Ο 59χρονος που οδήγησε στον θάνατο δεκάδες επιβάτες έδειξε μέσω του συνηγόρου του την υπερασπιστική γραμμή που θα ακολουθήσει
Το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί αναλαμβάνει ο 59χρονος Βασίλης Σαμαράς, που οδήγησε στον θάνατο δεκάδες επιβάτες αλλά και συναδέλφους του σιδηροδρομικούς. Αυτό ανέφερε χθες μιλώντας στους δημοσιογράφους ο συνήγορος υπεράσπισής του Στέφανος Παντζαρτζίδης, υποστηρίζοντας ότι ο εντολέας του «αναλαμβάνει το μερίδιο ευθύνης στα πλαίσια που του αναλογεί».
«Θα πρέπει να μην κοιτάμε μόνο το δέντρο και να χάνουμε το δάσος» συμπλήρωσε, προϊδεάζοντας για την υπερασπιστική γραμμή που θα ακολουθήσει ο σταθμάρχης, ο οποίος οδηγήθηκε χθες στον εισαγγελέα Λάρισας, που άσκησε εναντίον του ποινική δίωξη για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή. Ο 59χρονος έλαβε προθεσμία για να απολογηθεί αύριο, Σάββατο, στην ανακρίτρια που χειρίζεται την υπόθεση της τραγωδίας στα Τέμπη.
Ο κατηγορούμενος οδηγήθηκε χθες στα δικαστήρια της Λάρισας κάτω από δρακόντεια μέτρα ασφαλείας, ενώ εκκενώθηκε ο πρώτος όροφος του δικαστικού μεγάρου, όπου είναι το γραφείο του εισαγγελέα στον οποίον προσήχθη. Εκεί παρέμεινε για περίπου 10 λεπτά, μέχρι να του απαγγελθούν τα αδικήματα για τα οποία διώκεται. Στα δικαστήρια ήταν παρόντα μέλη της οικογένειάς του, που είναι στο πλευρό του αυτές τις δύσκολες στιγμές της ζωής του.
Υπενθυμίζεται πως κατά τη διάρκεια της μαραθώνιας προανακριτικής απολογίας του στους αστυνομικούς, που κράτησε περίπου τέσσερις ώρες και ολοκληρώθηκε γύρω στις 9 το βράδυ της Τετάρτης, παρουσία εισαγγελέα, λόγω της βαρύτητας της υπόθεσης, φέρεται ότι αποδέχτηκε πως εκείνος ευθύνεται που οδηγήθηκε η επιβατική αμαξοστοιχία στη γραμμή της καθόδου προς Αθήνα. Αρχικά, ο κατηγορούμενος είχε αποδώσει το δυστύχημα στην «κακιά ώρα» και σε λάθος του συστήματος. Ομως, όταν οι αστυνομικοί συγκέντρωσαν στοιχεία που έδειχναν ότι το σύστημα λειτουργούσε κανονικά, τότε παραδέχτηκε ότι τροχοδρόμησε την επιβατική αμαξοστοιχία σε λάθος ράγες… Υποστήριξε ότι δεν διόρθωσε το λάθος, καθώς κατάλαβε τι είχε κάνει όταν πληροφορήθηκε τη φονική σύγκρουση, λίγο μετά τις 11 το βράδυ της Τρίτης. Ηταν ήδη αργά…
Αξίζει να σημειωθεί πως, σύμφωνα με τη δικογραφία που έχει σχηματιστεί, τον 59χρονο «έκαψαν» με τις καταθέσεις του τρεις συνάδελφοί του στον ΟΣΕ, υποδεικνύοντας τον ως υπαίτιο για την τραγωδία. Οπως προέκυψε από την προανάκριση, η επιβατική αμαξοστοιχία και η εμπορική κινούνταν στην ίδια ράγα για περίπου 10-15 λεπτά, διανύοντας μια απόσταση περίπου 20 χλμ. επί της ουσίας στα… τυφλά, χωρίς οι μηχανοδηγοί να έχουν μπροστά τους κάποια σήμανση μέχρι τη μοιραία σύγκρουση. Ο 59χρονος πρώην αχθοφόρος, μετέπειτα υπάλληλος του υπουργείου Παιδείας και εδώ και μόλις έναν μήνα σταθμάρχης, μένει στη Λάρισα. Είναι πατέρας μιας κόρης, ενώ πρόσφατα έγινε παππούς.
