«Κανένα σύστημα δεν λειτουργεί»!

Καταγγελίες-σοκ του προέδρου των μηχανοδηγών Κ. Γενιδούνια. «Η σηματοδότηση έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί από το 2004»

Κατά τραγική σύμπτωση λίγες ώρες πριν από το δυστύχημα ο πρόεδρος των μηχανοδηγών Κώστας Γενιδούνιας είχε κάνει μια ανάρτηση στο facebook για την επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης – Σηματοδότησης Σιδηροδρομικού Δικτύου Βορείου Ελλάδος, που ήταν προγραμματισμένη για χθες, αλλά αναβλήθηκε.

Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών ρωτούσε: «Μπορεί κάποιος να μας πει πού είναι και πού λειτουργεί η σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση στη βόρεια Ελλάδα; Προς Δράμα δεν υπάρχει, μετά το Πλατύ προς Φλώρινα μονή γραμμή, ενώ προς Αθήνα όλα σβηστά, μετά το τχ1 κόκκινο, σε λειτουργία η Σίνδος, η γραμμή προς Στρυμόνα ζούγκλα».

Μετά το δυστύχημα ο κ. Γενιδούνιας προχώρησε σε βαριές καταγγελίες: «Αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα. Εγινε μετωπική σύγκρουση τρένων με μεγάλη ταχύτητα. Στην περιοχή δεν λειτουργούν τα συστήματα επικοινωνίας, τα φωτοσήματα, η τηλεδιοίκηση και τα συστήματα προστασίας».

Και συνέχισε: «Αν δούλευαν τα συστήματα, τότε τα τρένα θα σταμάταγαν σε ασφαλή απόσταση μεταξύ τους. Είναι αδιανόητο το τι έχει γίνει. Υπάρχει διπλή γραμμή και τα τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Ο ένας είδε ξαφνικά τον άλλον μπροστά του. Ανθρώπινο λάθος έχει γίνει χωρίς να λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας. Αν λειτουργούσαν, θα είχε αποφευχθεί».

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Γιάννης Ντίτσας τόνισε: «Είμαι 39 χρόνια στο επάγγελμα, δεν το έχω ξαναζήσει στην Ελλάδα. Είναι το χειρότερο δυστύχημα στην ιστορία. Η επιβατική αμαξοστοιχία ήταν στη γραμμή ανόδου και βρέθηκε στη γραμμή καθόδου. Σίγουρα κάποιος έχει κάνει λάθος. Την εντολή αναχώρησης τη δίνει ο σταθμάρχης κάθε σταθμού. Υπάρχει διαχρονικό πρόβλημα με τα συστήματα τηλεειδοποίησης και σηματοδότησης. Επρεπε να έχουν ολοκληρωθεί από το 2004 στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Το γιατί δεν έχουν τελειώσει τα έργα δεν θα το απαντήσουμε εμείς, αλλά οι κυβερνήσεις όλων αυτών των χρόνων».

Αποκάλυψη

Οπως αναφέρει σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, προσλήψεις εργαζομένων στον κλάδο γραμμής έχουν να πραγματοποιηθούν από το 1985, με αποτέλεσμα οι λίγοι που υπηρετούν ακόμη να είναι στα πρόθυρα της συνταξιοδότησης. Ακόμα και στις λιγοστές προσλήψεις που ανακοινώνονται δεν προβλέπεται προσωπικό συντήρησης της υποδομής, προκειμένου να υπάρξει συνέχεια της τεχνογνωσίας.

Το 2010 ο οργανισμός είχε πάνω από 2.500 εργαζομένους και σήμερα αριθμεί μόλις 700. Ο πρώτος διαγωνισμός των 117 ατόμων έχει «σπάσει» σε δύο τμήματα, με τον πρώτο να αφορά 90 άτομα τεχνικών ειδικοτήτων -με τη διαδικασία να βασίζεται σε κανόνες του ΑΣΕΠ, αλλά να διενεργείται από τον ΟΣΕ- και τον δεύτερο να αφορά 27 άτομα, που θα προσληφθούν μέσω του ΑΣΕΠ. Τα 117 άτομα αναμένεται να προσληφθούν από τον ΟΣΕ εντός του τρέχοντος εξαμήνου.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα