Ενας άνθρωπος πάνω σε χρηματοοικονομικό δείκτη (!) κοσμεί την Λ. Βουλιαγμένης
Το πρώτο της γλυπτό εμπνευσμένο από την πενταετή οικονομική κρίση, που μαστίζει τη χώρα οδηγώντας κατά χιλιάδες τους Ελληνες στην απόγνωση, απέκτησε η πρωτεύουσα χάρη στη διορατική και συνάμα φρέσκια ματιά ενός ανερχόμενου καλλιτέχνη. Εμπνευστής και δημιουργός του έργου, που φέρει τον τίτλο «Κρίση» και το οποίο εδώ και μερικές ημέρες κοσμεί τη λεωφόρο Βουλιαγμένης (στο δήμο Ελληνικού – Αργυρούπολης), είναι ο αυτοδίδακτος 22χρονος γλύπτης Τάσος Νυφαδόπουλος.
Ο νέος καλλιτέχνης εξηγεί στη «δημοκρατία» ότι το έργο του, το οποίο απεικονίζει έναν χρηματοοικονομικό δείκτη σε κάθετη πτώση και έναν άνθρωπο ο οποίος στέκεται πάνω του και ανάλογα με την οπτική του θεατή είτε συμπαρασύρεται είτε τον ξεπερνά σαν εμπόδιο, είναι αποτέλεσμα των κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών που έχουν επιβληθεί σε ελληνικό αλλά και διεθνές επίπεδο. «Αποτελεί μια προσπάθεια επαναπροσέγγισης της τέχνης και του κοινού, σε μια εποχή που η τέχνη έχει χάσει το έρεισμά της. Από την αρχή του 21ου αιώνα και ίσως μερικές δεκαετίες νωρίτερα η τέχνη έχει αποκτήσει έναν ρόλο διακοσμητικό, ενώ αντιθέτως και εξ ορισμού αποτελεί ένα από τα πλέον πολύτιμα εργαλεία της δημοκρατίας» λέει ο νεαρός γλύπτης προτρέποντας τους καλλιτέχνες σε δημιουργική αφύπνιση.
Πάντως, όπως παρατηρεί, τα χρόνια της ύφεσης φαίνεται ότι δεν έχουν αφήσει ασυγκίνητους τους ανθρώπους της τέχνης στην Ελλάδα, με το θέατρο να αποτελεί την πρώτη μορφή τέχνης που πραγματοποιεί στροφή στην κοινωνία και στα προβλήματα που την ταλανίζουν. «Αυτό που χρειάζεται είναι η γέννηση μιας νέας διεθνούς τάσης με μια νέα και αυθεντική ιδεολογική ταυτότητα» συμπληρώνει ο ίδιος.
«Το έργο του Τάσου Νυφαδόπουλου παρουσιάζει την κατάσταση που βιώνει η Ελλάδα σήμερα με τρόπο άμεσο και κατανοητό. Είναι ένα έργο άρρηκτα συνδεδεμένο με την κοινωνία εκφράζοντας τους εκατομμύρια ανθρώπους που έχουν υποφέρει λόγω της κρίσης στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Πρόκειται για ένα έργο γεμάτο συμβολισμούς, μια δυνατή και ξεκάθαρη εικόνα, που όμως, αν κάποιος μπει στη διαδικασία να την αναλύσει, συνειδητοποιεί ότι το νόημά της είναι πολύ βαθύτερο» έγραψε σχετικά ο καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ Μιχάλης Μακρυγιώργος.
Εκτός από το επιβλητικό γλυπτό των 6,8 μέτρων μήκους και 3,7 μέτρων ύψους, ο πολλά υποσχόμενος γλύπτης έχει επίσης δημιουργήσει μια σειρά άλλων έργων («Εφιάλτες», «Παράπλευρες απώλειες» κ.λπ.) με ερέθισμα τα σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα.
Αγγελος Σκορδάς