«Πού πας; Τι σταθμάρχης θέλεις να γίνεις εσύ, 58-60 χρόνων;»
Τα εγκληματικά λάθη του άπειρου σταθμάρχη Λάρισας, που οδήγησαν στον θάνατο τους επιβάτες του μοιραίου τρένου στα Τέμπη, καταγγέλλουν συνάδελφοι του σιδηροδρομικοί. Αποκαλυπτικός είναι ο υπάλληλος του ΟΣΕ που είχε βάρδια με τον σταθμάρχη Λάρισας το μοιραίο βράδυ της περασμένης Τρίτης, καταγγέλλοντας πως ο συλληφθείς ξέχασε να γυρίσει τα κλειδιά στις γραμμές.
«Οταν το τρένο φεύγει από τον σταθμό για να πάει αντίθετα, το βλέπουμε στον πίνακα ηλεκτρονικά, που γυρίζουμε ψαλίδια. Τα κλειδιά, που λέμε. Ξέχασε να γυρίσει τα κλειδιά στην ευθεία. Πήγαιναν αυτοί ανάποδα» τόνισε. Ο σιδηροδρομικός έριξε μερίδιο της ευθύνης για τη σύγκρουση των τρένων και στον νεκρό μηχανοδηγό που κινούνταν ανάποδα στη γραμμή. «Μηχανοδηγός έμπειρος ο σκοτωμένος. Θα έβγαινε στη σύνταξη το παιδί. Δεν περίμενα να την πατήσει αυτός. Αντε ο σταθμάρχης, έκανε το λάθος, ξέχασε να γυρίσει τα κλειδιά. Εσύ πού πας; Γιατί πας ανάποδα;» διερωτήθηκε ο σιδηροδρομικός.
Οπως ανέφερε ο υπάλληλος του ΟΣΕ, ο μηχανοδηγός του τρένου που ήταν ανάποδα στη γραμμή θα μπορούσε να προλάβει το κακό. «Ακόμα κι αν δεν υπήρχε άλλο κλειδί στην πορεία, θα μπορούσε απλά να έχει σταματήσει. Να έχουν σταματήσει και τα δυο τρένα. Να σταματήσει έξω από τον σταθμό, στα 500 μέτρα. Αν έλεγε ο μηχανοδηγός “γιατί μας βάζεις στην κάθοδο;”, θα έπαιρνε χαμπάρι, πιστεύω, και θα το γλίτωνε… Συνωμότησε το σύμπαν και για μια μα@@@@α σκοτώθηκε τόσος κόσμος» παρατήρησε. Αναφερόμενος στην επάρκεια του σταθμάρχη Λάρισας, διηγήθηκε ότι του είχε πει, εμμέσως πλην σαφώς, ότι δεν έπρεπε να έχει πάει σε αυτό το πόστο, καθώς πριν ήταν αχθοφόρος.
Του είχε πει «πού πας; Τι σταθμάρχης θέλεις να γίνεις εσύ, 58-60 χρονών;». «Τριάντα χρόνια έχω που δουλεύω μάχιμος, κυκλοφορία κάνω; Αυτή είναι η δουλειά μας που κάνουμε, σταθμάρχης, και τρέμει η ψυχή μου. Τώρα αυτός που είναι χθεσινός…» συμπλήρωσε με νόημα. Ενα βήμα παραπέρα προχώρησε ο συνταξιούχος μηχανικός – εκπαιδευτής μηχανοδηγών Νίκος Τσουρίδης, υποστηρίζοντας πως δεν έπρεπε να τοποθετήσουν στη Λάρισα έναν άπειρο σταθμάρχη.
«Ηταν εκπαιδευμένος πράγματι, αλλά ήταν άπειρος. Δεν έπρεπε να τον είχαν βάλει σε έναν κεντρικό σταθμό, όπως η Λάρισα, μόνο του να κάνει κυκλοφορία. Οταν κάνουμε κυκλοφορία δεν βάζουμε έναν άπειρο άνθρωπο, γιατί όλη η κυκλοφορία και η ευστροφία που έχει κάποιος άνθρωπος όταν κάνει την κυκλοφορία βασίζονται στην πείρα. Δεν μπορείς να βάλεις έναν άνθρωπο 30 ημερών, που μόλις έχει τελειώσει την εκπαίδευσή του και έχει αναλάβει. Δεν το διακινδυνεύεις αυτό» τόνισε μιλώντας στην ΕΡΤ ο κ. Τσουρίδης. «Ο σταθμάρχης έκανε ένα λάθος. Το αναγνώρισε ο ίδιος, αλλά δεν πρέπει να υπάρχει μια δικλίδα ασφαλείας να το καλύψει;» διερωτήθηκε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών, καταλήγοντας πως δεν θα είχε γίνει το δυστύχημα, αν υπήρχε τηλεδιοίκηση.