Πανδημία: Το 60% ξοδεύει λιγότερα

Έρευνα της ΕΥ παρουσιάζει την αλλαγή συμπεριφοράς των Ελλήνων καταναλωτών, που ανησυχούν για την οικονομική κατάστασή τους λόγω της πανδημίας

Δυσοίωνες παρουσιάζονται οι προβλέψεις των Ελλήνων καταναλωτών για τον οικογενειακό προϋπολογισμό, με φόντο την πορεία της πανδημίας. Η έρευνα «Future Consumer Index Ελλάδα 2021», που παρουσίασε η ΕΥ Ελλάδος, αποτυπώνει τις αλλαγές στη συμπεριφορά, τις αντιλήψεις και τις προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19 και έπειτα από αυτήν.

Οι Ελληνες καταναλωτές βιάζονται να επανέλθουν σε μια μορφή κανονικότητας και δηλώνουν πιο έτοιμοι από τους καταναλωτές άλλων χωρών να επαναλάβουν μια σειρά από δραστηριότητες που είχαν ανασταλεί, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, εξαιτίας της πανδημίας. Ωστόσο το 59% των Ελλήνων εκτιμά ότι ο φόβος της πανδημίας θα συνεχίσει να είναι μαζί μας πάνω από έναν χρόνο ακόμη – μια πιο απαισιόδοξη εκτίμηση σε σχέση με άλλες περιοχές ή χώρες που καλύπτει η παγκόσμια έρευνα της EY.

Οι επιπτώσεις της πανδημίας φαίνεται να ανησυχούν τους Έλληνες περισσότερο από τους καταναλωτές σε άλλες χώρες, με τις ανησυχίες τους να επικεντρώνονται κυρίως στον αντίκτυπό της στην ελληνική οικονομία (77%) και την κοινωνία (66%), καθώς και στη δυνατότητα να απολαύσουν ελεύθερα τη ζωή τους (71%), ενώ ακολουθούν οι επιπτώσεις στην προσωπική οικονομική κατάσταση (56%) και την υγεία της οικογένειας (53%).

Με δεδομένη την κυρίαρχη ανησυχία για τον αντίκτυπο της πανδημίας στην οικονομία, οι Έλληνες δηλώνουν ότι ξοδεύουν σήμερα λιγότερο (60%) και αγοράζουν μόνο τα απαραίτητα (43%), ενώ η τιμή των προϊόντων και υπηρεσιών έχει γίνει μακράν το σημαντικότερο κριτήριο αγοράς (67%).

Η τάση αυτή δεν αναμένεται να αλλάξει στο εγγύς μέλλον, καθώς η τιμή θα παραμείνει με διαφορά το σημαντικότερο κριτήριο για τις αγορές. Η πανδημία έχει αλλάξει και τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν και επιλέγουν τα brands. Δύο στους πέντε (41%) έχουν αλλάξει τις μάρκες που αγοράζουν, είτε για να μειώσουν τα έξοδά τους (23%) είτε για να υποστηρίξουν την τοπική οικονομία, τις τοπικές επιχειρήσεις ή τα καταστήματα της γειτονιάς τους (23%), ή έχουν στραφεί σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (15%). Το σύνολο των καταναλωτών στην Ελλάδα, όπως και στο εξωτερικό, βίωσε κατά τη διάρκεια της πανδημίας δραστικές αλλαγές στον τρόπο που πραγματοποιεί τις αγορές του, με σημαντική αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ενας στους δύο καταναλωτές (50%) έχει την πρόθεση να αυξήσει τις online αγορές ορισμένων, τουλάχιστον, ειδών μακροπρόθεσμα.

Ωστόσο η στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο σε ένα τόσο σύντομο χρονικό διάστημα βρήκε πολλούς καταναλωτές αλλά και το λιανεμπόριο και τα κανάλια διανομής απροετοίμαστα, δημιουργώντας προβληματισμό κυρίως ως προς τις καθυστερήσεις (49%) και το υψηλό κόστος παράδοσης (47%).

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα