Το Βρετανικό Μουσείο επέτρεψε στον Τουρκοβρετανό σχεδιαστή Εrdem Μoralıoğlu να διεξάγει εκδήλωση στην αίθουσα των Μαρμάρων
Μετά και την αποκάλυψη της απίστευτης υπόθεσης κλοπής περίπου 2.000 αρχαιοτήτων που συγκλόνισε την ελληνική και παγκόσμια κοινή γνώμη τον περασμένο Αύγουστο, το Βρετανικό Μουσείο βρίσκεται και πάλι έκθετο από την απρεπή επίδειξη μόδας του Τουρκοβρετανού σχεδιαστή Εrdem Μoralıoğlu, που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα του Σαββάτου στην ίδια ακριβώς αίθουσα όπου εκτίθενται τα Γλυπτά του Παρθενώνα!
- Από τον Ιάσονα Δημήτριο Τσέτσο
Μάλλον ο κ. Εrdem δεν θα φανταζόταν ποτέ τη θύελλα αντιδράσεων που προκάλεσε η δημοσίευση φωτογραφιών και βίντεο από την εκδήλωση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οπως έγινε γνωστό, το θέμα του fashion show που έγινε στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μόδας του Λονδίνου ήταν η παρουσίαση της φθινοπωρινής συλλογής μόδας του Erdem, που εμπνεύστηκε, όπως λέει ο ίδιος, από την κομψή γκαρνταρόμπα της Ελληνίδας σοπράνο Μαρίας Κάλλας στην εμβληματική εμφάνισή της ως «Μήδεια» το 1953 στη Σκάλα του Μιλάνου. Μάλιστα, αυτός φαίνεται να επέλεξε τον χώρο της εκδήλωσης διότι, όπως δήλωσε, ήθελε να παρουσιάσει τη συλλογή «σε έναν χώρο που να φέρνει στο μυαλό την ελληνικότητα της μεγάλης σοπράνο».
Από τον μεγάλο σάλο που προκλήθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη έδειξε να «ξυπνά» σχετικά άμεσα -σε αντίθεση με τη σκανδαλώδη παραγωγή του Netflix που παρουσιάζει τον Μέγα Αλέξανδρο ως ομοφυλόφιλο και… εραστή του ξαδέλφου του Ηφαιστίωνα- και αντέδρασε στη συντονισμένη επίθεση που δέχεται η πολιτισμική κληρονομιά της Ελλάδας, βγάζοντας την εξής ανακοίνωση: «Με τη διοργάνωση επίδειξης μόδας στις αίθουσες όπου εκτίθενται τα Γλυπτά του Παρθενώνα, το Βρετανικό Μουσείο, για μια ακόμη φορά, αποδεικνύει τον μηδενικό σεβασμό του προς τα αριστουργήματα του Φειδία. Οι ιθύνοντες του Βρετανικού Μουσείου ευτελίζουν και προσβάλλουν όχι μόνο το μνημείο αλλά και τις οικουμενικές αξίες που αυτό εκπέμπει. Οι συνθήκες έκθεσης και φύλαξης των Γλυπτών στην Duveen Gallery συνεχώς επιδεινώνονται. Είναι η ώρα τα κλεμμένα και κακοποιημένα Γλυπτά αριστουργήματα να αστράψουν στο αττικό φως».
Αξίζει να αναφερθεί ότι η επιλογή της συγκεκριμένης αίθουσας για το fashion show που φιλοξενεί τα αριστουργήματα του Φειδία, τα οποία αφαίρεσαν ο Σκοτσέζος λόρδος Ελγιν και η συμμορία του μεταξύ 1801 και 1810 από την αττική γη, έγινε ακριβώς κατά την περίοδο που έχει ενταθεί η δημόσια συζήτηση περί επιστροφής τους στην Ελλάδα. Κόντρα στο δίκαιο αίτημα της ελληνικής πλευράς για τον επαναπατρισμό των Γλυπτών στον τόπο τους, το Βρετανικό Μουσείο εδώ και αρκετά χρόνια υποστηρίζει ότι τα προστατεύει και πως εκεί τυγχάνουν καλύτερης φροντίδας και συντήρησης απ’ ό,τι θα είχαν ενδεχομένως στην Ελλάδα, γεγονός που φυσικά δεν ευσταθεί μετά τα εγκαίνια του σύγχρονου Μουσείου της Ακρόπολης το 2009.
Διαβάστε επίσης: Από τη Μενδώνη δεν υπάρχουν απαιτήσεις