Λόγω του παρατεταμένου lockdown και με τη βιομηχανία και το χονδρεμπόριο να είναι ανοιχτά, αδυνατούν να ανταποκριθούν με συνέπεια στην παράδοση προϊόντων
Στα πρόθυρα νευρικής κρίσης βρίσκονται εκατομμύρια πολίτες αλλά και οι εταιρίες ταχυμεταφορών, καθώς το παρατεταμένο lockdown στο εμπόριο έχει συσσωρεύσει έναν τεράστιο όγκο παραγγελιών, τον οποίο αδυνατούν να διεκπεραιώσουν, με συνέπεια μεγάλες καθυστερήσεις στην παράδοση προϊόντων.
Όπως υποστηρίζουν οι διοικήσεις των μεγάλων εταιριών, η κατάσταση είναι ακόμα πιο δύσκολη σε σύγκριση με την πρώτη καραντίνα (Μάρτιος – Απρίλιος), καθώς σήμερα είναι ανοιχτοί πολλοί από τους πελάτες τους (βιομηχανία, χονδρεμπόριο κ.ά.), ενώ λόγω των γιορτών ο όγκος έχει αυξηθεί σημαντικά.
Σύμφωνα με στοιχεία της ACS, η εταιρία από την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου έχει αύξηση του όγκου αποστολών κατά 80% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο lockdown. Υπενθυμίζεται ότι στο προηγούμενο lockdown η αύξηση του όγκου αποστολών σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο ήταν 30%. Η διοίκηση της εταιρίας υποστηρίζει ότι προχώρησε σε επενδύσεις άνω του 1.500.000 ευρώ σε διάρκεια μερικών μηνών, με αύξηση των αποθηκευτικών χώρων και των χώρων διακίνησης, αυτή τη στιγμή απασχολεί άμεσα και έμμεσα περισσότερους από 3.000 εργαζομένους και, προκειμένου να εξυπηρετήσει ομαλά την αύξηση του όγκου των αποστολών, θα χρειαζόταν αναλογικά αύξηση των εργαζομένων της κατά 50%, δηλαδή θα έπρεπε να προχωρήσει στην πρόσληψη 1.500 εργαζομένων και να τους εκπαιδεύσει σε διάστημα μίας εβδομάδας.
Επίσης, υπογραμμίζει ακόμα ένα δεδομένο, το οποίο θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη για τυχόν καθυστερήσεις που παρατηρούνται: Σε αντίθεση με το προηγούμενο lockdown, αυτή την περίοδο οι ταχυμεταφορείς δεν κινούνται σε μια έρημη πόλη. Ειδικά το τελευταίο διάστημα παρατηρείται ελαφρά έως μεσαία μειωμένη κίνηση στους δρόμους σε σχέση με την προ lockdown κατάσταση. Η κίνηση στους δρόμους μπορεί να μην επηρεάζει τα μηχανάκια των κούριερ, αλλά σίγουρα επηρεάζει την κίνηση των βαν και φορτηγών.
Μεγάλη αύξηση παραγγελιών, έως 60%, έχει και η Γενική Ταχυδρομική, η οποία ανακοίνωσε ότι «αναστέλλονται άμεσα όλες οι πρόσθετες υπηρεσίες, πλην της βασικής υπηρεσίας είτε απλής αποστολής είτε αποστολής με αντικαταβολή, ενώ για κάθε επείγουσα περίπτωση μπορεί να χρησιμοποιηθεί η νέα υπηρεσία “VIP αποστολή”, που δημιουργήθηκε γι’ αυτές τις περιπτώσεις, έχει όμως αυξημένο κόστος και παρέχεται σε συγκεκριμένες περιοχές».
Την κατανόηση και την εμπιστοσύνη των πελατών ζητεί η ΕΛ.ΤΑ. Courier, που δηλώνει: «σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, όπου δεν υπήρχαν περιοριστικά μέτρα στην αγορά, το ποσοστό της αύξησης φτάνει έως και το 60,8%, ενώ σε σχέση με την περίοδο της άνοιξης υπάρχει αύξηση κατά 22,5%. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να δοκιμάζονται οι υποδομές τόσο των ηλεκτρονικών καταστημάτων όσο και των ταχυμεταφορών, με συνέπεια να παρατηρούνται, ιδιαίτερα στην Αττική, τροποποιήσεις και αποκλίσεις στους συνήθεις χρόνους διακίνησης και παράδοσης».
Τέλος, και η Speedex παραδέχεται ότι υπάρχουν προβλήματα, αναφέροντας ότι «παρά τις διαρκείς προσπάθειες ελαχιστοποίησης του μέσου χρόνου παράδοσης, ενδέχεται να σημειωθούν τροποποιήσεις και πιθανές αποκλίσεις από τους συνήθεις χρόνους διακίνησης και παράδοσης για συγκεκριμένο αριθμό προορισμών, κυρίως στα αστικά κέντρα».