● Οι «Ράδιο Αρβύλα» στην εκπομπή τους σατίρισαν έναν ποιητή κι ο ποιητής αντέδρασε με διαδικτυακή ανάρτησή του, αναφέροντας όχι και τόσο θετικά σχόλια για την ενέργειά τους. Το σκηνικό αυτό είναι υγιές. Οπου λόγος, υπάρχει και αντίλογος. Και ο σατιριζόμενος έχει δικαίωμα να σ’ την… πει.
● Αυτό που είναι άρρωστο είναι η διπρόσωπη στάση ορισμένων ΜΜΕ και δημοσιολογούντων που από τη μια λένε και γράφουν ότι «η σάτιρα δεν έχει όρια» κι από την άλλη θεωρούν ότι οποιαδήποτε εκπομπή ή πρόσωπο δεν έχει δικαίωμα να σατιρίζει όποιους ομοφρονούν πολιτικά με αυτούς.
● Το «η σάτιρα δεν έχει όρια» το λένε μόνο όταν σατιρίζονται – χλευάζονται – διασύρονται ο Χριστός, οι άγιοι, η ελληνική σημαία και τα σύμβολα και οι ήρωες του έθνους. Όταν η σάτιρα αγγίζει πεδία κοντά σε φίλια πρόσωπα και ιδεολογίες, τότε λένε ότι έχει όρια και μάλιστα σαφή.
● Η σάτιρα, όπως όλα τα ανθρώπινα, που είναι πεπερασμένα έχει όρια. Αλλά αυτά σίγουρα δεν βρίσκονται στην ποίηση, στη λογοτεχνία, στα εικαστικά. Ως υποσύνολο της τέχνης, η σάτιρα μπορεί να θίξει κάτι που άπτεται αυτής – και στην προκείμενη περίπτωση την ποίηση.
● Αν οι Ραδιοάρβυλοι εβλασφήμησαν κογιονάροντας ένα ποίημα, τι είδους ανοσιούργημα διέπραξε ο Δημήτρης Ψαθάς σατιρίζοντας (μάλλον τον Ελύτη) με τον χαρακτήρα του ποιητή… Φανφάρα στην κωμωδία «Ξύπνα, Βασίλη»;
● Και μια που ο λόγος το έφερε στην ποίηση, η στήλη προτείνει ανεπιφύλακτα την ποιητική συλλογή της Αννας Σωτρίνη που τιτλοφορείται «Ερωτήματα σε χώρο κενό», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ατρειδών Κύκλος.
● Είναι μια συλλογή με έργα υψηλής αισθητικής, που χαρακτηρίζονται από έναν απορηματικό εσωτερικό διάλογο. Ο άνθρωπος θέτει στον εαυτό του ποικίλα κρίσιμα ερωτήματα και οι απαντήσεις που δεν λαμβάνει περιλαμβάνονται στην ίδια την απορία.
● Η συλλογή αυτή, πέρα από τα ποιήματα, κοσμείται από τις εξαιρετικές φωτογραφίες του Λευτέρη Πλαβού.
π