Η συμπεριφορά της εξουσίας παραπέμπει σε καθεστώτα που εφαρμόζουν πολιτικές τύπου απαρτχάιντ και κάνουν φυλετικές διακρίσεις σε βάρος των Ελλήνων. Οι πράξεις και οι παραλείψεις που τεκμηριώνουν αυτή τη διαπίστωση είναι πολλές και φανερώνουν ότι η δημοκρατία μας εκφυλίζεται σε μια οικογενειοκρατούμενη μπανανία, η οποία χρησιμοποιεί τους πολίτες σαν αιγοπρόβατα που αρμέγει μέσω της φορολογίας. Οι αλλοδαποί, ακόμα κι όταν παρανομήσουν, δεν αντιμετωπίζονται ως παράνομοι, αλλά ως προκαταβολικά «συγχωρηθέντες» παραβάτες που εγκλημάτησαν επειδή δεν είχαν άλλη επιλογή.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ότι το ΚΥΤ της Μόριας «κάηκε από κάποιους “υπερδραστήριους” μετανάστες και πρόσφυγες, για να φύγουν». Η βελούδινη διατύπωση του πρωθυπουργού και η επιείκειά του προς ανθρώπους που διέπραξαν σωρεία κακουργημάτων θα μπορούσαν να ξενίσουν τους πάντες πλην των Ελλήνων, οι οποίοι έχουν συνηθίσει να παρακολουθούν τους διαχειριστές της εκτελεστικής εξουσίας να μεριμνούν για τη μη εφαρμογή των νόμων όταν πρόκειται για τους παρανόμως εισελθόντες στη χώρα.
Είναι περιττό να σημειωθεί ότι αν είχε διαπιστωθεί ότι ο εμπρησμός πραγματοποιήθηκε από Ελληνες, ο χαρακτηρισμός που θα χρησιμοποιούσε για την πράξη τους ο πρωθυπουργός θα ήταν πολύ αυστηρότερος και η Πολιτεία θα είχε διαμηνύσει προς κάθε κατεύθυνση την απόφασή της να τιμωρήσει τους δράστες με τις μέγιστες προβλεπόμενες ποινές.
Και σαν να μην έφτανε το πρωθυπουργικό ατόπημα, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μ. Χρυσοχοΐδης χαρακτήρισε απλώς «άφρονα» τον πανεπιστημιακό καθηγητή Αντώνη Λιάκο, που δήλωσε ότι αν ήταν 16-17 χρόνων θα έβαζε και αυτός φωτιά στη Μόρια. Ο κ. Χρυσοχοΐδης, αν ήταν κανονικός υπουργός σε κανονικό κράτος, δεν θα έκανε ανώδυνες δηλώσεις για τέτοια θέματα, αλλά θα διαβίβαζε τις δηλώσεις Λιάκου σε εισαγγελέα για τα περαιτέρω.
Το μήνυμα που εκπέμπουν οι κυβερνώντες στους πολίτες είναι ότι έχουν δικαιώματα στην Ελλάδα, πλην των Ελλήνων. Στους λαθρομετανάστες σχεδόν όλα επιτρέπονται και ακόμα κι αν πιαστούν στα πράσα να παρανομούν, θα έχουν προνομιακή μεταχείριση από την πολιτική εξουσία.