Με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων έγινε γνωστό ότι έμειναν 103 κενές θέσεις στη Σχολή Ευελπίδων! Το γεγονός είναι εξαιρετικά ανησυχητικό.
Όχι τόσο επειδή επιβεβαιώνονται οι εκτιμήσεις ότι η κυβερνητική πολιτική στην Παιδεία αποτυγχάνει παταγωδώς (αυτό πλέον αποτελεί… κοινό τόπο) αλλά διότι αποδυναμώνεται σημαντικά η ισχύς της χώρας μας. Δύναμή μας δεν είναι τα οπλικά συστήματα, τα χρήματα, οι συμμαχίες, η άποψη των μεγάλων δυνάμεων για τη χώρα μας. Το πιο δυνατό ατού μας είναι οι άνθρωποι που στελεχώνουν τις θέσεις ευθύνης. Οι κρισιμότερες για την εθνική μας επιβίωση θέσεις ευθύνης είναι εκείνες των αξιωματικών μας, εκείνων που θα υπερασπιστούν τα ιερά και τα όσια της πατρίδας.
Είναι σίγουρο ότι παρατηρείται μία έντονη ιδεολογική μετατόπιση στην κοινωνία μας. Ο κόσμος των ηρώων περνάει σταδιακά στη λήθη και επικρατεί ο κόσμος των εντυπώσεων, των ριάλιτι σόου της τηλεόρασης και των ηλεκτρονικών μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Οι πάντες μπορούν να ονοματίσουν μερικούς σεφ που έπιασαν στασίδι σε εκπομπή μαγειρικής κριτικής, αλλά λίγοι είναι εκείνοι που μπορούν να θυμηθούν το έργο και την προσφορά του Παύλου Μελά, του Αλέξανδρου Παπάγου και του Ιωάννη Βελισσαρίου.
Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι σε ορισμένα σημεία είναι δικαιολογημένη η έλλειψη ενδιαφέροντος των νέων για την ακολούθηση στρατιωτικής σταδιοδρομίας. Δεν υπάρχει πλέον το ηρωικό πρότυπο που ενέπνεε τις προηγούμενες γενιές. Η ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων που απελευθέρωσε τα Γιάννενα, πολέμησε εναντίον των Ιταλών και των Γερμανών κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και διεκδίκησε την εκπλήρωση των εθνικών πόθων εκστρατεύοντας μέχρι τον Σαγγάριο ποταμό διαφέρει πάρα πολύ από χρισμένους «μοντέρνους» ανώτατους αξιωματικούς, που παίζουν πολιτικά παιχνίδια, συμπεριφέρονται σαν υπηρέτες υπουργών και πρωθυπουργών και έχουν μετατρέψει το Στράτευμα σε υπηρετικό προσωπικό των ισλαμιστών εποίκων. Οπως και να το κάνουμε, οι στρατηγοί που χολοσκάνε για το wi-fi των λαθρομεταναστών στα χοτ σποτ δεν εμπνέουν εμπιστοσύνη και δεν αποτελούν παραδείγματα προς μίμηση.
Όποιος εμπνέει τον ακολουθούν…