Θα «τεμαχίσουν» στα τρία τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης!

Κόλλησε το έργο λόγω έλλειψης κεφαλαίων. Ερχονται νέοι διαγωνισμοίAδύνατη είναι η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), από τα Χανιά μέχρι τον Αγιο Νικόλαο, με σύμβαση παραχώρησης, καθώς η χαμηλή κυκλοφορία σε ορισμένα τμήματα καθιστά δύσκολη τη συγχρηματοδότηση από ιδιωτικά κεφάλαια. Ετσι στην κυβέρνηση, που έχουν σηκώσει ψηλά το θέμα του ΒΟΑΚ, όπως και του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, αναζητούν άλλες λύσεις για το μεγάλο έργο των 1,6 δισ. ευρώ. 

Μεταξύ των προτάσεων που έχουν πέσει στο τραπέζι είναι και ο τεμαχισμός του οδικού άξονα σε τρία τμήματα, τα οποία θα προχωρήσουν με τρία διαφορετικά μοντέλα χρηματοδότησης! Το αρχικό σχέδιο για τον ΒΟΑΚ προέβλεπε πως θα κατασκευαστεί μόνο το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, που θεωρείται και το πλέον ελκυστικό από άποψη προσέλκυσης ιδιωτικών κεφαλαίων.

Στη συνέχεια, όμως, αποφασίστηκε να ενταχθεί στον διαγωνισμό και το τμήμα Ηράκλειο – Αγιος Νικόλαος, με αποτέλεσμα η εξίσωση να γίνει πιο σύνθετη. Γι’ αυτόν τον λόγο, στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν τώρα ότι θα διεξαχθούν τρεις ξεχωριστοί διαγωνισμοί: Ο πρώτος θα αφορά την κατασκευή, τη χρηματοδότηση και την εκμετάλλευση του τμήματος Χανιά – Χερσόνησος (με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης), με τον προϋπολογισμό να φτάνει το 1,1 δισ. ευρώ.

Ο δεύτερος, που θα γίνει με το μοντέλο της ΣΔΙΤ, θα αφορά (άγνωστο προς το παρόν) τμήμα του άξονα Χερσόνησος – Αγιος Νικόλαος, το κόστος του οποίου υπολογίζεται στα 250.000.000 ευρώ. Ο τρίτος διαγωνισμός, που θα οριστεί κάποια στιγμή στο μέλλον, θα ακολουθήσει τις προδιαγραφές ενός παραδοσιακού δημόσιου έργου και θα αφορά το υπόλοιπο τμήμα έως τον Αγιο Νικόλαο. Προς το παρόν, πάντως, δεν φαίνονται στην κυβέρνηση έτοιμοι να καταθέσουν την πρόταση για το έργο ΣΔΙΤ, με αποτέλεσμα να θεωρούν στην κατασκευαστική αγορά ότι άμεσα θα προχωρήσει μόνο το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος.

Την Παρασκευή, πάντως, σε εκδήλωση που έγινε για την Ολυμπία Οδό ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης υποστήριξε ότι ο σχεδιασμός του υπουργείου για τον ΒΟΑΚ θα οριστικοποιηθεί εντός του προσεχούς εικοσαημέρου. Στην ουσία, στο υπουργείο παραδέχονται πως ο οδικός άξονας της Κρήτης δεν μπορεί να προσελκύσει εύκολα ιδιωτικά κεφάλαια κυρίως εξαιτίας του χαμηλού κυκλοφοριακού φόρτου.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα