«Κατέρρευσαν» 12 μαθητές!

Πανελλαδικές: Αυξάνονται τα κρούσματα κρίσεων πανικού από υποψήφιους! Απαιτητικά θέματα χθες

Σε πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές απευθύνονταν τα θέματα στα μαθήματα Κατεύθυνσης, Βιολογία, Νεοελληνική Γλώσσα, Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Χημεία – Βιοχημεία, στα οποία διαγωνίστηκαν χθες οι υποψήφιοι. Την ίδια ώρα και ενώ οι μαθητές οδεύουν στη δεύτερη εβδομάδα των πανελλαδικών εξετάσεων, αυξάνονται τα κρούσματα υποψηφίων οι οποίοι, λόγω άγχους, παθαίνουν κρίσεις πανικού και οδηγούνται στο νοσοκομείο. Χθες, έως τις 12 το μεσημέρι, το ΕΚΑΒ δέχτηκε 12 κλήσεις για διαγωνιζομένους σε Λάρισα, Τρίκαλα, Καρδίτσα, Παλαμά και Καλαμπάκα, οι οποίοι ένιωσαν έντονη δυσφορία και, σε ορισμένες περιπτώσεις, είχαν λιποθυμικά επεισόδια και μεταφέρθηκαν εσπευσμένα στα κατά τόπους εφημερεύοντα νοσοκομεία.

Νεοελληνική Γλώσσα

Ιδιαιτέρως απαιτητικά χαρακτηρίστηκαν τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας, όπου «έπεσε» απόσπασμα από το ποίημα «Ο Κρητικός» του Διονυσίου Σολωμού. Σημειώνεται ότι είναι η τρίτη φορά, σε διάστημα πέντε ετών, που επιλέγεται το συγκεκριμένο έργο, με αποτέλεσμα οι ερωτήσεις που τέθηκαν να χρειάζονται προσοχή και εμβάθυνση. Ωστόσο, οι καλά διαβασμένοι μαθητές της Θεωρητικής Κατεύθυνσης μπορούσαν να ανταποκριθούν. Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ), λόγω διαφορετικού ύφους και τεχνοτροπίας, ήταν δύσκολος ο εντοπισμός ομοιοτήτων και διαφορών στο παράλληλο κείμενο («Της θάλασσας Νεράιδα» του Κωνσταντίνου Καρυωτάκη). Επιπλέον, οι επιμέρους ερωτήσεις απαιτούσαν ιδιαίτερη κριτική ικανότητα από τους υποψηφίους και συγκροτημένες και εύστοχες απαντήσεις.

Χημεία – Βιοχημεία

Καλά διατυπωμένα, με σαφήνεια και επιστημονικά τεκμηριωμένα ήταν τα θέματα στα οποία κλήθηκαν να απαντήσουν οι διαγωνιζόμενοι σε Χημεία – Βιοχημεία. Ωστόσο, απευθύνονταν σε πολύ καλά προετοιμασμένους υποψηφίους, οι οποίοι έπρεπε να έχουν κατανοήσει σε βάθος τη θεωρία, καθώς ορισμένες ερωτήσεις απαιτούσαν πολύ καλή γνώση αυτής. Η άσκηση στο θέμα Β περιελάμβανε κλασικά ερωτήματα (για τα διαλύματα), που μπορούσαν να απαντηθούν εύκολα. Το θέμα Δ2, εντούτοις, ταλαιπώρησε τους μαθητές, καθώς απαιτούσε πλήρη κατανόηση και αποστήθιση των αντιδράσεων του μεταβολισμού από το κεφάλαιο 9 του διδακτικού εγχειριδίου.

ΑΟΔ Επιχειρήσεων

Αναμενόμενα ήταν τα θέματα στο μάθημα των Αρχών Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΑΟΔΕ). Οι υποψήφιοι της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης μπορούσαν να ανταποκριθούν εύκολα στα ερωτήματα που τους τέθηκαν και εφόσον ήταν καλά διαβασμένοι, είχαν τη δυνατότητα να «χτυπήσουν» ακόμα και υψηλή βαθμολογία. Οπως επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί, το μοναδικό σημείο που προβλημάτισε τους διαγωνιζομένους ήταν ότι, για πρώην φορά ύστερα από αρκετά χρόνια, επελέγη ερώτηση αντιστοίχησης, κάτι για το οποίο οι περισσότεροι διαγωνιζόμενοι δεν είχαν προετοιμαστεί. Οι ΑΟΔΕ, πάντως, ανήκουν στα εύκολα μαθήματα, όπου κάθε χρόνο η συντριπτική πλειονότητα των υποψηφίων βρίσκεται στη βαθμολογική κλίμακα μεταξύ 15 και 20.

Βιολογία

Απαιτητικά, μεγάλης έκτασης, με σαφή διαβάθμιση δυσκολίας χαρακτηρίζει τα θέματα, τα οποία καλύπτουν ένα πολύ μεγάλο μέρος της διδακτέας ύλης, στο μάθημα της Βιολογίας η Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ). Οπως σημειώνουν, αρκετά θέματα απαιτούσαν κριτική προσέγγιση και αναλυτική σκέψη, αλλά οι υποψήφιοι με βαθιά κατανόηση και γνώση της εξεταζόμενης ύλης μπορούσαν να ανταποκριθούν με επάρκεια στις απαιτήσεις των θεμάτων. Η ΠΕΒ τονίζει ότι οι αιτιολογήσεις που ζητούνται σε κάποια θέματα επιδέχονται εναλλακτικών απαντήσεων, τις οποίες πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι βαθμολογητές. Επίσης, σημειώνει ότι οι οδηγίες της Κεντρικής Εξεταστικής Επιτροπής είναι αναλυτικές και σαφείς, με εξαίρεση το Δ4 θέμα, το οποίο χρειαζόταν διευκρινίσεις.

Εύη Πανταζοπούλου

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα