Αττική Οδός: Στην εκκίνηση ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ

Η σύμβαση παραχώρησης θα γίνει χωρίς πρόσθετα έργα!

Τ ην προσεχή Πέμπτη 13 Ιανουαρίου το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ θα ανακοινώσει την προκήρυξη της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού για 25 χρόνια, με στόχο να αντλήσει έσοδα άνω του 1,5 δισ. ευρώ, ποσό που δόθηκε για την Εγνατία Οδό από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis Project. Στις 22 Φεβρουαρίου 2022 θα κατατεθούν προσφορές, εάν κι εφόσον δεν δοθεί παράταση.

Εκτός από τα οφέλη για τις επιχειρήσεις του κλάδου, το έργο θα ωφελήσει και τους κατοίκους των ευρύτερων περιοχών, των δήμων της βόρειας Αττικής, για τους οποίους η πρόσβαση στην εθνική οδό θα διευκολυνθεί. Έτσι, θα ομαλοποιηθεί η κυκλοφορία των τοπικών οδών που καταλήγουν στην εθνική οδό αλλά και της Αττικής Οδού και συγκεκριμένα της εξόδου της που καταλήγει στην ΠΑΘΕ. Σε κάθε περίπτωση θα χρειαστούν περί τα τέσσερα χρόνια για να ολοκληρωθεί το έργο.

Το έργο περιμένουν οι κορυφαίες εγχώριες και διεθνείς κατασκευαστικές εταιρίες αλλά και πανίσχυρα funds ανά τον πλανήτη, τα οποία μάλιστα έχουν ήδη προσεγγίσει εγχώριους ομίλους, όπως η αυστραλιανή Macquarie και η γαλλική Ardian, για πιθανές συμμαχίες και πρόκειται να δημοπρατηθεί εκτός απροόπτου τον επόμενο μήνα.

Η εκκίνηση του διαγωνισμού μόνο για τον υφιστάμενο οδικό άξονα δείχνει πάντως πως δεν εισακούστηκαν εισηγήσεις στελεχών της κατασκευαστικής αγοράς, οι οποίοι υποστήριζαν πως η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού πρέπει να περιλαμβάνει και τις επεκτάσεις. Μέχρι στιγμής δεν έχει αποφασιστεί σε ποιες από τις επεκτάσεις θα δοθεί προτεραιότητα.

Επεκτάσεις

Όπως είναι γνωστό, η επέκταση της λεωφόρου Κύμης προωθείται ήδη ως παραδοσιακό δημόσιο έργο, με τον διαγωνισμό να βρίσκεται στην εκκίνηση. Μεταξύ των άλλων επεκτάσεων, οι ευκολότερες τεχνικά είναι αυτές προς τη Ραφήνα και το Λαύριο, ενώ περισσότερο σύνθετη λύση είναι η σύνδεση του Καρέα με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης με υπόγεια αστική σήραγγα. Το συγκεκριμένο έργο φαίνεται πως είναι και το πιο καθυστερημένο σε σχέση με την ωρίμανση των μελετών.

Υπενθυμίζεται πως στο παρελθόν ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής και ο υφυπουργός Γ. Καραγιάννης είχαν μιλήσει και για σενάριο μετατροπής της Βουλιαγμένης σε ελεύθερη λεωφόρο (δηλαδή χωρίς φανάρια, αλλά με κόμβους).

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα