Τα σενάρια για το τι προκάλεσε την καταστροφή του αεροσκάφους της Jeju Air είναι πολλά και τίποτε δεν εξαιρείται τούτη την ώρα από την προσοχή των υπηρεσιών, που ήδη ερευνούν ενδελεχώς το δυστύχημα
Σε κατάσταση σοκ και βυθισμένη στο πένθος παρακολουθεί η νοτιοκορεατική κοινή γνώμη τις εξελίξεις και τα νεότερα από το πεδίο του ρεπορτάζ που αφορούν την ανείπωτη τραγωδία που προκάλεσε η συντριβή αεροσκάφους της Jeju Air, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 179 επιβάτες. Τα σενάρια για το τι προκάλεσε τη συντριβή είναι πολλά και τίποτε δεν εξαιρείται τούτη την ώρα από την προσοχή των Αρχών, που ήδη ερευνούν ενδελεχώς το δυστύχημα, «τη μεγαλύτερη αεροπορική τραγωδία στην Ιστορία της Νότιας Κορέας», όπως σημειώνουν χαρακτηριστικά και τα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία.
Παρ’ όλα αυτά, πολλά θα κριθούν από την «ετυμηγορία» των μαύρων κουτιών, όπως εκτιμούν ήδη οι ειδικοί, ενώ, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Yonhap, προκαλεί σοβαρό προβληματισμό το γεγονός πως το μοιραίο αεροσκάφος είχε εκτελέσει συνολικά 13 πτήσεις μέσα σε διάστημα μόλις 48 ωρών πριν από τη συντριβή. «Πρόκειται για μία από τις πιο αινιγματικές συντριβές που έχω δει ποτέ. Τίποτα σε αυτό δεν βγάζει νόημα» δήλωσε στο βρετανικό ειδησεογραφικό δίκτυο BBC ο ειδικός σε θέματα αεροπορίας Τζέφρι Τόμας. Σημείωσε ότι, αν και μία πρόσκρουση με πουλί μπορεί να έπαιξε ρόλο, εντούτοις μόλις ο πιλότος έστειλε σήμα κινδύνου, τα δεδομένα του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας διακόπηκαν.
Η ξαφνική απώλεια των δεδομένων -που επιτρέπει τον εντοπισμό των πτήσεων- «υποδηλώνει κάποια ηλεκτρική βλάβη» εξήγησε ο Τζέφρι Τόμας. Μετά την κλήση έκτακτης ανάγκης, το αεροπλάνο είχε, επίσης, τη δυνατότητα να προσγειωθεί προς την αντίθετη κατεύθυνση από τη συνηθισμένη. Ωστόσο, οι τροχοί ήταν σηκωμένοι, τα πτερύγια δεν είχαν ρυθμιστεί σωστά και προσγειώθηκε στα μισά του διαδρόμου προτού (…) εκραγεί, σημείωσε ο Τόμας. Παράλληλα, ανέφερε ότι υπάρχουν τρόποι αντιμετώπισης εάν προκύψει ηλεκτρικό ή υδραυλικό πρόβλημα, αλλά αυτοί δεν χρησιμοποιήθηκαν. «Απλά δεν βγάζει κανένα νόημα. Θα πρέπει να περιμένουμε τα στοιχεία του καταγραφέα φωνής για να μπορέσουμε να καταλάβουμε τι στο καλό συνέβη» κατέληξε ο ειδικός.
Boeing 737-800
Οι Αρχές της Νότιας Κορέας ανακοίνωσαν, πάντως, τη Δευτέρα πως σχεδιάζουν «ειδικές επιθεωρήσεις» όλων των Boeing 737-800 που χρησιμοποιούνται στη χώρα, των αεροσκαφών σαν κι αυτό δηλαδή που συνετρίβη την Κυριακή στην πόλη Μουάν. Συνολικά «101 αεροσκάφη Boeing 737-800 χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή στη Νότια Κορέα και εξετάζουμε επιλογές για να διενεργήσουμε ειδικές επιθεωρήσεις όσον αφορά την ασφάλειά τους» εξήγησε χαρακτηριστικά σε δημοσιογράφους ο Τζου Τζονγκ-Γουάν, αξιωματούχος αρμόδιος για τον τομέα των αερομεταφορών στο υπουργείο Μεταφορών στη χώρα της Ασίας.
Αλλωστε, η Boeing δεν είναι η πρώτη φορά που βρίσκεται στο μικροσκόπιο των Αρχών, καθώς αεροσκάφη της έχουν γίνει οι αρνητικοί πρωταγωνιστές σε αρκετά αεροπορικά δυστυχήματα τα τελευταία χρόνια. Χθες, μάλιστα, ακόμα ένα Boeing 737-800 της αεροπορικής εταιρίας χαμηλού κόστους Jeju Air το οποίο εκτελούσε πτήση εσωτερικού αντιμετώπισε αδιευκρίνιστο πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης, παρόμοιο με εκείνο που ανέφερε το πλήρωμα του αεροσκάφους του ίδιου τύπου που συνετρίβη την Κυριακή, πάντως επέστρεψε στο αεροδρόμιο από όπου είχε μόλις απογειωθεί και προσεδαφίστηκε με ασφάλεια, όπως μετέδωσε το νοτιοκορεατικό εθνικό πρακτορείο ειδήσεων Yonhap.