«Στα χαρτιά» έμεινε ο προγραμματισμός του υπουργείου Μεταφορών για την επανεκκίνηση των δρομολογίων των τρένων προς Κιάτο και Αίγιο, αλλά και σε γραμμές στη βόρεια Ελλάδα, καθώς δεν έχουν αποκατασταθεί τα προβλήματα ασφαλείας.
Αν και έχει περάσει σχεδόν ένας μήνας από το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας αποδεικνύεται, εκ του αποτελέσματος, επικίνδυνο για να επαναλειτουργήσει.
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, τα δρομολόγια των τρένων προς Κιάτο και Αίγιο θα άρχιζαν χθες, όπως και τα υπεραστικά δρομολόγια στη Βόρεια Ελλάδα. Ωστόσο, οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο δεν έχουν λάβει τις γραπτές εγγυήσεις που είχαν ζητήσει από τον ΟΣΕ για την ασφαλή διενέργεια των δρομολογίων.
Γι’ αυτόν τον λόγο η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης έχει ζητήσει με έγγραφό της την παράταση της ακινησίας των τρένων στα τμήματα Θεσσαλονίκη – Φλώρινα, Θεσσαλονίκη – Δράμα και Αλεξανδρούπολη – Ξανθή. Επίσης, δεν έχει επαναλειτουργήσει η σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, παρόλο που η επαναλειτουργία της είχε ανακοινωθεί την περασμένη Τετάρτη, κατά την πρώτη φάση της επανεκκίνησης των τρένων.
Μέχρι σήμερα εκτελούνται μόνο τα δρομολόγια του προαστιακού στις γραμμές:
• Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο,
• Κάντζα – Λιόσια,
• Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα,
• Κάτω Αχαΐα – Πάτρα και
• Πάτρα – Ρίο.
Επιπλέον, λειτουργεί η τουριστική γραμμή Διακοφτό – Καλάβρυτα και Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο.
Ερωτήματα τίθενται και ως προς τη λειτουργία των εμπορικών αμαξοστοιχιών. Η ιταλική Hellenic Train και η Goldair Cargo είχαν ανακοινώσει πως θα εκτελούνται κανονικά. Ομως, τα εμπορευματικά δρομολόγια σταμάτησαν εκ νέου, παρά το γεγονός ότι ο ΟΣΕ διαβεβαίωνε πως το δίκτυο μπορεί να λειτουργήσει με ασφάλεια.
Στο μεταξύ, άγνωστο παραμένει αν θα τηρηθεί το αρχικό χρονοδιάγραμμα για επαναλειτουργία της βασικής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη από τις αρχές Απριλίου, εν όψει της αυξημένης επιβατικής κίνησης του Πάσχα.
Οι εργαζόμενοι στα τρένα έχουν διαπιστώσει σοβαρά προβλήματα στη ραδιοκάλυψη «τυφλών» σημείων. Γι’ αυτόν τον λόγο τα μηχανοστάσια έχουν προμηθευτεί φορητά GSM-R, ώστε να έχουν επικοινωνία με τον σταθμάρχη και τις άλλες αμαξοστοιχίες. Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχουν τεθεί σε λειτουργία.