● Οδηγίες χρήσεως της στήλης:
1) Πρώτα ρίξτε μια ματιά στο λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης (κεντρική εικόνα).
2) Αφού το πράξετε, στοχαστείτε πάνω στο γεγονός ότι αυτό το «μ» πληρώθηκε 30 ζεστά χιλιαρικάκια και το έργο δόθηκε με απευθείας ανάθεση.
3) Διαβάστε μερικές από τις τριζάτες πομφόλυγες που εκτόξευσε κατά πάντων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας:
«Το λογότυπο του μετρό αντανακλά τόσο το ιστορικό βάθος της Θεσσαλονίκης όσο και την καινοτομία του έργου…
»Το πεζό γράμμα “μ” αποτέλεσε μία προφανή επιλογή, ώστε να παραπέμπει άμεσα στο μετρό, αλλά να διαφοροποιείται από το κεφαλαίο “Μ”, το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως σε διάφορες παραλλαγές ανά τον κόσμο.
»Απλοποιήθηκε, έτσι, το βυζαντινό πεζό “μ” ώστε να συνδυάζει την αυθεντικότητα με τον καινοτόμο χαρακτήρα που θέλουμε να χαρακτηρίζει τη νέα ταυτότητα του μετρό Θεσσαλονίκης.
»Με τον τρόπο αυτόν επετεύχθησαν η καθαρότητα και η αναγνωρισιμότητα που απαιτείται σε ένα σύγχρονο σύστημα μεταφορών, ώστε το λογότυπο να είναι ευανάγνωστο και εύχρηστο σε κάθε του εφαρμογή».
4) Τώρα δείτε και το λογότυπο του μπαρ Magus στην Τενερίφη (εικ. πάνω), του m torrent (εικ.κάτω) για να διαπιστώσετε πόσο καινοτόμα ήταν η επιλογή για το «μ» που κόστισε τριανταχίλιαρο.
π