Συνεχίστηκε για δεύτερη μέρα (και νύχτα) ο «πόλεμος» με την αστυνομία για τη δολοφονία του Αφροαμερικανού
Η φυλετική βία, η κουλτούρα των όπλων, οι επιθέσεις εκδίκησης και η οργή των ράπερ. Βαλτιμόρη: το νέο πεδίο ρατσιστικής βίας στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού. Η ιστορία επαναλαμβάνεται με σοκαριστική ακρίβεια σε ακόμη μία αμερικανική πόλη. Μόνο που στη Βαλτιμόρη, εκτός από την οργή των πολιτών, που εκφράζεται μέσω του πολέμου με «μπουκάλια», υπάρχει και ο θυμός των ράπερ, όπως σημείωνε εύστοχα η γαλλική εφημερίδα «Liberation».
Πρόκειται για τις πιο βίαιες ταραχές στις ΗΠΑ έπειτα από εκείνες στο Φέργκιουσον του Μιζούρι. Και ενώ για δεύτερη νύχτα -μετά τον θάνατο του Αφροαμερικανού Φρέντι Γκρέι- αστυνομικοί και διαδηλωτές συγκρούονταν, γνωστές προσωπικότητες της αμερικανικής ραπ σκηνής λάμβαναν θέση εναντίον του συστήματος που «θρέφει τη βία ανάποδα». «Θέλετε να βάλετε τέλος στα βίαια επεισόδια; Σταματήστε τη φτώχεια, βάλτε τέλος στον συστημικό ρατσισμό.
Σταματήστε την αστυνομία. Σταματήστε τον πόλεμο εναντίον των μαύρων. Η καταστολή γεννά την εξέγερση» ανάρτησε στο twitter ο ράπερ Killer Mike, ενώ οι Αρχές έδιναν όπως πάντα τις δικές τους «απαντήσεις» με σπρέι πιπεριού και καπνογόνα εναντίον των διαδηλωτών, οι οποίοι απαντούσαν με «γυαλιά καρφιά»! Μόνο που οι ΗΠΑ έχουν μια ιδιαιτερότητα, την περίφημη οπλοκουλτούρα. Η αμερικανική αστυνομία -λένε- λειτουργεί σε μια χώρα με 300.000.000 όπλα και μια εγκληματικότητα έξι φορές μεγαλύτερη από εκείνη της Γερμανίας. Σύμφωνα με το FBI, η αμερικανική αστυνομία ευθύνεται κάθε χρόνο για 400 «δικαιολογημένους φόνους», ενώ οι αστυνομίες που πυροβολούν ευκολότερα είναι εκείνες των μικρότερων πόλεων όπου ζουν λιγότεροι δημοσιογράφοι!
Η απαγόρευση της κυκλοφορίας -ως αναμενόταν λοιπόν- δεν μείωσε την ένταση στη Βαλτιμόρη, σε μια πόλη γνωστή για τον σημαίνοντα ρόλο που έχει διαδραματίσει στην αμερικανική επανάσταση. Λεηλατημένα καταστήματα, πυρπολημένα αυτοκίνητα, τραυματισμένοι ένστολοι αλλά και πολίτες σε μια πόλη που τον 18ο αιώνα υπήρξε το δεύτερο λιμάνι αφίξεως ξένων μεταναστών. Η ένταση μεταλαμπαδεύτηκε -ως προβλεπόταν- στο ευαίσθητο Φέργκιουσον, όπου έλαβαν χώρα διαδηλώσεις μετά πυροβολισμών στο όνομα του χαμού του Μάικλ Μπράουν.