Συγκλονίζει η κατάθεση που έδωσε στους λιμενικούς ο μοναδικός διασωθείς του φορτηγού στη Λέσβο που έγινε πιθανότατα «υγρός τάφος» για τα υπόλοιπα 13 μέλη του πληρώματος
Επί ώρες έμπαζε νερά και είχε μηχανική βλάβη, αλλά ο πλοίαρχος του μοιραίου υπό σημαία Κομόρες φορτηγού πλοίου «Raptor» δεν καλούσε σε βοήθεια τις λιμενικές Αρχές, πιθανότατα γιατί μετέφερε ύποπτο φορτίο.
Αυτό προκύπτει από την κατάθεση που έδωσε στους λιμενικούς ο μοναδικός διασωθείς του ναυαγίου του πλοίου που έγινε υγρός τάφος για τα υπόλοιπα 13 μέλη του πληρώματος, με το πτώμα ενός ναύτη να έχει ανασυρθεί, ενώ οι υπόλοιποι που παραμένουν αγνοούμενοι φαίνεται πως δεν κατάφεραν να σωθούν από τα κύματα ύψους τεσσάρων μέτρων και τους ανέμους έντασης 9 μποφόρ που έπνεαν στη Λέσβο τη στιγμή της βύθισης το πρωί της Κυριακής.
Ο Αιγύπτιος μηχανικός που διασώθηκε από το πλήρωμα ελικοπτέρου, καθώς κρατήθηκε σε ένα βαρέλι, ανέφερε στους λιμενικούς πως το πλοίο είχε εισροή υδάτων από το βράδυ του περασμένου Σαββάτου και τα αντλούσαν. Στις 3 τα ξημερώματα της Κυριακής το πλοίο είχε παρουσιάσει και μηχανική βλάβη, αλλά μόλις στις 7 το πρωί ο πλοίαρχος ενημέρωσε τις Αρχές για το πρόβλημα, ενώ στις 08.20 είπε ότι το πλοίο είχε πάρει κλίση και εξέπεμψε σήμα κινδύνου Μayday.
Οπως ανέφερε ο διασωθείς, είδε άλλα πέντε άτομα να βουτούν στη θάλασσα προτού βουλιάξει το πλοίο. Ομως, μόλις ένας ναύτης περισυνελέγη νεκρός από τα σωστικά συνεργεία. Οι υπόλοιποι χάθηκαν στη μανιασμένη θάλασσα. Οι έρευνες συνεχίστηκαν χθες από δύο πλωτά του Λιμενικού Σώματος, μία φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού, τέσσερα παραπλέοντα πλοία, ένα ελικόπτερο του Λιμενικού και ένα αεροσκάφος της Frontex, με αρνητικά αποτελέσματα.
Υπενθυμίζεται πως το πλοίο είχε αποπλεύσει από την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου με προορισμό την Κωνσταντινούπολη έμφορτο με 6.000 τόνους αλάτι και 14μελές πλήρωμα, εκ των οποίων 11 Αιγύπτιοι, ένας Ινδός και δύο ναυτικοί από τη Συρία. Οι λιμενικές Αρχές εξετάζουν το ενδεχόμενο το πλοίο να μετέφερε ύποπτο φορτίο με τελικό προορισμό την Ουκρανία και για τον λόγο αυτό ο πλοίαρχος δεν ενημέρωσε εγκαίρως για τη μηχανική βλάβη, που είχε ως αποτέλεσμα να μετατοπιστεί το φορτίο, να πάρει κλίση και να βυθιστεί. Εξάλλου, άλλο πλοίο της ίδιας εταιρίας, το «Manassa Rose» είχε βυθιστεί στον κόλπο της Κισάμου Χανίων, τον Ιανουάριο του 2022, πιθανότατα ενώ μετέφερε λαθραία τσιγάρα.