Συγχώνευση γιγάντων στη βιομηχανία αυτοκινήτων

Η Honda και η Nissan θα δημιουργήσουν τον τρίτο παγκόσμιο παίκτη στους κατασκευαστές οχημάτων

Δύο από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων της Ιαπωνίας, οι θρυλικές εταιρίες Honda και Nissan, ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να συγχωνευτούν για να δημιουργήσουν, όπως λένε τα στελέχη τους, «έναν γίγαντα» που θα καταλάβει την τρίτη θέση παγκοσμίως σε πωλήσεις. Είναι προφανές, όπως σημειώνουν αναλυτές, πως πρόκειται για μια σημαντική κίνηση, σε μια περίοδο κατά την οποία οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν προβλήματα στον ανταγωνισμό συγκριτικά με τους άλλους μεγάλους «παίκτες» της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι νέες τεχνολογίες απαιτούν μεγάλες επενδύσεις και, ως εκ τούτου, η συγχώνευση στοχεύει στη μείωση του κόστους και ταυτόχρονα στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας. Η νέα εταιρία που θα δημιουργηθεί μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης αναμένεται να ξεπεράσει σε αξία τα 50 δισεκατομμύρια δολάρια, με βάση την τρέχουσα κεφαλαιοποίηση των τριών εταιριών, με στόχο τη δημιουργία ενός από τους τρεις μεγαλύτερους ομίλους αυτοκινήτων παγκοσμίως, πίσω από την Toyota και τη Volkswagen, με στόχο από τις γραμμές παραγωγής του, σε ετήσια βάση, να παράγονται 7.000.000 οχήματα.

Νέα διοίκηση

Ο Τοσιχίρο Μίμπε, πρόεδρος της Honda, σε δηλώσεις του ανέφερε ότι η Honda θα ηγηθεί αρχικά της νέας διοίκησης, ενώ οι αρχές και οι μάρκες των τριών εταιριών θα διατηρηθούν. Στόχος είναι η συγχώνευση να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Αύγουστο του 2026, προσθέτοντας ότι η νέα συνεργασία θα επιτρέψει στις εταιρίες να ανταποκριθούν καλύτερα στις απαιτήσεις της αγοράς και να ενισχύσουν τη θέση τους στη βιομηχανία. Η στρατηγική αυτή κίνηση της συγχώνευσης των δύο εταιριών αναμένεται να αλλάξει τις ισορροπίες στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων, με τη δημιουργία ενός νέου, ισχυρού «παίκτη», ικανού να ανταγωνιστεί τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες σε καινοτομία και πωλήσεις.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η οικονομική κατάσταση της Nissan είναι κρίσιμη, πράγμα που αποτυπώνεται και στην πράξη, καθώς η εταιρία κατά το πρώτο μισό του τρέχοντος οικονομικού έτους σημείωσε πτώση 90% στα λειτουργικά της κέρδη. Οπως φαίνεται, οι περικοπές θέσεων εργασίας και παραγωγής, σε συνδυασμό με την πτώση των πωλήσεων στην Κίνα, έχουν καταστήσει τη συγχώνευση ζωτικής σημασίας για την επιβίωσή της. Αντίθετα, η Honda παρουσιάζει πιο σταθερή οικονομική εικόνα, με κέρδη 1,8 δισ. δολαρίων στο τελευταίο τρίμηνο.

Ωστόσο, οι αυξημένες δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη, καθώς και η αδύναμη απόδοση στην Κίνα επισημαίνουν την ανάγκη για συνέργειες. Η επιτυχία της συγχώνευσης εξαρτάται από την ικανότητα των δύο εταιριών να συνεργαστούν αποτελεσματικά και να δημιουργήσουν νέες αξίες, σύμφωνα με τον Τανγκ Τζιν, ανώτερο ερευνητή της Mizuho Bank. Χωρίς αυτές τις καινοτομίες, ο νέος όμιλος κινδυνεύει να γίνει «ένα άθροισμα των αδυνάμων». Η αγορά της Κίνας, η μεγαλύτερη παγκοσμίως, παραμένει ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό πεδίο, με τοπικούς κατασκευαστές να αποκτούν σημαντικό προβάδισμα. Οι απώλειες πωλήσεων και για τις δύο ιαπωνικές εταιρίες στην Κίνα καθιστούν το μέλλον τους ακόμα πιο αβέβαιο.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα