● «Ο Μητσοτάκης και η κυβέρνησή του χρησιμοποιούν επιχειρήματα που μπορούν να γίνουν πιστευτά μόνο από ηλιθίους» μου είπε αναγνώστης κατά τη διάρκεια συζήτησης που είχαμε για το έγκλημα των Τεμπών.
● Το καλό σενάριο πάνω στο προαναφερθέν σκεπτικό είναι τα κυβερνητικά επιχειρήματα να μην πιάσουν τόπο διότι απευθύνονται σε ηλιθίους. Το κακό σενάριο είναι να γίνονται ολοένα και περισσότερο πιστευτά διότι ο συλλογικός δείκτης ευφυΐας βαίνει μειούμενος.
● Ακριβώς αυτό το ζήτημα πραγματεύτηκε άρθρο* του διακεκριμένου επιστήμονα Αλκιβιάδη Κωνσταντίνου Κεφαλά, που δημοσιεύτηκε στη «δημοκρατία» της Δευτέρας.
● Το άρθρο άρχιζε με την ακόλουθη ερώτηση: «Επηρεάζεται η διακυβέρνηση μιας χώρας από τον εθνικό δείκτη ευφυΐας – IQ;» Η απορία δεν μένει αναπάντητη. Ο κ. Κεφαλάς, επικαλούμενος σχετικές μελέτες, αποδεικνύει ότι ο δείκτης ευφυΐας των πολιτών έχει άμεση σχέση με το κράτος το οποίο φτιάχνουν.
● Μεταξύ άλλων, στο κείμενο αναφέρεται ότι «το IQ των Ελλήνων είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη (IQ=90,77), από 92 προ Μητσοτάκη, με μέσο ευρωπαϊκό όρο το 100 (https://worldpopulationreview.com/country-rankings/average-iq-by-country). Μετά τα Μνημόνια, το ελληνικό IQ βαίνει συνεχώς μειούμενο λόγω της μαζικής φυγής ικανών Ελλήνων και της ανεξέλεγκτης λαθρομετανάστευσης».
● Ενα από τα στοιχεία που επικαλείται ο κ. Κεφαλάς είναι οι επιστημονικές έρευνες των Richard Lynn και Tatu Vanhanen που αποδεικνύουν ότι «το IQ συσχετίζεται με την οικονομική ευημερία, η οποία, με τη σειρά της, δημιουργεί τις συνθήκες για αποτελεσματική διακυβέρνηση».
● Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στο παράδειγμα της Ελλάδας, η οποία έχει «τους χειρότερους οικονομικούς δείκτες στην Ευρώπη», κάτι που για τον συντάκτη «αποδεικνύει τη συσχέτιση μεταξύ IQ, οικονομικής πραγματικότητας και ποιότητας του πολιτικού συστήματος. Πληθυσμοί με υψηλό IQ τείνουν να δίνουν προτεραιότητα στον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, στη συμμετοχή στα κοινά και σε πολιτικές που προωθούν οικονομική ανάπτυξη και κοινωνική σταθερότητα, αποθαρρύνοντας την ατομική ευμάρεια (ρουσφέτι, αναξιοκρατία) εις βάρος της κοινωνικής».
*Μπορείτε να το διαβάσετε ολόκληρο ΕΔΩ:
π