Η απελευθέρωση της Ηπείρου με τον νέο μεγάλο δρόμο

Πριν από λίγα χρόνια, η μετάβαση οδικώς από τα Γιάννενα στη Θεσσαλονίκη ήταν καθαρή περιπέτεια. Για να φτάσεις στο Μέτσοβο από τα Γιάννενα ήθελες -αν ήσουν τυχερός- μιάμιση και πλέον ώρα. Η Ηπειρος μόνο στον χάρτη γειτόνευε με τη Μακεδονία.

Σήμερα, η εικόνα είναι τελείως διαφορετική, χάρη στην Εγνατία, που έφερε κοντά στη βόρεια Ελλάδα την Ηπειρο. Σήμερα, μπορείς να ταξιδέψεις με ασφάλεια και σε λογικό χρόνο ακόμη κι από τη μία πλευρά της Ελλάδας στην άλλη. Αυτό δοκιμάσαμε, παίρνοντας την απόφαση για ένα οδοιπορικό, για να βρεθούμε από τα Γιάννενα στην Αλεξανδρούπολη μέσω της νέας οδού.

Στις 13.30 το μεσημέρι μπήκαμε στην Εγνατία από τον κόμβο Ιωαννίνων. Για την απαραίτητη σύγκριση αναφέρουμε ότι πλέον με τον δρόμο αυτόν το Μέτσοβο είναι γύρω στα 40 λεπτά από τα Γιάννενα. Λίγο μετά τον κόμβο των Ιωαννίνων μέχρι τον κόμβο Γρεβενών (μία ώρα και κάτι) κινείσαι στην οδό των τούνελ. Το ένα διαδέχεται το άλλο, σε διάφορες εκδοχές μήκους (ακόμα και τριών χλμ.), διαπερνώντας τα βουνά της οροσειράς της Πίνδου. Μάλιστα, πριν από τα Γρεβενά, η σήμανση που εφιστά την προσοχή των οδηγών για την εμφάνιση αρκούδας στον δρόμο (σε αρκετά σημεία διακρίναμε φράχτες στα πλάγια) σε κάνει να αναλογιστείς σε τι υψόμετρο κινείσαι.

Στις 16.40 ήμασταν περίπου τριάντα χιλιόμετρα έξω από τη Θεσσαλονίκη, όπου κάναμε στάση. Η διαδρομή Γιάννενα – Θεσσαλονίκη γίνεται πλέον σε δυόμισι ώρες. Το τμήμα Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη της Εγνατίας το καλύπτεις (πάνω κάτω) σε τρεις ώρες. Δηλαδή, για τα συνολικά 580 χλμ. από τα Γιάννενα μέχρι την Αλεξανδρούπολη θέλεις λιγότερο από έξι ώρες. Ανετα, με μια αναγκαία στάση και με μέση ταχύτητα γύρω στα 110 χλμ. την ώρα. Εννοείται ότι αν έχεις λόγους να κινηθείς πιο γρήγορα, ο χρόνος μπορεί να μειωθεί.

Η Εγνατία Οδός ουσιαστικά έβγαλε την Ηπειρο από την απομόνωση, αφού της εξασφάλισε διέξοδο προς τη βόρεια Ελλάδα. Ηδη οι Γιαννιώτες βρίσκονται ολοένα και περισσότερο στη Θεσσαλονίκη για δουλειές και για αναψυχή, όπως και οι επισκέπτες από τις περιοχές της Μακεδονίας σε θέρετρα της Ηπείρου. Εκτιμάται μάλιστα ότι αν δεν υπήρχε η οικονομική κρίση, ο τουρισμός της Ηπείρου θα είχε… απογειωθεί.

Πάντως, η Εγνατία, που παραδόθηκε στην κυκλοφορία πριν από τρία χρόνια, παρουσιάζει και ελλείψεις. Σημαντική θεωρούμε την απουσία επαρκούς αριθμού Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ). Από τον κόμβο Ιωαννίνων μέχρι τον κόμβο Αλεξανδρούπολης λειτουργεί ένας μόνο οργανωμένος ΣΕΑ, στον Πλάτανο, 200 χλμ. από τα Ιωάννινα, πριν η Εγνατία συναντήσει την Αθηνών-Θεσσαλονίκης! Και ασφαλώς οι χώροι με δημόσιες τουαλέτες και λίγες καντίνες δεν αποτελούν ικανοποιητικό αντιστάθμισμα, αφού, εκτός των άλλων, ο οδηγός δεν μπορεί να εφοδιαστεί με βενζίνη.

Στον αντίποδα, οι οδηγοί προς το παρόν γλιτώνουν τα διόδια στην Εγνατία. Πληρώνουν (2,80 ευρώ) μόνο σε σταθμό διοδίων έξω από τη Βέροια και φυσικά άλλα τόσα στα Μάλγαρα (Αθηνών-Θεσσαλονίκης). Ωστόσο, το καλό δεν αναμένεται να κρατήσει πολύ, καθώς είδαμε να στήνονται άλλοι τέσσερις σταθμοί διοδίων (δύο στο τμήμα Γιάννενα-Θεσσαλονίκη και δύο στο Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη).

Δημήτρης Κυριακόπουλος

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα