Αυξημένος κατά 711.000.000 € ο τζίρος τους το 11μηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022
Την κερδοσκοπία των σούπερ μάρκετ εις βάρος των καταναλωτών αποτυπώνει νέα έρευνα για την αξία και τον όγκο των πωλήσεων. Ο τζίρος τους εκτοξεύθηκε κατά 711.000.000 ευρώ το 11μηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, με τις αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων να φτάνουν το 7,2%.
Σύμφωνα με την έρευνα της Circana, η αξία των πωλήσεων ανήλθε στα 8,188 δισ. ευρώ, από 7,477 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2022, αυξημένη, δηλαδή, κατά 9,5%. Την ίδια χρονική περίοδο ο όγκος των πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 2,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή. Παρά, δηλαδή, τις υψηλές τιμές στα ράφια, καταγράφηκε υψηλότερη κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ. Η ακρίβεια, πάντως, έστρεψε τους καταναλωτές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία είναι φθηνότερα και συνεχίζουν να κερδίζουν μερίδιο αγοράς σε βάρος των επωνύμων προϊόντων.
Οπως αναφέρει η Circana, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε αξία το 11μηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2023 διαμορφώθηκε στο 26,3%, από 25,8% το αντίστοιχο διάστημα του 2022, με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 11,6%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,8%. Στα τρόφιμα, μάλιστα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο, στο 26,8%, από 26,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 20,9%, ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,6%. Επίσης, αυξημένη είναι η ένταση των προσφορών στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, η οποία εντοπίζεται κυρίως στις δύο μεγάλες κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών: τα τρόφιμα και τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού.
Οσον αφορά τις ανατιμήσεις ανά μονάδα προϊόντος, πρωταθλητές αναδεικνύονται προϊόντα όπως τα καθαριστικά (αύξηση κατά 9,1%), τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας (αύξηση κατά 7,2%) και τα τρόφιμα (αύξηση κατά 7,1%). Ειδικά τα καθαριστικά για το σπίτι ανατιμήθηκαν 11,6%, κατά 5,5% τα άλλα προϊόντα για το σπίτι, 6,3% τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, 8,1% τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας,11,5% τα μη αλκοολούχα ποτά (αναψυκτικά, νερά, κ.λπ.), 8,3% τα κατεψυγμένα τρόφιμα, 13,6% τα snacks, 11,1% τα γαλακτοκομικά και 9,4% τα βοηθήματα μαγειρικής.
Τα στοιχεία του 11μήνου δείχνουν, επίσης, ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.). Σε αυτά καταγράφεται αύξηση τζίρου (14,7%), ενώ το συνολικό μερίδιό τους στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται στο 11,6%. Στα σούπερ μάρκετ άνω των 2.500 τ.μ. καταγράφεται αύξηση τζίρου κατά 13,5%, με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 11,5%, ενώ στα μεσαία καταστήματα (400 τ.μ. έως 1.000 τ.μ.) αύξηση τζίρου κατά 9,8%, με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται στο 33,5%.