Εμ-φραγμα στην Κέρκυρα

Ο ορατός πλέον κίνδυνος να χαθεί το μεγαλύτερο έργο της νεότερης ιστορίας της Κέρκυρας έχει θορυβήσει την τοπική κοινωνία. Πρόκειται για την κατασκευή φραγμάτων, που θα σημάνει την οριστική επίλυση του προβλήματος υδροδότησης του νησιού, αλλά και των Παξών.

Το έργο είχε δρομολογηθεί επί Ν.Δ., αλλά η σημερινή κυβέρνηση δεν δείχνει διάθεση συνέχισης των απαιτούμενων διαδικασιών, με αποτέλεσμα οι Κερκυραίοι να βλέπουν να φεύγει το τρένο της χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Πράγμα, βεβαίως, που οδηγεί στη ματαίωση, μολονότι έχουν δαπανηθεί εκατομμύρια ευρώ για απαλλοτριώσεις και μελέτες!

Ο αντιπρόεδρος της ΝΟΔΕ Κέρκυρας της Ν.Δ., Γιάννης Κοντός, τεκμηριώνοντας τη σπουδαιότητα του έργου, αναφέρει στη «δημοκρατία» τα εξής:

«Το μεγάλο έργο της ύδρευσης Κέρκυρας και Παξών αποτελεί μια από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των Κερκυραίων. Είναι προϋπολογισμού περίπου 280.000.000 ευρώ και καθίσταται το μεγαλύτερο έργο στη νεότερη ιστορία της Κέρκυρας. Είναι απολύτως αναγκαία η υλοποίησή του, αφού η Κέρκυρα, αν και είναι από τα πιο βροχερά μέρη της χώρας μας, διαθέτει νερό λίγο σε ποσότητα και κακό σε ποιότητα, καθώς τα ύδατα δεν συλλέγονται. Το δε υπάρχον δίκτυο ύδρευσης είναι πεπαλαιωμένο και οδηγεί σε περαιτέρω απώλεια μεγάλου μέρους του ήδη λιγοστού ύδατος που αξιοποιείται.

Το έργο ύδρευσης Κέρκυρας και Παξών περιλαμβάνει την κατασκευή φραγμάτων, συστήματος επεξεργασίας του συλλεγομένου ύδατος και δικτύων διανομής. Με την κατασκευή του λύνεται οριστικά, ποσοτικά αλλά και ποιοτικά το πρόβλημα υδροδότησης ολόκληρης της περιφερειακής ενότητας της Κέρκυρας».

Επιπλέον, όπως τονίζει, το έργο θα κινήσει τη «νεκρή» σήμερα αγορά της Κέρκυρας, θα αυξήσει την απασχόληση, ενώ μετά την ολοκλήρωσή του θα δώσει την αφορμή για δημιουργία υδροβιοτόπων (αφού το κάθε φράγμα θα είναι μία τεχνητή λίμνη) και την ανάπτυξη νέων ειδών τουρισμού (περιπατητικός τουρισμός, αγροτουρισμός κ.λπ.).

Ο γνωστός δικηγόρος, παραθέτοντας το χρονικό των εξελίξεων σε σχέση με το έργο υδροδότησης, αναφέρει:

«Το έργο ξεκίνησε κατά τη διάρκεια διακυβέρνησης της Ν.Δ., ενώ έως σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί οι απαλλοτριώσεις και υπάρχουν ώριμες μελέτες προς ένταξη και πραγματοποίησή του, δεδομένου ότι θα είναι συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ενωση (κατά το μεγαλύτερο μέρος) και τη χώρα μας.

Δυστυχώς όμως, ενώ οι διαβεβαιώσεις της σημερινής κυβέρνησης ήταν καθησυχαστικές, δηλαδή ότι το έργο θα ξεκινήσει, θα ενταχθεί και θα ολοκληρωθεί, προέκυψαν νέα δεδομένα. Ο βουλευτής Κέρκυρας της Ν.Δ. Νίκος Δένδιας έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα σχετικό έγγραφο που ανέφερε ότι ουδέποτε υπεβλήθη φάκελος του έργου στην αρμόδια υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ώστε να προχωρήσει η χρηματοδότησή του.

Ετσι είναι προφανές ότι το έργο αυτό, το μεγαλύτερο που έχει ποτέ προγραμματιστεί να γίνει στην Κέρκυρα, για το οποίο έχουν ήδη δαπανηθεί εκατομμύρια ευρώ για μελέτες και απαλλοτριώσεις, κινδυνεύει, προφανώς, από έλλειψη βούλησης πραγματοποίησής του από τη σημερινή κυβέρνηση, όταν μάλιστα οι προθεσμίες για να υποβληθεί ο φάκελος του έργου στην Ευρωπαϊκή Ενωση είναι πλέον ασφυκτικές».

Σημειώνεται ότι παρόμοια έργα ολοκληρώθηκαν ή βρίσκονται στην τελική φάση σε Ρόδο και Κρήτη.

Ο κ. Κοντός σημειώνει ότι θα είναι εγκληματική η μη πραγματοποίηση του έργου και συμπληρώνει: «Η ανάπτυξη της Κέρκυρας είναι απόλυτα συνυφασμένη με την υλοποίησή του και πραγματικά θα είμαστε υπόλογοι στις επόμενες γενιές των Κερκυραίων, αν αφήσουμε να χαθεί αμαχητί ένα έργο τέτοιου μεγέθους και ωφέλειας».

Δημήτρης Κυριακόπουλος

{{-PCOUNT-}}14{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα