Το ρεπορτάζ της «δημοκρατίας» θα μπορούσε (σε εποχές προ Μνημονίου) να φιλοξενείται στις σελίδες με τις διεθνείς ειδήσεις και να αφορά τριτοκοσμική χώρα. Δυστυχώς, στις σκοτεινές μέρες που περνάμε, δεν θα μπορούσε παρά να αναφέρεται στην Ελλάδα: «Σοκ στα Καλάβρυτα! Κάνουν μάθημα όταν υπάρχει ΚΤΕΛ. Μόνο κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή! Πρωτοφανή καταγγελία έκαναν στις Αρχές γονείς μαθητών οι οποίοι ζουν σε ορεινά χωριά των Καλαβρύτων. Σύμφωνα με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, οι μαθητές από τις Σειρές, την Ανάσταση, το Πάος, τη Σκοτάνη και άλλα χωριά πηγαίνουν σχολείο μόνον τις… μισές ημέρες, καθώς δεν έχει τακτοποιηθεί το ζήτημα της μεταφοράς τους».
Η εικόνα που επικρατεί και σε άλλες γωνιές της πολύπαθης πατρίδας μας δεν είναι καλύτερη. Σχολεία λειτουργούν χωρίς καθηγητές, διευθυντές και υποδιευθυντές. Υπάρχουν προγράμματα μαθημάτων που εκτελούνται σύμφωνα με τις… ψαλιδισμένες δυνατότητες του δυναμικού που διέθεσε το υπουργείο.
Οι μαθητές και οι γονείς τους αντιμετωπίζουν σε καθημερινή βάση το απόλυτο μπάχαλο που προκάλεσαν οι αλχημείες ενός υπουργείου, το οποίο προσπάθησε να ικανοποιήσει στο ακέραιο τις επιθυμίες της τρόικας. Ταυτόχρονα, 250 σχολεία σε ολόκληρη τη χώρα τελούν υπό κατάληψη και οι μαθητές που τις πραγματοποιούν δεν δείχνουν να πτοούνται από την υπαναχώρηση των καθηγητών, αλλά ούτε και από το Προεδρικό Διάταγμα που προετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας, το οποίο προβλέπει παράταση του σχολικού έτους για τα σχολεία όπου θα γίνεται κατάληψη διάρκειας άνω των τριών ημερών.
Δυστυχώς, για μία επιπλέον φορά, το ελληνικό κράτος αποδεικνύει -με τις πράξεις και τις παραλείψεις του- ότι δεν τείνει ευήκοα ώτα στις αγωνιώδεις εκκλήσεις των Ελλήνων για την εύρυθμη λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης.
Οι φτωχοί, όπως πάντα, θα βρίσκονται αντιμέτωποι με το σύνηθες χάος της «δωρεάν» Παιδείας, που ουδέποτε λειτουργεί ομαλά, και οι ευκατάστατοι θα προετοιμάζουν απερίσπαστοι το μέλλον τους στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια.
Αυτή η κολόνια κρατάει πολλά χρόνια και η οσμή της είναι δυσάρεστη…