Συνεχίζεται ο αγώνας των κατοίκων στις συνοικίες γύρω από τον Πηνειό να απαλλαγούν από τα νερά και τις λάσπες που κατέκλυσαν τα σπίτια και τις επιχειρήσεις τους. Αντιμέτωποι και με ελλείψεις σε τρόφιμα, φάρμακα, καύσιμα
Με όποια αποθέματα δυνάμεων τους έχουν απομείνει οι κάτοικοι της Λάρισας προσπαθούν ακόμη να απαλλαγούν από τα νερά και τις λάσπες που κατέκλυσαν τα σπίτια και τις επιχειρήσεις τους. Τα λασπόνερα ακόμη παραμένουν σε τεράστιες ποσότητες στους δρόμους και στις συνοικίες της θεσσαλικής πρωτεύουσας, με το σημαντικότερο πρόβλημα να παραμένει στην περιοχή των Εργατικών Κατοικιών της Γιάννουλης.
Εκεί η πρόσβαση είναι εφικτή μόνο με μηχανήματα βαρέως τύπου. Την ίδια ώρα και στα χωριά γύρω από τη Λάρισα παραμένουν τα λασπόνερα και οι κάτοικοι περιμένουν να πέσει η στάθμη του νερού για να δουν τι μπορούν να περισώσουν.
Στην Αγιά τα ράφια των σούπερ μάρκετ ολοένα και αδειάζουν, και οι ελλείψεις που παρατηρούνται σε τρόφιμα, φάρμακα και καύσιμα κάνουν τα δύσκολα δυσκολότερα. Και τα πρατήρια καυσίμων έχουν αδειάσει λόγω διακοπής του ανεφοδιασμού. Σύμφωνα με την τοπική ιστοσελίδα choraagia.gr., ολόκληρος ο δήμος είναι παντελώς αποκομμένος από τη Λάρισα. Αποκομμένος και από την πλευρά του Ομολίου και της κοιλάδας των Τεμπών. Αποκομμένος και από την πλευρά της Αγιάς, με πολύ νερό να τρέχει πάνω από το κομμάτι Δήμητρα – Ελευθέριο και να γίνεται αδύνατη έτσι η κυκλοφορία των οχημάτων.
Η πεδιάδα Ομολίου, από Παλαιόπυργο ως Στόμιο, παραμένει βυθισμένη στα λασπόνερα, ενώ ενισχύονται ολοένα και περισσότερο τα αναχώματα του Πηνειού για να μην ξεφύγει το νερό και πνίξει εκ νέου τους παρακείμενους οικισμούς. Πρόβλημα υπάρχει στην περιοχή και με τα φάρμακα, τα οποία φτάνουν από τη Λάρισα, όμως η καταστροφή του δικτύου κάνει δύσκολη τη διαδρομή. Αξίζει να αναφερθεί ότι πολλοί αιμοκαθαιρόμενοι αναγκάστηκαν να κάνουν τη διαδρομή Αγιά – Κάρλα – Βελεστίνο – Λάρισα και πάλι πίσω, διαδρομή διακοσίων χιλιομέτρων συνολικά. Δυόμισι ώρες να πας, δυόμισι να επιστρέψεις, τρεις η αιμοκάθαρση, σύνολο οκτώ ώρες ταλαιπωρίας για κάθε αιμοκαθαιρόμενο. Συναγερμός έχει σημάνει και για τη λίμνη Κάρλα, καθώς η στάθμη της έχει ανέβει επικίνδυνα.
Η λίμνη Κάρλα
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, αν ο Πηνειός -μετά το πέρασμα της κακοκαιρίας «Daniel»- συνεχίζει να φέρνει μεγάλες ποσότητες νερού προς τη λίμνη και τα νερά δεν βρουν άλλο σημείο εκτόνωσης, δεν αποκλείεται η λίμνη Κάρλα να υπερχειλίσει. Γι’ αυτό χθες, με απόφαση της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλίας, διακόπηκε προσωρινά η κυκλοφορία των οχημάτων σε τμήματα της παράλληλης οδού, με το φράγμα της λίμνης στο Στεφανοβίκειο.
Αλλωστε η Κάρλα κατακλύστηκε με νερό μόλις σε δυόμισι μέρες, όταν για να αποστραγγιστεί το 1962 χρειάστηκε ενάμισης χρόνος. Την πληροφορία έδωσε ο δήμαρχος Κιλελέρ Θανάσης Νασιακόπουλος, ο οποίος έκανε νέα δραματική έκκληση στην κυβέρνηση να αναλάβει πρωτοβουλίες προκειμένου να μην πνιγούν παρακείμενα χωριά, με πρώτο το Σωτήριο. Ο κ. Νασιακόπουλος τόνισε ότι, εάν η στάθμη της λίμνης ανέβει 60 εκατοστά ακόμα, θα πλημμυρίσει πρώτο το χωριό Σωτήριο, διευκρινίζοντας, ωστόσο, ότι, πέραν των αρχικών πλημμυρικών φαινομένων, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα χωριό πλημμυρισμένο στον Δήμο Κιλελέρ.
Αγνωστο πότε θα αποκατασταθεί η σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας – Θεσσαλονίκης
Η σιδηροδρομική σύνδεση της Αθήνας με τη Θεσσαλονίκη παραμένει άγνωστο πότε θα αποκατασταθεί, καθώς το δίκτυο έχει «πνιγεί» στον βούρκο της Θεσσαλίας. Η καταστροφή από την κακοκαιρία «Daniel» είναι κατά μήκος 50 χιλιομέτρων, από το Λιανοκλάδι έως τη Λάρισα και το Λιτόχωρο, με αποτέλεσμα εφτά μήνες μετά την τραγωδία των Τεμπών να έχει νεκρώσει ξανά η σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης.
Οι ράγες των τρένων είναι βυθισμένες στη λάσπη σε μήκος πολλών χιλιομέτρων, ενώ σε ορισμένα σημεία έχουν καταστραφεί από καθιζήσεις. «Οι ζημιές είναι τεράστιες, έχουν παρασυρθεί σκύρα από τα ορμητικά νερά, πάνω στα οποία στηρίζονται οι ράγες, και επίσης έχουν χαλάσει τα μηχανήματα ηλεκτροδότησης των τρένων» περιγράφει την κατάσταση ο επί σειρά ετών πρόεδρος των εργαζομένων στον ΟΣΕ Νίκος Κιουτσούκης, εξηγώντας πως «έχουν πλημμυρίσει υποσταθμοί, έχουν καταστραφεί οι κολόνες που μεταφέρουν καλώδια ρεύματος και όλα αυτά καθιστούν το έργο αποκατάστασης δύσκολο και ακριβό, ενώ το κόστος επισκευής ενδέχεται να είναι μεγαλύτερο από την πρώτη εκτίμηση. Ακόμη και τώρα σε ορισμένα σημεία το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι πλημμυρισμένο».
Η αρχική εκτίμηση του κόστους επισκευής αγγίζει τα 50.000.000 ευρώ, καθώς αφορούν σημαντικές υποδομές του δικτύου, μαζί και ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό. Ο κ. Κιουτσούκης εκφράζει την εκτίμηση πως, αν γίνουν γρήγορα οι απαιτούμενες εργασίες, τότε πιθανότατα θα επαναλειτουργήσουν οι εμπορευματικές αμαξοστοιχίες έπειτα από έναν μήνα.
«Αν πάρει το υπουργείο την απόφαση να κινηθεί με ταχύτητα λόγω του επείγοντος της κατάστασης, με απευθείας αναθέσεις για την επισκευή των υποδομών, τότε σίγουρα θα κινηθούν τα έργα. Ωστόσο, αν ακολουθήσουν διαγωνισμοί αναμένοντας τις καλύτερες προσφορές και έπειτα διαδικασίες, δικαστήρια και γραφειοκρατία, το τρένο δεν θα κυκλοφορήσει σύντομα, μπορεί να περάσει ακόμη και ένας χρόνος. Αν όντως αποκατασταθεί σε έναν μήνα, ενδέχεται η αρχή να γίνει με τις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες που κινούνται με ντίζελ, και όχι με ηλεκτροκίνηση» δήλωσε ο συνδικαλιστής της ΔΑΚΕ στη ΓΣΕΕ.
Από την πλευρά του ο μηχανοδηγός της ιταλικής εταιρίας διαχείρισης των τρένων Hellenic Train, Αλέξανδρος Ιορδανίδης, επισημαίνει πως «το χρονοδιάγραμμα για την αποκατάσταση για τις εμπορευματικές αμαξοστοιχίες δεν περιλαμβάνει τα συστήματα ασφαλείας που απαιτούνται για τις επιβατικές και η κυκλοφορία θα περικλείεται από όρους, ενώ οι ταχύτητες θα είναι σαφώς χαμηλότερες».
Ας σημειωθεί πως εκτός από τη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης, δεν λειτουργεί ούτε η σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Βόλου και Λάρισας, αφού έχει υποστεί μεγάλες ζημιές τόσο το σιδηροδρομικό δίκτυο όσο και οι γραμμές στον σταθμό του Βόλου. Στο μεταξύ, κλειστή εξακολουθεί να παραμένει η εθνική οδός Αθηνών – Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τις αρμόδιες Αρχές, θα παραμείνει κλειστή τουλάχιστον 24 ώρες ακόμα, ώστε να υποχωρήσει το πλημμυρικό φαινόμενο και να μπορούν τα οχήματα να κυκλοφορήσουν.
Βόλος: Χωρίς πόσιμο νερό εδώ και δέκα ημέρες
Χωρίς πόσιμο νερό παραμένει εδώ και 10 ημέρες η πόλη του Βόλου μετά την κακοκαιρία «Daniel», που κατέστρεψε σπίτια, καταστήματα, δρόμους αλλά και το δίκτυο υδροδότησης της πρωτεύουσας της Μαγνησίας. Ενα τμήμα της πόλης υδροδοτείται κατά διαστήματα με μη πόσιμο νερό μόνο για τις ανάγκες οικιακής χρήσης.
Οπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Δημοτικής Επιχείρησης Υδρευσης Αποχέτευσης Μείζονος Βόλου (ΔΕΥΑΜΒ), το νερό του Βόλου δεν είναι πόσιμο, αν και δεν φέρει μικροβιακό φορτίο, καθώς είναι υπερχλωριωμένο.
Ωστόσο, στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται ότι οι δειγματοληψίες δεν καλύπτουν όλες τις περιοχές και επομένως ο δήμος δεν έχει συνολική εικόνα της κατάστασης στην πόλη. Εκτός από το πρόβλημα ύδρευσης, οι κάτοικοι του Βόλου είναι αντιμέτωποι και με τη λευκή σκόνη που αιωρείται στην ατμόσφαιρα λόγω της ξηραμένης λάσπης που έχει γεμίσει σπίτια και δρόμους και διαλύεται από την κίνηση των οχημάτων.
Οι ειδικοί συνιστούν τη χρήση χειρουργικής μάσκας από τους πολίτες. Την ίδια ώρα πρόβλημα επιβίωσης αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί αγροτικών προϊόντων στο Πήλιο και αλλού, καθώς δεν μπορούν να μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους. Αν και έχουν αποκατασταθεί οι οδικές συνδέσεις προς το ανατολικό Πήλιο, παραμένει αδύνατη η κίνηση των φορτηγών, με αποτέλεσμα να είναι άγνωστο πώς θα μεταφερθούν στις αγορές οι χιλιάδες τόνοι μήλων και κάστανων που παράγονται στην περιοχή της Ζαγοράς.
Ανάλογο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και οι παραγωγοί που θέλουν να μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους από το νότιο Πήλιο, καθώς και εκεί, αν και έχει γίνει αποκατάσταση του οδικού δικτύου, δεν είναι δυνατή η κίνηση μεγάλων και βαρέων οχημάτων.
