Πώς ο Αρης γκρέμισε (σε πέντε χρόνια) όσα μια ζωή έχτιζε ο Μπάμπης!

Μέσα σε τρεις δεκαετίες ο μηχανικός (αλλά παραλίγο αγροφύλακας…) από τα Φιλιατρά Μπάμπης Βωβός δημιούργησε τον ισχυρότερο όμιλο στον τομέα των κτιρίων γραφείων στην Ελλάδα. Χρειάστηκαν λιγότερο από πέντε χρόνια προκειμένου η Μπάμπης Βωβός Διεθνής Τεχνική να καταρρεύσει και να ζητήσει προ ημερών προστασία από τους πιστωτές μέσω του άρθρου 99.

Το άστρο του Μπάμπη Βωβού μεσουράνησε στην Αθήνα στις δεκαετίες του ’80 και του ’90, με αποκορύφωμα την κατασκευή της οικίας του πρώην Προέδρου της Δημοκρατίας Χρ. Σαρτζετάκη, με μεταφορά συντελεστή δόμησης, και την απόκτηση της ομάδας μπάσκετ του Αμαρουσίου. Στο Μαρούσι κατασκεύασε το 1980 το πρώτο μεγάλο κτίριο γραφείων, το ATRINA (από τα αρχικά των τριών παιδιών του) επί της λεωφόρου Κηφισίας, ενώ το 1987 ολοκληρώθηκε το Agora. Το τελευταίο μεγάλο κτίριο στην ίδια λεωφόρο ήταν το Monumental, που λειτούργησε το 1999, με τον Μπάμπη Βωβό να στρέφει έκτοτε το ενδιαφέρον του προς άλλες περιοχές, όπως η λεωφόρος Αθηνών και η παραλιακή.

Σκληρή μάχη (με συνασπισμό αντιπάλων, στον οποίο συμμετείχαν οι όμιλοι Μπόμπολα, Δ. Ιωάννου και Κοπελούζου) έδωσε για ακίνητο της ρωσικής πρεσβείας στο Χαλάνδρι, στο οποίο σήμερα στεγάζεται η Vodafone. Στα επιχειρηματικά χρονικά θα μείνει και η διαμάχη με κατοίκους και περιβαλλοντικά σωματεία για το Κτήμα Θων, στη διασταύρωση των λεωφόρων Κηφισίας και Αλεξάνδρας, στην οποία πάλι επικράτησε ο Μπάμπης Βωβός.

Οταν προ πενταετίας ανέλαβε τα ηνία, από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, ο υιός Αρης Βωβός, τίποτα δεν έδειχνε ότι η αυτοκρατορία που δημιούργησε ο πατέρας του θα «γονάτιζε». Ο Αρης, ένας από τους καλύτερους Ελληνες οδηγούς αγώνων όλων των εποχών, επρόκειτο να ηγηθεί της μετάβασης από τα κτίρια γραφείων σε νέους τομείς, όπως τα εμπορικά κέντρα και τα τουριστικά συγκροτήματα. Η επιχειρηματική στροφή έπρεπε να συνοδεύεται και από την αλλαγή εικόνας και ο Βωβός ο νεότερος υπήρξε πάντα πληθωρικός: Τόσο στις εμφανίσεις του σε αγώνες ταχύτητας όσο και στις εξόδους στα νυχτερινά κέντρα ή στα καζίνα της Ελλάδας ή του Λας Βέγκας. Μια ματιά στο σπίτι του επί της οδού Πεντέλης στο Κεφαλάρι (μια προσομοίωση ιταλικού παλατιού) αρκεί.

Ο Αρης είναι ο bon viveur της οικογένειας. Δεν δυσκολεύεται να νοικιάσει ιδιωτικό αεροπλάνο για να ταξιδέψει για μία ημέρα ως το Λας Βέγκας. Η σύζυγός του Βίκυ Βωβού, βέβαια, προτιμά την… Καραϊβική, προορισμό αγαπημένο στις γιορτές των Χριστουγέννων, αλλά και του Πάσχα. Συχνοί θαμώνες νυχτερινών κέντρων και οι δύο, είναι γνωστοί για τα μεγάλα πουρμπουάρ και τους υπέρογκους λογαριασμούς σε λουλούδια.

Ωστόσο, η επίδοσή του στα ράλι αυτοκινήτου είναι και η αιτία για την αναγνωρισιμότητά του, καθώς είναι ένας από τους ταχύτερους Ελληνες οδηγούς ράλι, με πολλές επιτυχίες στο ενεργητικό του.

Η αδελφή του Αντα Βωβού έχει να επιδείξει επίσης έναν προκλητικό τρόπο ζωής, σκορπώντας μεγάλα ποσά κάθε μήνα για επώνυμες αγορές στη Ρώμη και σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Με εντυπωσιακές αναλογίες η Αντα έχει κάνει αποκαλυπτικές ημίγυμνες φωτογραφίσεις στο παρελθόν, ενώ ποτέ δεν είχε σχέση με την εταιρία του πατέρα της.

Ο Αρης Βωβός είχε δοκιμαστεί αρχικά στα διοικητικά της ομάδας μπάσκετ του Αμαρουσίου. Το 1995 ξεκίνησε η ενασχόλησή του με τον Γυμναστικό Σύλλογο Αμαρουσίου με την ιδιότητα του χορηγού και το 1997 ανέλαβε τη θέση του προέδρου της ΚΑΕ. Οταν αποχώρησε, οι οφειλές προς παλαιούς μπασκετμπολίστες ήταν η αιτία για απαγορευτικό της παγκόσμιας ομοσπονδίας (FIBA), η οποία δεν επέτρεπε στην ομάδα να αποκτήσει ξένους παίκτες.

