Ο οδικός άξονας περνά απευθείας στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Ποιες εκκρεμότητες πρέπει να κλείσουν τις επόμενες ημέρες
Την άμεση παράδοση της Αττικής Οδού στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δρομολογεί πλέον η κυβέρνηση. Οπως ανακοίνωσαν αργά χθες το απόγευμα τα υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών, η παράδοση από το Ελληνικό Δημόσιο του αυτοκινητοδρόμου στον νέο παραχωρησιούχο (Νέα Αττική Οδός Α.Ε.) θα γίνει την Κυριακή 6 Οκτωβρίου, σε συνέχεια της υπογραφής της σύμβασης για την παραχώρηση υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού στις 12 Σεπτεμβρίου.
- Από τον Βασίλη Παπακωνσταντόπουλο
Αυτό σημαίνει ότι ο οδικός άξονας θα περάσει απευθείας στον νέο παραχωρησιούχο χωρίς να χρειαστεί συμπληρωματική σύμβαση με την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ, που τον διαχειρίζεται μέχρι σήμερα, σενάριο που φάνταζε το πιο πιθανό μέχρι και την προηγούμενη εβδομάδα.
Σύμφωνα με τα δύο υπουργεία, μέχρι την επόμενη Κυριακή θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες μετάβασης του οδικού άξονα στο νέο καθεστώς παραχώρησης, δηλαδή, μεταξύ άλλων, η κύρωση της σύμβασης παραχώρησης από τη Βουλή και το χρηματοοικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής με την εφάπαξ καταβολή του τιμήματος των 3,27 δισ. ευρώ. Πρόκειται για το υψηλότερο τίμημα, που έχει επιτευχθεί σε διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ, ενώ με την είσπραξή του μειώνεται ισόποσα το δημόσιο χρέος της χώρας, σχεδόν κατά 1,5 ποσοστιαία μονάδα του ΑΕΠ. Το τελευταίο διάστημα οι αρμόδιες Διευθύνσεις του υφιστάμενου και του νέου παραχωρησιούχου βρίσκονται σε απευθείας συνεργασία για την ομαλή ολοκλήρωση της διαδικασίας, υπό τις κατευθύνσεις Ελληνικού Δημοσίου ΤΑΙΠΕΔ, με την παράδοση του αυτοκινητοδρόμου στις 6 Οκτωβρίου να προκρίνεται τελικά ως η πιο ενδεδειγμένη λύση. Η Αττική Οδός έχει μήκος περίπου 70 χλμ. και κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης.
Για 25 έτη
Ο νέος παραχωρησιούχος, που θα αναλάβει για 25 έτη τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, πέραν του εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος, θα αποδίδει ετησίως στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό που θα ανέρχεται σε 7,5% επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου, ενώ προβλέπονται περαιτέρω επενδύσεις και δαπάνες αναβαθμίσεων και εκσυγχρονισμού, ύψους 380.000.000 ευρώ στο σύνολο διάρκειας της παραχώρησης. Υπενθυμίζεται ότι με τη νέα σύμβαση παραχώρησης το αντίτιμο των διοδίων για τα οχήματα κατηγορίας 2 (Ι.Χ.) μειώνεται από τις 6 Οκτωβρίου σε 2,50 ευρώ, από 2,80 ευρώ που είναι σήμερα.