Εβαλε… γκολ (!) το υπουργείο με βαθμούς και μηχανογραφικά

Με τα νεύρα των υποψηφίων έπαιζε, έως και την τελευταία στιγμή, το υπουργείο Παιδείας μέχρι να δώσει στη δημοσιότητα τις βαθμολογίες των πανελλαδικών εξετάσεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι για πρώτη φορά η συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου προηγήθηκε της ανακοίνωσης των βαθμών, με αποτέλεσμα οι μαθητές να πρέπει να επιλέξουν σε ποιες σχολές επιθυμούν να εισαχθούν, χωρίς να γνωρίζουν τα μόρια που συγκέντρωσαν. Και αυτό γιατί το υπουργείο βιάστηκε να ορίσει προθεσμία υποβολής των μηχανογραφικών δελτίων, η οποία ξεκίνησε την περασμένη Παρασκευή, ενώ οι βαθμολογικές επιδόσεις των μαθητών αναρτήθηκαν χθες και, μάλιστα, με καθυστέρηση.

Η ταλαιπωρία υποψηφίων και γονέων δεν είχε τέλος, αφού το υπουργείο Παιδείας δεν κατάφερε να «πέσει μέσα» ούτε στην ώρα της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων. Ενώ υπήρχε επίσημη ενημέρωση ότι οι βαθμολογίες θα βρίσκονταν αναρτημένες στα σχολεία μετά τις 11 το πρωί, τελικά οι μαθητές κατάφεραν να δουν τα αποτελέσματα το μεσημέρι. Κάποιοι από τους διευθυντές, βλέποντας ότι οι υποψήφιοι είχαν συγκεντρωθεί από νωρίς στα σχολεία για να μάθουν τις βαθμολογίες τους, αποφάσισαν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους. Με ποιον τρόπο; Πήγαν οι ίδιοι στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας και πήραν τις λίστες με τους βαθμούς.

Οι ενδιαφερόμενοι, πάντως, μπορούν να ενημερώνονται για τα μόριά τους και μέσω της ιστοσελίδας του υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr, εισάγοντας τον οκταψήφιο κωδικό που παρέλαβαν όταν ξεκίνησαν οι πανελλαδικές εξετάσεις και τα τέσσερα αρχικά γράμματα από το όνομα, το επώνυμο, το πατρώνυμο και το όνομα της μητέρας, αυστηρά με αυτήν τη σειρά. Την ίδια ώρα, υποψήφιοι και γονείς ζητούν να δοθεί παράταση στην προθεσμία κατάθεσης των μηχανογραφικών δελτίων, η οποία λήγει στις 28 Ιουνίου, καθώς καλά καλά ακόμα δεν πήρανε στα χέρια τους τα αποτελέσματα.

Πως υποβάλω το δελτίο μου

Ηλεκτρονικά θα γίνει φέτος, για πρώτη φορά, η υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων από τους υποψηφίους της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Χρησιμοποιώντας τον οκταψήφιο κωδικό που του δόθηκε στην έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων, ο μαθητής μπορεί να «μπαίνει» στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr και να συμπληρώνει τις σχολές που επιθυμεί, οι οποίες και αποθηκεύονται. Παράλληλα, μέχρι και την τελική κατάθεση του μηχανογραφικού δελτίου, έχει τη δυνατότητα να κάνει μερικές ή εκτεταμένες τροποποιήσεις. Προκειμένου να μπορέσει να υποβάλει οριστικά το μηχανογραφικό του, πρέπει να προμηθευτεί από το λύκειο που αποφοίτησε τον προσωπικό του κωδικό (password). Σε περίπτωση που ο υποψήφιος ανήκει σε ειδική κατηγορία, οφείλει να καταθέσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά, αλλιώς δεν θα μπορέσει να κάνει χρήση των ευνοϊκών ρυθμίσεων που δικαιούται.

Αυτό στο οποίο πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή οι μαθητές κατά τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου είναι το γεγονός ότι φέτος έχουν περιοριστεί σημαντικά οι μετεγγραφές. Συγκεκριμένα, μετεγγραφή δικαιούνται υποψήφιοι που προέρχονται από πολύτεκνες οικογένειες, όσοι πάσχουν από σοβαρή ασθένεια και αυτοί που έχουν αδελφό ή αδελφή που φοιτά σε ίδρυμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μαθητές οι οποίοι δεν ανήκουν σε αυτές τις κατηγορίες θα παραμείνουν στο τμήμα που έχουν εισαχθεί. Επομένως, όσοι ενδιαφερόμενοι σκοπεύουν να συμπληρώσουν ως πρώτες επιλογές σχολές εκτός του τόπου κατοικίας τους θα πρέπει να είναι συνειδητοποιημένοι ότι δεν θα μπορέσουν να λάβουν μετεγγραφή και θα πρέπει να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στο ίδρυμα που έκαναν την εγγραφή τους.

Εύη Πανταζοπούλου


Δυο αριστούχοι από τη Θεσσαλονίκη

Από μικρός ο Γιώργος ονειρευόταν να ασχοληθεί με τα χρηματοοικονομικά, από την άλλη ο Μιχάλης μόλις στη β΄ λυκείου αποφάσισε ότι θέλει να σπουδάσει νομικά. Ο Γιώργος Πανοζάχος και ο Μιχάλης Νταγγίνης είδαν χθες τις επιθυμίες τους να παίρνουν σάρκα και οστά και δεν θα μπορούσε να είχε γίνει διαφορετικά, αφού πρόκειται για δυο αριστούχους των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων. Μαθητές και οι δυο του Αριστοτέλειου Κολεγίου Θεσσαλονίκης, κατάφεραν το ακατόρθωτο «πιάνοντας» το άριστα.

Ο Γιώργος Πανοζάχος, μαθητής της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, συγκέντρωσε 19.488 μόρια, με τέσσερα 20 στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας και Κατεύθυνσης, στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας και στις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων. Μιλώντας στη «δημοκρατία», παραδέχεται ότι οι φετινές πανελλαδικές εξετάσεις ήταν πολύ πιο δύσκολες από ό,τι περίμενε και αποκαλύπτει το μυστικό της επιτυχίας του: προγραμματισμός, οργάνωση και καθημερινή προσπάθεια. «Οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι η κορωνίδα των προσπαθειών μας, με συστηματικό διάβασμα πάντα έρχεται το επιθυμητό αποτέλεσμα γιατί τίποτα δεν είναι αδύνατο» λέει ο Γιώργος. Τώρα απολαμβάνει την επιτυχία του και ετοιμάζεται για τη Χρηματοοικονομική και Λογιστική Σχολή του πανεπιστημίου Μακεδονίας όπου θα εισαχθεί ανάμεσα στους πρώτους. Για το πώς βλέπει το μέλλον του, ο Γιώργος είναι ξεκάθαρος: «Θέλω να γίνω ένας επιτυχημένος επαγγελματίας του κλάδου των οικονομικών» λέει και προσθέτει με αποφασιστικότητα ότι «προοπτική μου είναι το εξωτερικό».

Με 19.370 μόρια ο Μιχάλης Νταγγίνης κρατάει ήδη στα χέρια του το εισιτήριο για τη Νομική Θεσσαλονίκης. Δυο με τρεις ώρες διαβάσματος ημερησίως ήταν αρκετές για να του εξασφαλίσουν δυο 20 σε λατινικά και βιολογία και ένα 19,5 στα αρχαία. Οσο για το γιατί επέλεξε τις νομικές σπουδές, ο Μιχάλης εξηγεί στη «δημοκρατία»: «Είναι μια από τις καλύτερες σχολές, που εξασφαλίζει αρκετές διόδους επαγγελματικής σταδιοδρομίας και έχει ενδιαφέροντα μαθήματα». Ωστόσο δεν θέλει να ακολουθήσει τη δικηγορία. Τι προτιμάει; «Θα μου άρεσε να γίνω νομικός σύμβουλος ή να κάνω κάτι σχετικό με την οικονομία και την πολιτική», λέει και συνεχίζει με σοβαρότητα, «τα όνειρά μας είναι πάντα σε συνάρτηση με την πολιτική πραγματικότητα και τις δυνατότητες που μας παρέχει αυτή, αλλά εγώ δεν πρόκειται να τα χαλιναγωγήσω». Το δικό του μυστικό της επιτυχίας; Πειθαρχία, διάβασμα και αυτοσυγκράτηση.


«Ελεύθερη πτώση» έκαναν οι επιδώσεις των Πανελλαδικών

Μείωση των γραπτών που βαθμολογήθηκαν με άριστα (18-20) και κατακόρυφη αύξηση των αντίστοιχων που βρίσκονται στη βαθμολογική κλίμακα μεταξύ 0-10 καταγράφουν τα επίσημα στατιστικά στοιχεία. Η σαφής έλλειψη οργάνωσης στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις αλλά κυρίως τα δύσκολα θέματα (τα δυσκολότερα για την ακρίβεια των τελευταίων ετών) οδήγησαν στις χειρότερες βαθμολογικές επιδόσεις που έχουν σημειωθεί τουλάχιστον την τελευταία πενταετία. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι πιο χαμηλοί βαθμοί είναι αυτοί στα μαθήματα Κατεύθυνσης, που πολλαπλασιάζονται με συντελεστή βαρύτητας. Ετσι, μπορεί να θεωρείται δεδομένο ότι τη φετινή χρονιά θα υπάρξει ρεκόρ στην πτώση των βάσεων εισαγωγής ακόμα και στις σχολές υψηλής ζήτησης.

Συγκεκριμένα, οι μεγαλύτερες μειώσεις στα άριστα γραπτά εντοπίζονται, εκτός από τα Μαθηματικά Γενικής Κατεύθυνσης και τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, σε όλα σχεδόν τα μαθήματα της Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης.

Ενδεικτικά, την περσινή χρονιά, στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας το 27,3% των υποψηφίων είχε γράψει πάνω από 18, ενώ φέτος μόλις το 21%. Αντίστοιχη είναι η εικόνα στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας: το 2010 ένας στους τρεις μαθητές αρίστευσε, ενώ φέτος μόλις ένας στους τέσσερις. Χειρότερα είναι τα πράγματα στη Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης, όπου στις προηγούμενες πανελλαδικές εξετάσεις περίπου οι μισοί έπιασαν το άριστα, φέτος μετά βίας το 20% έγραψε πάνω από 18. Στα Μαθηματικά Θετικής Κατεύθυνσης, πέρυσι το 24% βρισκόταν μεταξύ 18-20, ενώ φέτος ακριβώς οι μισοί. Αλλά και στα Μαθηματικά Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, το προηγούμενο έτος το 22% αρίστευσε, με το αντίστοιχο ποσοστό φέτος να «πέφτει» στο 9%. Πάντως, βατερλό για τους υποψηφίους ήταν αναμφισβήτητα η Νεοελληνική Λογοτεχνία Θεωρητικής Κατεύθυνσης, όπου μόνο το 4,30% των συμμετεχόντων πέτυχε βαθμολογία άνω του 18.

Την ίδια ώρα, τα γραπτά που ανήκουν στη βαθμολογική κλίμακα μεταξύ 0-10 ήταν απογοητευτικά πολλά. Στα Αρχαία Ελληνικά Κατεύθυνσης, σχεδόν ένας στους δύο υποψηφίους δεν κατάφερε να γράψει πάνω από 10. Στα Λατινικά και στην Ιστορία Θεωρητικής Κατεύθυνσης, επίσης, το 37% και το 42% των μαθητών, αντιστοίχως, έπιασε με το ζόρι τη βάση. Στη Φυσική Θετικής Κατεύθυνσης, το συγκεκριμένο ποσοστό ήταν 41% και τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα στην Τεχνολογική Κατεύθυνση. Εκεί, το 72% όσων «έδωσαν» Μαθηματικά έπεσε κάτω από τη βάση καθώς και το 73% όσων διαγωνίστηκαν στη Φυσική.

{{-PCOUNT-}}17{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα