Ομολογία για τον κλειδούχο δεξιοτέχνη του… κλαρίνου

Προσπάθεια του ΟΣΕ να παράσχει κάλυψη στη στριμωγμένη κυβέρνηση και στον Σταϊκούρα

Η πλήρης επιβεβαίωση της «δημοκρατίας» για την πρόσληψη του βιρτουόζου του κλαρίνου ως κλειδούχου στον σιδηρόδρομο έγινε με την ανακοίνωση του ΟΣΕ. Το χθεσινό ρεπορτάζ της «δημοκρατίας» για το πελατειακό πάρτι στον σιδηρόδρομο της Λαμίας, της γενέτειρας του αρμόδιου υπουργού Μεταφορών κ. Σταϊκούρα, προκάλεσε κύμα σφοδρών αντιδράσεων, και ο ΟΣΕ εξέδωσε ανακοίνωση, επιχειρώντας αφενός να απαντήσει σε σχέση με τις αμφιβόλου ποιότητας αθρόες προσλήψεις, με αποκορύφωμα εκείνη του… βιρτουόζου κλαρινιτζή, αφετέρου να παράσχει κάλυψη στην -ήδη αρκετά στριμωγμένη- κυβέρνηση και στον κ. Σταϊκούρα.

Δελτίο Τύπου

Τονίζοντας εναγωνίως ότι το υπουργείο Μεταφορών δεν εμπλέκεται πουθενά στη διαδικασία προσλήψεων με μπλοκάκι, η διοίκηση του ΟΣΕ με το δελτίο Τύπου που δημοσιοποίησε παραδέχεται επί της ουσίας ότι ανειδίκευτοι εργαζόμενοι, δίχως καμία σχέση με το αντικείμενο των τρένων, προσλαμβάνονται, αν και διαθέτουν μόνο το προβλεπόμενο ηλικιακό όριο, απολυτήριο λυκείου, πιστοποιητικό αγγλικής γλώσσας και… πτυχίο ECDL για ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Με αυτές τις στοιχειώδεις προϋποθέσεις -και τις κατάλληλες γνωριμίες, επιμένουμε εμείς- προσλαμβάνονται εργαζόμενοι σε έναν παρατημένο στη μοίρα του σιδηρόδρομο και, κάτω από άθλιες συνθήκες εργασίας, με ελλείψεις προσωπικού, εξαντλητικά ωράρια και πενιχρά μέσα, καλούνται να φέρουν εις πέρας τα καθήκοντά τους.

Και οι περισσότεροι από αυτούς που προσλαμβάνονται -όλως τυχαίως- είναι από την εκλογική περιφέρεια του υπουργού Μεταφορών, ο οποίος είναι «αθώος του αίματος»… Σύμφωνα λοιπόν με το δελτίο Τύπου που εξέδωσε ο ΟΣΕ για το ζήτημα των προσλήψεων προσωπικού κυκλοφορίας με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών (ΔΠΥ), «ο ΟΣΕ έχει προσλάβει 305 άτομα με ΔΠΥ το 2024, προκειμένου να καλύψει το ταχύτερο επιτακτικές ανάγκες του. Στο Λιανοκλάδι, όπου λειτουργούν -από το 2022- το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας και -από το 2024- το Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων, προβλέπονται 11 θέσεις που θα καλυφθούν με ΔΠΥ, δηλαδή το 4% αυτών σε πανελλαδικό επίπεδο.

Η τελευταία διαδικασία αξιολόγησης ΔΠΥ και ένταξή τους σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα έγινε τον Σεπτέμβριο του 2024, για 56 σταθμάρχες και 53 κλειδούχους. Ο αριθμός αυτός προσδιορίστηκε από τα αιτήματα των κατά τόπους επιθεωρήσεων. Την ευθύνη της όλης διαδικασίας που αφορά την επιλογή, πρόσληψη και εκπαίδευση έχει απόλυτα ο ΟΣΕ, χωρίς να εμπλέκεται πουθενά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το πρόγραμμα εκπαίδευσης – αξιολόγησης και ένταξης σε εργασία αυτών ξεκίνησε στις 23 Σεπτεμβρίου 2024 και συνεχίζεται.

Τα ελάχιστα προσόντα που απαιτείται να πληρούν οι υποψήφιοι, είτε αυτοί είναι μέσω ΔΠΥ είτε μέσω ΑΣΕΠ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΑ ΙΔΙΑ, και συγκεκριμένα:

ΣΤΑΘΜΑΡΧΕΣ: ηλικιακό όριο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, απολυτήριο λυκείου, πιστοποιητικό γνώσης αγγλικής γλώσσας και ECDL για γνώση χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών.

ΚΛΕΙΔΟΥΧΟΙ: τα ίδια προσόντα με τους σταθμάρχες, με εξαίρεση τη γνώση αγγλικής γλώσσας.

Το εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα, όπως έχει εγκριθεί από τη ΡΑΣ, είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΟ ΙΔΙΟ, δηλαδή:

ΣΤΑΘΜΑΡΧΕΣ: 712 ώρες θεωρητικής μαθητείας και 75 ημέρες 8ωρης πρακτικής εκπαίδευσης. Κάθε 30 ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης υπόκεινται σε γραπτό τεστ και ανά μία εβδομάδα πρακτικής εκπαίδευσης αξιολόγηση από τον εκπαιδευτή τους. -ΚΛΕΙΔΟΥΧΟΙ: 448 ώρες θεωρητικής μαθητείας και 55 ημέρες 8ωρης πρακτικής εκπαίδευσης. Κάθε 30 ώρες θεωρητικής εκπαίδευσης υπόκεινται σε γραπτό τεστ και ανά μία εβδομάδα πρακτικής εκπαίδευσης αξιολόγηση από τον εκπαιδευτή τους.

Συνεπώς, τα προσόντα, η αξιολόγηση και η εκπαίδευση ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΑ ΙΔΙΑ με αυτά που απαιτεί το ΑΣΕΠ. Μάλιστα, το 40% πρόκειται για αποφοίτους ΤΕ & ΠΕ, όπως φαίνεται και στους παρακάτω πίνακες, αν και τα προσόντα που απαιτούνται είναι για ΔΕ». Θέλοντας να διασκεδάσει τις άκρως αρνητικές εντυπώσεις που προκάλεσε το ζήτημα, ο ΟΣΕ συμπλήρωσε σε σχέση με τη στελέχωση των τρένων: «Παράλληλα, βρίσκονται στο τελικό στάδιο οι κατάλογοι που αφορούν την πρόσληψη 140 ατόμων με τη διαδικασία του ΑΣΕΠ, στους οποίους περιλαμβάνονται 57 σταθμάρχες και 49 κλειδούχοι που θα καλύψουν πάγιες ανάγκες προσωπικού κυκλοφορίας πανελλαδικά. Και έχει εγκριθεί από το υπουργείο Εσωτερικών (ΠΥΣ 51) νέα αύξηση του προσωπικού κατά 100 επιπλέον μόνιμους υπαλλήλους, πάλι μέσω ΑΣΕΠ».

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα

spot_img