Εργα της πλώρης

Στα έργα του «πρωταγωνιστούν» καράβια με μεγάλα πανιά, τα οποία μας ταξιδεύουν σε «δρόμους» θαλασσινούς και μας προτρέπουν να δούμε τον κόσμο από άλλη οπτική γωνία. Αλλοτε πλέουν ήρεμα και άλλοτε ταξιδεύουν σε θάλασσα εχθρική, παλεύοντας με τα αγριεμένα κύματα.

Αυτές είναι οι θαλασσογραφίες του ζωγράφου Βαγγέλη Τζερμιά, οι οποίες από την 1η Αυγούστου παρουσιάζονται στο φεστιβάλ του Μεγάρου Γκύζη στη Σαντορίνη, υπό τον τίτλο «Θαλασσινές περιπλανήσεις», σε μια φιλόδοξη έκθεση που «μυρίζει» καλοκαίρι και αλμυρό αεράκι.

«Αυτή είναι μια δουλειά, μερικά έργα από τα οποία έχουν παρουσιαστεί στο Ευρωκοινοβούλιο το 2010. Ο τότε τίτλος της έκθεσης ήταν “Εμιγκρέ”, διότι μιλούσε για τους απόδημους και τον μεταναστευτικό κόσμο. Οι συγκεκριμένες θαλασσογραφίες που παρουσιάζονται εδώ αποτελούν συνέχεια αυτής της δουλειάς, την οποία έχουμε ονομάσει “Θαλασσινές περιπλανήσεις”» είπε στην εφημερίδα «δημοκρατία» ο ζωγράφος.

Μαθητής του Ηλία Δεκουλάκου και του Δημήτρη Μυταρά στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, αλλά και έχοντας πάρει ευρωπαϊκή παιδεία στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Φλωρεντίας, ο ταλαντούχος -Κρητικός στην καταγωγή- ζωγράφος είχε εκδηλώσει από νωρίς τον θαυμασμό του για τους ζωγράφους της Σχολής του Μονάχου, δηλαδή τον Κωνσταντίνο Βολανάκη και τον Ιωάννη Αλταμούρα, τους κορυφαίους θαλασσογράφους του 19ου αιώνα.

Γιατί, όμως, επιμένει να ασχολείται με ένα τόσο κλασικό θέμα στη ζωγραφική, όπως είναι οι θαλασσογραφίες; «Η όλη σχέση που έχω με τη θάλασσα έχει να κάνει με την ιστορία μας και τη γεωγραφική μας θέση, αφού γύρω γύρω περιβαλλόμαστε από θάλασσα. Είναι αναμφισβήτητα ένα κλασικό θέμα, όμως ο δικός μου προβληματισμός είναι πώς θα μπορούσα να το αποδώσω με ένα πιο σύγχρονο πνεύμα και τρόπο. Εχω ασχοληθεί και με την αφηρημένη ζωγραφική, έχω κάνει και άλλες δουλειές, ωστόσο επιμένω με το συγκεκριμένο θέμα. Στόχος μου είναι να βγάλω κάτι καινούργιο μέσα από κάτι παλιό» δήλωσε ο κ. Τζερμιάς.

Μάλιστα, η δουλειά αυτή είναι, όπως λέει και ο ίδιος, πολύ «κοντά» στη σειρά έργων που είχε παρουσιάσει το 2006 στο Γαλλικό Ινστιτούτο της Αθήνας.

«Επρόκειτο για μια δουλειά με τον τίτλο “Ματαρόα, η κιβωτός της τέχνης”, η οποία ήταν αφιερωμένη στους Ελληνες καλλιτέχνες της εμφυλιακής περιόδου. Καλλιτέχνες και εξέχουσες προσωπικότητες της διανόησης -όπως οι Κορνήλιος Καστοριάδης, Ιάννης Ξενάκης, Νίκος Σβορώνος, Κωνσταντίνος Βυζάντιος και άλλοι πολλοί-, οι οποίοι είχαν πάρει υποτροφία από το Γαλλικό κράτος για να σπουδάσουν στο Παρίσι, αφήνοντας πίσω την Ελλάδα. Στην ουσία, το γαλλικό κράτος τούς έσωσε φέρνοντάς τους στη γαλλική πρωτεύουσα, σε μια εποχή κρίσιμη για τη χώρα μας. Το καράβι λεγόταν “Ματαρόα” και ήταν το πλοίο που το 1945 μετέφερε όλον αυτόν τον κόσμο. Αλληγορικά το “μετέφρασα” πάνω στους πίνακές μου, χωρίς όμως να σημαίνει ότι ζωγράφισα το πραγματικό καράβι» διευκρίνισε ο ζωγράφος.

Στα επόμενα σχέδιά του είναι η παρουσίαση των θαλασσογραφιών στο Ελληνικό Ιδρυμα Πολιτισμού, στο Βερολίνο, τον Γενάρη του 2012, σε μια έκθεση φυσικά με έντονο ελληνικό «άρωμα».

Info: Η έκθεση ζωγραφικής του Βαγγέλη Τζερμιά, με τίτλο «Θαλασσινές περιπλανήσεις», παρουσιάζεται από την 1η έως και τις 23 Αυγούστου στο Μέγαρο Γκύζη, στα Φηρά της Σαντορίνης. Η έκθεση περιλαμβάνεται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Μεγάρου Γκύζη.

Γιώτα Βαζούρα

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα