εντός της ίδιας χώρας, αλλά και σε άλλο κράτος-μέλος της Ε.Ε.».

Μέχρι σήμερα οι τράπεζες για μια απλή συναλλαγή μεταξύ λογαριασμών διαφορετικής τράπεζας χρέωναν άλλο ποσό για άμεση μεταφορά και άλλο ποσό για ολοκλήρωση της πληρωμής έπειτα από 2-3 ημέρες, ενώ πολλές φορές ο λήπτης των χρημάτων είχε μεγαλύτερη προμήθεια και από τον αποστολέα. Η ευρωπαϊκή οδηγία αναφέρει χαρακτηριστικά πως «οι χρεώσεις δεν πρέπει να είναι υψηλότερες από τις χρεώσεις που επιβάλλονται για τις συνήθεις μεταφορές πίστωσης», δηλαδή σε αυτές που ολοκληρώνονται μέσα σε λίγες εργάσιμες ημέρες. Για μια συναλλαγή με άμεση πληρωμή το «καπέλο» φτάνει σήμερα τα 2,5 ευρώ ή ακόμα και τα 6 ευρώ, με τον αποστολέα και τον λήπτη των χρημάτων να έχουν την επιλογή ή να μοιραστούν τη χρέωση ή να τη χρεωθεί ο λήπτης.

Σήμερα για μια συνηθισμένη μεταφορά χρημάτων η προμήθεια αρχίζει από το 1 ευρώ και φτάνει έως τα 3 ευρώ, ενώ, αν είναι άμεση πληρωμή, η προμήθεια μπορεί να αγγίξει τα 7 ευρώ με 8 ευρώ. Αυτό το «χάσμα» κλείνει στην πράξη η ευρωπαϊκή οδηγία, κατεβάζοντας τις χρεώσεις στο ύψος των συνηθισμένων μεταφορών, καθώς μπαίνει πλαφόν στα 0,50 ευρώ ανά συναλλαγή μέχρι του ποσού των 5.000 ευρώ. Ωστόσο, αυτό το ποσό είναι μισό ευρώ για τον καθέναν (αποστολέα και λήπτη), σύνολο δηλαδή 1 ευρώ, όσο είναι περίπου σήμερα και η προμήθεια στις συνηθισμένες μεταφορές χρημάτων που ολοκληρώνονται σε ελάχιστες εργάσιμες ημέρες.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα