Σχεδόν ομόφωνη έγκριση από τα κόμματα -πλην του ΚΚΕ- από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής πήρε χθες ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Μ. Βορίδης προκειμένου να προχωρήσει στην υπογραφή της σύμβασης με τη Siemens για τους φωτεινούς σηματοδότες σε επτά νέους σταθμούς του μετρό. Είναι οι επτά σταθμοί (Περιστέρι, Ανθούπολη, Χαϊδάρι, Ηλιούπολη, Αλιμος, Αργυρούπολη και Ελληνικό), οι οποίοι εδώ και καιρό έχουν κολλήσει λόγω του σκανδάλου Siemens και, σύμφωνα με τον κ. Βορίδη, θα λειτουργήσουν και οι επτά σε έναν χρόνο.
Ο κ. Βορίδης πάντως παραδέχτηκε ότι υπάρχει πολιτικό θέμα λόγω του παρελθόντος της συγκεκριμένης εταιρίας στην Ελλάδα και δήλωσε ξεκάθαρα ότι σε περίπτωση που η εταιρία δεν δεχτεί να επανορθώσει ζημία Δημοσίου, θα πρέπει το Δημόσιο να προχωρήσει σε έγερση αποζημιωτικών αγωγών κατά της Siemens και να της επιβάλει πρόστιμα. Επικαλέστηκε ωστόσο πληροφόρηση από τον κ. Βενιζέλο για να πει ότι το θέμα της διαπραγμάτευση έχει ωριμάσει και εκτίμησε ότι θα καταλήξει σύντομα ώστε να υπάρξουν καταβολές αποζημιώσεων και να αποκατασταθεί η βλάβη του Δημοσίου.
Αυτό πάντως που προκάλεσε αίσθηση ήταν η στάση πολλών βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, οι οποίοι επέκριναν τους δικούς τους υπουργούς Δημ. Ρέππα και Γ. Ραγκούση για κωλυσιεργία στο συγκεκριμένο ζήτημα, αλλά επαίνεσαν τον υπουργό του ΛΑΟΣ για την προσπάθεια.
Από την πλευρά του ο Γ. Τραγάκης της Ν.Δ. τόνισε ότι η Ελλάδα πρέπει να κατοχυρώσει την όσο το δυνατόν γρηγορότερη ολοκλήρωση του έργου, καθώς η δικαστική διαμάχη ίσως δώσει πλεονέκτημα στη Siemens για να καθυστερήσει το έργο. Κατέληξε δε λέγοντας ότι θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί μήπως η Siemens βρει πάτημα στη σύμβαση για το μετρό και δεν δώσει τις αποζημιώσεις.
Γιώργος Λυκουρέντζος