«Δαγκωτό» Ν.Δ. είχαν ψηφίσει στις πληγείσες περιοχές
Η «δημοκρατία» είναι από τις πρώτες εφημερίδες που έχουν καταγγείλει πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης φέρεται ως σύγχρονος Λουδοβίκος, την ίδια ώρα που το Μαξίμου κυβέρνα τη χώρα ως καθεστώς. Δίχως αμφιβολία, η πρώτη και η δεύτερη φορά Κυριάκος Μητσοτάκης έχουν δημιουργήσει νέα δεδομένα στην ελληνική δημοκρατία, όπως τουλάχιστον τη γνωρίσαμε στον 20ό και τον 21ο αιώνα.
Από τον πλήρη έλεγχο των μέσων ενημέρωσης στις παρακολουθήσεις και από τις διαρκείς παρεμβάσεις στη Δικαιοσύνη ως τον έλεγχο των ανεξάρτητων Αρχών, οι ένοικοι του Μαξίμου έχουν αποδείξει πως είναι έτοιμοι και ικανοί για όλα. Αυτό όμως που διαχωρίζει μια σύγχρονη δικτατορία από μια δημοκρατία -έστω και καχεκτική- είναι η νομιμοποίηση που δίνει ο λαός στους κυβερνώντες. Και η αλήθεια είναι πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης την επιβεβαίωσε το 2019 και την ανανέωσε το 2023. Κοινώς, και ο λαός έχει τις ευθύνες του γι’ αυτό που σήμερα βιώνει και για τις συνέπειες της πολιτικής Μητσοτάκη, τις οποίες καλείται να αντιμετωπίσει.
Κι αν αυτό ισχύει μια φορά για όλη τη χώρα, ισχύει στο δεκαπλάσιο για τους κατοίκους της Θεσσαλίας, οι οποίοι έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης στον πρωθυπουργό που τους κατέστρεψε με τον «Ιανό» και τους κορόιδεψε με τις αποζημιώσεις. Η ιστορία το 2023 επαναλαμβάνεται, όχι ως φάρσα αλλά ως τραγωδία, καθώς σε όλες τις πληγείσες περιοχές η Νέα Δημοκρατία πραγματικά θριάμβευσε, αγγίζοντας ποσοστά από 40% ως και 50%.
Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει τον κανόνα πως στις δημοκρατίες ο λαός δεν είναι ποτέ άμοιρος ευθυνών. Αντίθετα, έχει ευθύνες και υποχρεώσεις, τις οποίες καλείται να ασκήσει καθ’ όλη τη διάρκεια μιας τετραετίας, αλλά κυρίως την κρίσιμη ώρα της ψήφου. Τότε ο λαός καλείται να δείξει όχι μόνο την ωριμότητά του αλλά και την ικανότητά του να κρίνει ποιος μπορεί να υπερασπιστεί τα συμφέροντά του και ποιος όχι. Και σε αυτή την περίπτωση ο λαός πήρε τις αποφάσεις του.
Πήλιο: Εντοπίστηκε σορός άνδρα σε παραλιακή περιοχή
Σορός άνδρα, αγνώστων μέχρι στιγμής στοιχείων, εντοπίστηκε και περισυνελέγη χθες το μεσημέρι από το Λιμενικό σε βραχώδη περιοχή της παραλίας Μουρτιά, νότια του Πηλίου. Εξετάζεται εάν πρόκειται για τον Αυστριακό τουρίστα που αγνοούνταν από τη φονική κακοκαιρία «Daniel».
Με το ζευγάρι των δύο Αυστριακών, του Φιλίπ και της Μικαέλα, να είναι οι μοναδικοί που αγνοούνται επίσημα από την κακοκαιρία, οι έρευνες των Αρχών εστιάζουν στην εξακρίβωση των στοιχείων του πτώματος, ώστε να διαπιστώσουν εάν πρόκειται ή όχι για τον Φιλίπ, ο οποίος μαζί με τη γυναίκα του είχε έρθει στη χώρα μας για το γαμήλιο ταξίδι τους.
Θυμίζουμε ότι τα τελευταία ίχνη του ζευγαριού ήταν στην εξοχική κατοικία που είχαν νοικιάσει στα Ποτιστικά Πηλίου, η οποία παρασύρθηκε από ορμητικό χείμαρρο και έκτοτε τα ίχνη τους αγνοούνται.