Μεγάλες αλλαγές εισάγει ο νέος ΚΟΚ

Τσουχτερά πρόστιμα για παραβίαση του κόκκινου φαναριού, μη χρήση κράνους και ζώνης, κατανάλωση αλκοόλ και χρήση κινητού προβλέπει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), σε μια προσπάθεια περιορισμού των τροχαίων δυστυχημάτων και των ανθρωποθυσιών στην άσφαλτο.

Ο νέος ΚΟΚ θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή έως τα τέλη Σεπτεμβρίου, ώστε να πληρώνουν πιο βαριά πρόστιμα όσοι παραβιάζουν τον ερυθρό σηματοδότη, οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ, μιλούν στο κινητό ή δεν φορούν ζώνη ή κράνος. Ακόμα, πρώτη φορά δίνεται το «πράσινο φως» στις λεγόμενες «σφήνες» από μοτοσικλέτες ανάμεσα σε οχήματα, ρύθμιση η οποία αναμένεται να προκαλέσει πολλές αντιδράσεις. Εξαιτίας των αλλεπάλληλων θανατηφόρων δυστυχημάτων με θύματα μοτοσικλετιστές, η νέα νομοθεσία προβλέπει αυστηρή εφαρμογή του μέτρου της καθολικής χρήσης κράνους, με στόχο τη μεγαλύτερη ασφάλεια των αναβατών. Για τον λόγο αυτό προωθείται:

• Η υποχρεωτική χρήση του κράνους για τις μεγάλες και τις μικρότερες μοτοσικλέτες, με αυστηρές ποινές στους υπότροπους παραβάτες.

• Η μείωση της ταχύτητας στον αστικό ιστό για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν στις πόλεις, με το 74% αυτών να προκαλούν νεκρούς ή τραυματίες.

• Με τον νέο ΚΟΚ το όριο ταχύτητας στον αστικό ιστό μειώνεται από τα 50 στα 30 χλμ./ώρα και στα 20 χλμ./ώρα έξω από σχολεία.

• Η διαμόρφωση των οδών, με στόχο τη μείωση της ταχύτητας και την προώθηση της μικροκινητικότητας. Η δημιουργία ασφαλών δρόμων θα συμβάλει στη μείωση της ταχύτητας και θα προωθήσει τη χρήση ποδηλάτων και πατινιών, με ταχύτητες που δεν θα υπερβαίνουν τα 25 χλμ./ώρα, ενώ θα είναι υποχρεωτική η χρήση κράνους και η τήρηση των κανόνων ασφαλείας.

Με τον νέο ΚΟΚ οι μοτοσικλετιστές θα μπορούν να κινούνται με «σφήνες», χωρίς να παρεμποδίζονται από τη συμφόρηση των αυτοκινήτων. Οι μηχανές θα μπορούν να παρκάρουν κάθετα στο οδόστρωμα, για εξοικονόμηση θέσεων στάθμευσης. Υψηλά πρόστιμα θα προβλέπονται για την παραβίαση του κόκκινου, τη μη χρήση κράνους και ζώνης ασφαλείας, την χρήση κινητού τηλεφώνου και την κατανάλωση αλκοόλ.

Οι παραβάσεις θα κατηγοριοποιούνται ανάλογα με την επικινδυνότητα τους και οι επαναλαμβανόμενοι παραβάτες θα αντιμετωπίζουν αφαίρεση της άδειας οδήγησης έως και για πέντε έτη, φυλάκιση έως και για πέντε έτη και πρόστιμα που μπορεί να φτάσουν τα 10.000 ευρώ. Οι πιο σοβαρές παραβάσεις, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, θα αντιμετωπίζονται με κακουργηματικές ποινές, οι οποίες θα γίνονται πιο αυστηρές σε περιπτώσεις υποτροπής.

Για παράδειγμα, η επανειλημμένη οδήγηση στη ΛΕΑ και η στάθμευση σε θέσεις ΑΜΕΑ θα αντιμετωπίζονται με ποινές φυλάκισης και μεγάλες χρηματικές κυρώσεις.

Οι παραβάσεις θα διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες, χαμηλής (Ε1), μεσαίας (Ε2) και υψηλής επικινδυνότητας (Ε3):

• Για τις παραβάσεις χαμηλής επικινδυνότητας Ε1, όπως η έλλειψη εγγράφων ή η αντικανονική στάθμευση, θα προβλέπεται πρόστιμο 30 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης έως και 10 ημέρες.

• Για τις παραβάσεις μεσαίας επικινδυνότητας Ε2 το πρόστιμο θα ανέρχεται σε 150 ευρώ και θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 20 ημέρες.

• Στις υψηλής επικινδυνότητας παραβάσεις Ε3 και στην αντικοινωνική οδήγηση οι ποινές θα είναι αυστηρότερες.

Αν ο οδηγός υποτροπιάσει, οι ποινές θα πολλαπλασιάζονται, ενώ εάν υποτροπιάσει για τρίτη φορά σε διάστημα πέντε ετών, η άδεια οδήγησης θα αφαιρείται για πέντε έτη και ο παραβάτης θα υποχρεούται σε εκπαίδευση και εξέταση για την επαναχορήγησή της.

{{-PCOUNT-}}15{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα