Οι εφημερίδες και τα περιοδικά συνήθως προσθέτουν στη συσκευασία τους διάφορες προσφορές με στόχο να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του αναγνωστικού κοινού. Είθισται αυτά τα «δώρα» να μην έχουν οργανική σχέση με την ύλη ή την ιδεολογία που υπηρετεί κάθε έντυπο. Μπορεί ο όρος «ιδεολογία» να ξενίζει κάποιους που θεωρούν ότι τα ΜΜΕ είναι απλές οικονομικές μονάδες που επιδιώκουν μόνο το κέρδος. Ωστόσο, οι ιδέες είναι πάντα παρούσες σε κάθε συλλογική προσπάθεια. Μπορεί σε πολλές περιπτώσεις να έχουν να κάνουν με τον ευδαιμονισμό, την αποθέωση της ύλης και τα χαμηλά ένστικτα, αλλά παραμένουν ιδέες. Η «δημοκρατία», από το πρώτο κιόλας φύλλο της, έδωσε με ξεκάθαρο τρόπο το στίγμα της: Υπηρετεί, δίχως αναστολές, τις ιδέες και τις αξίες που κρατούν όρθιο το γένος μας επί χιλιετίες: πατρίδα, θρησκεία, οικογένεια. Γι’ αυτό και από αύριο η «κυριακάτικη δημοκρατία» θα συνοδεύεται από έναν ανεκτίμητο φίλο της ελληνικής νεολαίας, που διαμόρφωσε συνειδήσεις επί περίπου έναν αιώνα: τη «Διάπλαση των Παίδων».
Κάθε Κυριακή θα προσφέρεται στους αναγνώστες της εφημερίδας μας ένας σκληρόδετος και πολυτελής τόμος με τεύχη από το πιο καινοτόμο, καλαίσθητο και υψηλών προδιαγραφών περιοδικό, που διηύθυνε επί σειρά ετών ο σπουδαίος λογοτέχνης Γρηγόριος Ξενόπουλος.
Αυτό το πρωτοπόρο έντυπο δεν είχε στόχο μόνο την ενημέρωση και την ψυχαγωγία των νέων αναγνωστών του. Ο κύριος στόχος του, όπως εξηγήθηκε στη δεύτερη σελίδα του πρώτου φύλλου του, ήταν «το μεγαλείον και η ευημερία του έθνους». Το κατάφερνε με τρόπο γλυκό, διάθεση χαρούμενη και φαντασία που ξεχείλιζε σε κάθε σελίδα.
Ενθάρρυνε τη δημιουργικότητα και τη συμμετοχή στη δημιουργία της ύλης του, αφού οι μικροί αναγνώστες του αρθρογραφούσαν κανονικά και πρόσφεραν από σπαζοκεφαλιές και ανέκδοτα έως διηγήματα, άρθρα, επιστολές και ποιήματα. Μέσω της «Διάπλασης» έρχονταν σε επαφή μεταξύ τους, σχηματίζοντας ένα όμορφο και καλοπροαίρετο ανθρώπινο δίκτυο.
Η «Διάπλασις των Παίδων» είναι μια προσφορά που δεν πρέπει να λείψει από καμιά ελληνική βιβλιοθήκη…