Αποκαλύψεις-φωτιά από τον πρόεδρο του σωματείου εργαζομένων του ΟΣΕ: «Τα συστήματα ασφαλείας δεν λειτουργούν»
Για τραγική κατάσταση στο δίκτυο του ΟΣΕ, που παραμένει ακέφαλος εδώ και σχεδόν τρεις μήνες, μίλησε χθες στον Real ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) των μηχανοδηγών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Κώστας Γενιδούνιας. Σύμφωνα με καταγγελίες του «τα συστήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο πρέπει να παραδοθούν χθες. Τρία χρόνια και τρεις μήνες μετά το δυστύχημα στο Αδενδρο τίποτα σχεδόν δεν έχει αλλάξει σε αυτόν τον τομέα και δεν υπάρχει καμία διεργασία για να προχωρήσει κάτι άμεσα». Όπως εξήγησε, «δεκαεπτά χρόνια μετά την εγκατάσταση του ETCS (σ.σ.: του συστήματος σηματοδότησης και αυτόματης προστασίας) σε τρένο και αυτό δεν έχει λειτουργήσει ποτέ»!
Ο πρόεδρος του σωματείου των μηχανοδηγών δήλωσε: «Είναι αδιανόητο σε σύγχρονη υποδομή που έχει παραδοθεί μόλις έναν μήνα πριν να έχουμε εκτροχιασμό επειδή η αλλαγή βρέθηκε σε λάθος κατεύθυνση. Περιμένουμε το πόρισμα για το συμβάν και ζητάμε από όλους την τήρηση των κανονιστικών διαδικασιών προκειμένου να μην ξαναϋπάρξει τέτοιο περιστατικό».
Πρόκειται για το πρόσφατο περιστατικό στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη που, κατά πληροφορίες, οφείλεται στο γεγονός ότι ο κλειδούχος του ΟΣΕ δεν είχε κάνει την απαραίτητη αλλαγή, με αποτέλεσμα να αποφευχθεί στο παρά πέντε ένα σοβαρό ατύχημα. Την τραγική εικόνα στον ΟΣΕ περιγράφει και η έκθεση μεταμνημονιακής αξιολόγησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Όπως αναφέρει, η ελληνική πλευρά είχε υποσχεθεί πως από το υφιστάμενο ΕΣΠΑ (2014-2020) θα έχουν υπογραφεί συμβάσεις σιδηροδρομικών έργων 1,2-1,4 δισ. ευρώ, αλλά τελικά έχουν υπογραφεί συμβάσεις μόλις 200.000.000 ευρώ. Η τύχη ορισμένων από τις ελάχιστες συμβάσεις παραμένει άγνωστη.
Στο υπ. Υποδομών έχουν εν τω μεταξύ προθεσμία έως τις 3 Σεπτεμβρίου ώστε να τοποθετήσουν τον νέο επικεφαλής. Μετά τη συγκεκριμένη ημερομηνία οι αποφάσεις του σημερινού, κουτσουρεμένου, Δ.Σ. του ΟΣΕ δεν θα είναι νόμιμες.