Το καταστροφικό έργο της Ευρωπαϊκής Ένωσης περνάει σε άλλο επίπεδο και χτυπάει τώρα την καρδιά της ευρωπαϊκής βιομηχανίας!
Η Volkswagen κλείνει τουλάχιστον τρία εργοστάσιά της, μειώνει το μέγεθος όλων των υπόλοιπων εργοστασίων της στη Γερμανία, περικόπτει δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας και μειώνει τους μισθούς κατά 10%! Το ιστορικό κοινωνικό σχέδιο της VW για τη διάσωσή της σηματοδοτεί την καταστροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας, σύμφωνα με το προμελετημένο έγκλημα των κρετίνων της Ε.Ε., που εμμονικά προωθούν τη μεγαλύτερη απάτη και καταστροφή την οποία αποτελούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
- Από τη Μαρία Δεναξά
Τις εξαγγελίες για την καταστροφή της σημαντικότερης αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη έκανε η Ντανιέλα Καβάλο, πρόεδρος του συμβουλίου εργαζομένων, μέσω ενός δελτίου Τύπου όπου αποκάλυψε όλες τις πληροφορίες που είχε από τη διοίκηση του γερμανικού ομίλου.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της οικονομικής εφημερίδας «Handelsblatt», ο όμιλος σκοπεύει να εξοικονομήσει συνολικά 4 δισ. ευρώ. «Η επόμενη συνάντηση για τις μισθολογικές συζητήσεις μεταξύ εκπροσώπων της εργοδοσίας και των συνδικαλιστών έχει προγραμματιστεί για την Τετάρτη και είναι γεγονός ότι η Volkswagen βρίσκεται σε σημείο καμπής στην ιστορία της. Η κατάσταση είναι σοβαρή και η ευθύνη των κοινωνικών εταίρων είναι τεράστια» αναφέρει το δημοσίευμα.
Προειδοποίηση Σολτς
Στο Βερολίνο, ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς, μέσω εκπροσώπου του, προειδοποίησε για κύμα απολύσεων. Η γερμανική κυβέρνηση θέλει να περιμένει τις αποφάσεις της διοίκησης της VW, αλλά «η θέση του καγκελάριου είναι σαφής, ότι δηλαδή οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να υποστούν τις επιπτώσεις τυχόν κακών αποφάσεων που έλαβε η διοίκηση (της Volkswagen) στο παρελθόν και ότι η προτεραιότητα τώρα πρέπει να είναι η διατήρηση των θέσεων εργασίας» δήλωσε ο Βόλφγκανγκ Μπίχνερ.
Τα σχέδια της Volkswagen έρχονται σε μια περίοδο που η γερμανική οικονομία παλεύει με την ύφεση και την αύξηση της ανεργίας, συμβάλλοντας στην έντονη αντιδημοτικότητα της κυβέρνησης.
Η πρόεδρος των εργαζομένων της βιομηχανίας καταφέρθηκε εναντίον της «σταθερής πρόθεσης» της Volkswagen «να αφαιμάξει τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις» του ομίλου στη χώρα και να προκαλέσει «μαζική ανεργία» στη VW, η οποία απασχολεί 120.000 άτομα στη Γερμανία.
Το σχέδιο προβλέπει επίσης μείωση 10% σε όλους τους μισθούς και πάγωμα των μισθών το 2025 και το 2026, όπως υποστήριξε και η εφημερίδα «Handelsblatt». Το δελτίο Τύπου αναφέρεται επίσης στη μεταφορά στο εξωτερικό πολλών δραστηριοτήτων και τμημάτων του ομίλου που σήμερα εδρεύουν στη Γερμανία.
Η διοίκηση του γερμανικού γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας προκάλεσε κύμα σοκ στις αρχές Σεπτεμβρίου, όταν ανακοίνωσε τα σχέδια αναδιάρθρωσης στη Γερμανία, και στην πορεία κατήργησε τη συμφωνία που εγγυάται την εργασία που ίσχυε για τους Γερμανούς εργαζομένους εδώ και τριάντα χρόνια.
Ορατή σύγκρουση
Για πρώτη φορά στην 87χρονη ιστορία του ομίλου η διοίκηση έχει απειλήσει να κλείσει τις μονάδες παραγωγής στη Γερμανία. Το συμβούλιο των εργαζομένων, που εκπροσωπεί όλους τους εργαζομένους και έχει δικαίωμα συναπόφασης επί της στρατηγικής της εταιρίας, είχε αναλάβει να καταπολεμήσει τα σχέδια αυτά. Οι δημόσιες Αρχές, μέσω του περιφερειακού κρατιδίου της Κάτω Σαξονίας, όπου εδρεύει η VW, είναι επίσης μέτοχοι και έχουν λόγο.
Οι εκπρόσωποι του προσωπικού πραγματοποίησαν χθες, Δευτέρα, ενημερωτικές συναντήσεις σε όλα τα εργοστάσια της VW στη Γερμανία, για να ενημερώσουν τους εργαζομένους για τα μέτρα που λαμβάνει η διοίκηση, έπειτα από δύο μήνες αβεβαιότητας.
Η αυτοκινητοβιομηχανία υποφέρει από την πτώση της ζήτησης σε διάφορα μέρη του κόσμου, κυρίως στην Κίνα, την κύρια αγορά της, καθώς και από τη μείωση των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίες είναι υποτονικές εδώ και μήνες.
Την Τετάρτη η VW θα αρχίσει τον δεύτερο γύρο διαπραγματεύσεων για μια νέα «εσωτερική» συλλογική σύμβαση εργασίας με το κλαδικό συνδικάτο IG Metall. Το συνδικάτο ζητά αύξηση μισθών κατά 7% και καλύτερη αμοιβή για τους μαθητευόμενους, αιτήματα που απέχουν ακόμη πολύ από τις απόψεις της διοίκησης. Πλέον οι απεργιακές κινητοποιήσεις στον μεγαλύτερο βιομηχανικό εργοδότη της Γερμανίας είναι περισσότερο από πιθανές μετά την περίοδο του υποχρεωτικού κοινωνικού διαλόγου, δηλαδή από τον Δεκέμβριο και μετά.