Σήμερα στον εφέτη ανακριτή Λάρισας οι δύο «κοπανατζήδες» για την αλλαγή της βάρδιας με μπλάνκο και ο επόπτης κυκλοφορίας που όρισε υπεύθυνο τον άπειρο Βασίλη Σαμαρά
Τις δικές τους εξηγήσεις έχουν κληθεί να δώσουν σήμερα στον εφέτη ανακριτή Λάρισας οι δύο κοπανατζήδες σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που όρισε ως υπεύθυνο της νυχτερινής βάρδιας τον άπειρο 59χρονο Βασίλη Σαμαρά, ο οποίος έχει προφυλακιστεί για τη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.
Οι δύο σταθμάρχες που έπρεπε να ήταν σε βάρδια μέχρι τις 11 το βράδυ αλλά είχαν φύγει νωρίτερα, αφήνοντας μόνο του τον προφυλακισμένο συνάδελφό τους, καθώς και ο επιθεωρητής έχουν λάβει κλήση σε απολογία στον εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη για το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών και για τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας και της πρόκλησης σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή. Οι τρεις κατηγορούμενοι αναμένεται να ζητήσουν προθεσμία για να προετοιμάσουν την απολογία τους.
Πάντως, από την πλευρά τους αφήνεται να διαρρεύσει ότι θα προσπαθήσουν να αποποιηθούν τις τυχόν ευθύνες τους. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο επιθεωρητής εκτιμάται πως θα αναφερθεί σε συνάντηση που είχε τον περασμένο Ιανουάριο με όλους τους νέους σταθμάρχες, κατά τη διάρκεια της οποίας ο 59χρονος του είπε πως ήταν έτοιμος να αναλάβει οποιοδήποτε πόστο. Στη συνάντηση αυτή κανείς παλιός σταθμάρχης δεν είχε εκφράσει ένσταση για την επάρκεια του νέου συναδέλφου τους.
Νέα στοιχεία
Στο μεταξύ, νέα στοιχεία έρχονται στο φως ως προς τη λειτουργία του συστήματος τηλεδιοίκησης που είχε παραδοθεί και έπρεπε να λειτουργεί στο σταθμαρχείο Λάρισας. Ο ίδιος ο νέος υπουργός Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης ανέφερε χθες στη Βουλή πως ο προφυλακισμένος σταθμάρχης δεν το χρησιμοποίησε, αλλά κατεύθυνε τα τρένα χειροκίνητα.
Οι ανακριτικές Αρχές εξετάζουν την επάρκειά του ως προς τον χειρισμό του συστήματος αυτού και αν είχε εκπαιδευτεί. Για τον λόγο αυτόν ο εφέτης ανακριτής αναμένεται να καλέσει σε συμπληρωματική απολογία τον 59χρονο προφυλακισμένο σταθμάρχη για να διακριβωθεί η επάρκεια της εκπαίδευσής του. Ο ίδιος φέρεται ότι υποστηρίζει πως δεν είχε εκπαιδευτεί ως προς το σύστημα τηλεδιοίκησης, «δείχνοντας» άλλα στελέχη του ΟΣΕ ως υπεύθυνους για την πιστοποίησή του ως σταθμάρχη.
Εφόσον διαπιστωθεί πως έχει πιστοποιηθεί ως σταθμάρχης δίχως την προβλεπόμενη εκπαίδευση, τότε αναμένεται να λογοδοτήσουν στη Δικαιοσύνη και όσοι υπέγραψαν την επάρκειά του για τη νέα θέση που θα αναλάμβανε…
Ως προς τους δύο κοπανατζήδες σταθμάρχες που είχαν απογευματινή βάρδια και θα έπρεπε να είναι μέχρι τις 11 το μοιραίο βράδυ αλλά είχαν φύγει νωρίτερα, σημαντικό ρόλο στις απολογίες τους θα παίξει η γραφολογική εξέταση που έχει διαταχτεί ως προς τη λαθροχειρία στην καταγραφή του βιβλίου παράδοσης – παραλαβής της βάρδιας.
Υπενθυμίζεται πως η ώρα λήξης της βάρδιας στο βιβλίο είχε αλλάξει με… μπλάνκο και είχε τοποθετηθεί 22.30 και όχι 23.00, όπως προβλεπόταν από το πρόγραμμα βαρδιών. Η γραφολογική εξέταση αναμένεται να ρίξει φως για να διαπιστωθεί τι ήταν γραμμένο κάτω από το μπλάνκο, αλλά και να διαπιστωθεί ποιος έκανε τη λαθροχειρία, αλλάζοντας την ώρα της βάρδιας.
Τον προβληματισμό του για την πορεία της ανάκρισης εκφράζει με δηλώσεις του ο δικηγόρος Απόστολος Λύτρας. «Εχει παρατηρηθεί ότι όπου κάποιος αναθέτει σε εφέτη ανακριτή είτε από φόρτο εργασίας είτε από τις διαδικασίες του Δημοσίου, έλεγα και λέω ότι υπάρχει μία καθυστέρηση. Είπα πως εάν υπάρχει καθυστέρηση, αυτή θα είναι ύποπτη. Εάν δεν υπάρχει καθυστέρηση και οι διαδικασίες γίνουν άμεσα, δεν θα υπάρχει καμία υπόνοια και κανένα πρόβλημα. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία καθυστέρηση, οφείλουμε να το πούμε» δήλωσε.