Η στροφή προς τα τουριστικά (Γαλατάς, Σούνιο) και τα εμπορικά (Φάληρο, Βοτανικός) δεν πήγε όπως την περίμενε η οικογένεια Βωβού, καθώς ήρθαν η κρίση του 2008 και η μεγάλη βουτιά στην αγορά ακινήτων.

Το καίριο χτύπημα ήλθε από το περίφημο εμπορικό κέντρο του Βοτανικού, που θα κατασκευαζόταν στο πλαίσιο της διπλής ανάπλασης. Το εμπορικό κέντρο έμεινε στα μπετά, με παρέμβαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, και η Μπ. Βωβός έμεινε με τα τεράστια δάνεια που είχε πάρει για να χρηματοδοτήσει τη συγκεκριμένη επένδυση καθώς και άλλα σχέδια. Σήμερα εκτιμάται ότι ο δανεισμός της προσεγγίζει τα 700.000.000 ευρώ. Ηδη οι τράπεζες ετοιμάζονται να πάρουν κάποια από τα ακίνητά της, στο πλαίσιο συμβάσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης που έχουν υπογράψει.

Η οικογένεια Βωβού θεωρεί ότι όλα τα προβλήματα οφείλονται στην αναστολή εργασιών στον Βοτανικό: Η αλήθεια, την οποία ομολογεί στην τελευταία ανακοίνωση ο ίδιος ο Μπ. Βωβός, είναι ότι η εταιρία βρέθηκε στην κρίση με τεράστιες τραπεζικές υποχρεώσεις οι οποίες ξεπερνούν το μισό δισ. ευρώ. Η κρίση στην αγορά ακινήτων, ειδικά στα κτίρια γραφείων, συμπίεσε σημαντικά τα έσοδά της, ενώ τα εμπορικά κέντρα (π.χ., Φάληρο) ολοκληρώθηκαν λίγο πριν σκάσει η «φούσκα». Ετσι οι μισθωτές άρχισαν να φεύγουν ή να ζητούν μειώσεις ενοικίων και η Μπ. Βωβός δυσκολευόταν να καλύπτει τις δανειακές υποχρεώσεις και τις συμβάσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης. Μόνο από την ακύρωση σύμβασης παραχώρησης στο κτιριακό συγκρότημα του Φαλήρου η Μπ. Βωβός κατέγραψε ζημιά 39.800.000 το 2011.

Τα προβλήματα με το προσωπικό άρχισαν από το 2011 και από το περσινό φθινόπωρο η εταιρία αδυνατεί να εκδώσει λογιστικές καταστάσεις. Ελάχιστοι από τους περίπου 500 εργαζομένους έχουν παραμείνει και οι υπόλοιποι διεκδικούν δικαστικά τα δεδουλευμένα. Η διοίκηση δεν κατάφερε να τηρήσει συμφωνία για σταδιακή αποζημίωση του προσωπικού, με αποτέλεσμα να βγουν σε πλειστηριασμό δύο κτίρια. Γι’ αυτόν τον λόγο, κατά πληροφορίες, προχώρησε και στην αίτηση υπαγωγής στο άρθρο ’99 για προστασία από τους πιστωτές.

Από τους αγώνες ταχύτητας στα Costa Coffee

Ο Αρης Βωβός γεννήθηκε στις 21 Οκτωβρίου 1964 στην Αθήνα και είναι διευθύνων σύμβουλος της Μπάμπης Βωβός Διεθνής Τεχνική. Στην εταιρία εργάζεται από το 1992, οπότε και ολοκλήρωσε τις σπουδές του στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου. Είχε αποφοιτήσει από το Βαρβάκειο Πρότυπο Λύκειο.

Ξεκίνησε τους αγώνες αυτοκινήτου το 1985 στο Ράλι Παλάδιο, οδηγώντας ένα Renault 5. Από το 1986 έως το 1993 ασχολήθηκε με τις σπουδές του και επανήλθε το 1994, οπότε και κατέκτησε την πρώτη θέση στο ελληνικό πρωτάθλημα ράλι. Στην πρώτη θέση της κατάταξης του ελληνικού πρωταθλήματος ήταν επίσης το 1995, το 2000 και το 2001. Το 1994, το 2004, το 2005, το 2006 ήταν πρώτος Ελληνας στο Ράλι Ακρόπολις, ενώ το 1995 (που ο αγώνας μετρούσε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα F2) τερμάτισε στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης. Από το 2002 συμμετέχει επιλεκτικά σε αγώνες σε Ελλάδα και Ιταλία με αυτοκίνητα WRC, Group N και Super 1600.

Τα τελευταία χρόνια, εκτός από την ατυχή «στροφή» της Μπάμπης Βωβός Διεθνής Τεχνική προς άλλες κατηγορίες ακινήτων, ο Αρης Βωβός επεκτάθηκε και σε άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες.

Σημαντικότερη είναι η ανάπτυξη στην Ελλάδα της γνωστής αλυσίδας Costa Coffee. Πρόκειται για βρετανικό όμιλο, με παρουσία σε αρκετές αγορές της Ευρώπης.

Φώτης Κόλλιας

{{-PCOUNT-}}20{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img
spot_img
spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα

spot_img