Τριαντόπουλος, Ξιφαράς και Αγοραστός, οι άνθρωποι-κλειδιά πίσω από το μπάζωμα, με την ευθύνη της επιτελικής κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη. Ο ύποπτος ρόλος της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής
Ο υφυπουργός Παρά τω Πρωθυπουργώ, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών και ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας είναι οι τρεις άνθρωποι-κλειδιά, όλοι απόλυτα ελεγχόμενοι από τον Μητσοτάκη, που οργάνωσαν το μπάζωμα στα Τέμπη. Επί δύο χρόνια έκαναν ό,τι μπορούσαν για να καταρρίψουν τις αποδείξεις του μπαζώματος οι μηχανισμοί της κυβέρνησης, διοχετεύοντας ψέματα.
- Από τον Βασίλη Γαλούπη
Σήμερα, όμως, ξέρουμε ότι και οι βουλευτές της Ν.Δ. θα στείλουν τον Τριαντόπουλο στην προανακριτική. Οπως και ότι ο Αγοραστός ήδη διώκεται από τη Δικαιοσύνη, ύστερα από στοιχεία που έφεραν στο φως κυρίως οι συγγενείς, ενώ ο Ξιφαράς βρίσκεται στριμωγμένος στα σχοινιά μετά τις πρόσφατες αποκαλύψεις στην εσωτερική έκθεση της Hellenic Train. Το μπάζωμα αποτελεί την καρδιά της συγκάλυψης, αλλά όχι και το μόνο κομμάτι του παζλ. Δίχως τις παράνομες παρεμβάσεις στον τόπο της τραγωδίας τις πρώτες ώρες και μέρες, θα υπήρχαν όλα τα πειστήρια για τους θανάτους, το τοξικό μανιτάρι και την εμπορική αμαξοστοιχία. Ομως, όλα αυτά καταστράφηκαν. Με την ανοχή της Αστυνομίας Θεσσαλίας, τα αιτήματα της Πυροσβεστικής και, βέβαια, μπόλικο χρήμα του φορολογούμενου πολίτη προς μια εταιρία που με αποφάσεις του… ποδαριού έκανε με το αζημίωτο την εκχωμάτωση, άρα και την καταστροφή των στοιχείων, εκτελώντας «διαταγές».
Η Αστυνομία της Θεσσαλίας, με υπεύθυνο τον αδερφό βουλευτή της Ν.Δ., δεν εκτέλεσε τις εντολές της Εισαγγελίας να μη γίνει καμία παρέμβαση στον χώρο, όπως συμβαίνει πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις, ακόμα και σε πολύ πιο ήπια δυστυχήματα. Ολα έγιναν με παράνομη διαδικασία, όπως επιβεβαίωσε η Εισαγγελία, αλλά μέχρι τώρα ουδείς βρίσκεται στη φυλακή. Σε μια χώρα όπου οι κρατικές Αρχές και η Δικαιοσύνη δεν θα επέτρεπαν στον κάθε πρωθυπουργό να αλωνίζει μέσω «δικών του» σε τόπους εγκλημάτων, όλα θα είχαν πάρει τον δρόμο τους από την πρώτη μέρα. Ο Μητσοτάκης προσπάθησε από την αρχή να χειραγωγήσει τη Δικαιοσύνη ότι μοναδικός υπεύθυνος είναι ο σταθμάρχης. Διέγνωσε, με πάσα βεβαιότητα, ότι δεν υπήρχε κανένα παράνομο υλικό στην εμπορική αμαξοστοιχία. Η υπόθεση ήθελε να μείνει μέχρι εκεί.
Ετσι, σύμφωνα με την πρωθυπουργική κατ’ ουσίαν «εντολή», θα γλίτωναν ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, «ημέτερα» στελέχη του υπουργείου Μεταφορών, οι μοντέρ των διορισμένων του ΟΣΕ, που μοίραζαν «πειραγμένα» ηχητικά στα κανάλια τις πρώτες μέρες για τη δημιουργία εντυπώσεων, ενώ ταυτόχρονα έκαναν τους ανήξερους για τα επίμαχα βίντεο της Ιντερ Σταρ, αλλά και η Hellenic Train. Η ιστορία που προσπάθησε να επιβάλει μέσω ΜΜΕ ο Μητσοτάκης έχει αποδειχθεί πλαστή. Σήμερα ξέρουμε πια ότι ήταν ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών επί Γεραπετρίτη που έδινε εντολές για να αλλοιωθεί ο τόπος του εγκλήματος. Oτι ο Τριαντόπουλος έκανε δηλώσεις από τις πρώτες μέρες για «αποκατάσταση του χώρου». Και πως ο «τυφώνας Αγοραστός» δεν μπόρεσε να κρυφτεί πίσω από τη γελοία δικαιολογία ότι «εκτελούσε εντολές».
Υπενθυμίζουμε ότι η εσωτερική έκθεση της Hellenic Train, που είδε το φως δύο χρόνια μετά, δηλαδή τον Φεβρουάριο του 2025, «δείχνει» ως εντολέα του μπαζώματος στα Τέμπη τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά, ο οποίος παραμένει άφαντος, δίχως να έχει πάρει θέση. Αποδείχθηκε, όμως, ότι πίσω από την καταστροφή όλων των πειστηρίων στον χώρο της τραγωδίας βρισκόταν η κυβέρνηση και μόνο. Το στέλεχος της εταιρίας ανέφερε μεταξύ άλλων: «Το μεσημέρι (της Παρασκευής 3/3/2023) ενημερώθηκα από τον κ. Ξιφαρά ότι το κατεστραμμένο τροχαίο υλικό πρέπει να απομακρυνθεί μέχρι τη Δευτέρα το πρωί». Και συνέχιζε εξηγώντας ότι η εντολή ήταν να ολοκληρωθεί η διαδικασία μέχρι το Σαββατοκύριακο, δηλαδή τέσσερις ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα. Μέχρι τότε «έπρεπε» να έχουν απομακρυνθεί όλα τα συντρίμμια των τρένων, ώστε τουλάχιστον μία από τις δύο τροχιές να παραδοθεί τη Δευτέρα το πρωί για να ξεκινήσει εργασίες ο ΟΣΕ. Λες και τα δρομολόγια θα ξεκινούσαν αμέσως, ενώ πέρασε ένας ολόκληρος μήνας μέχρι να συμβεί αυτό!
Είχε γίνει, μάλιστα, και συνάντηση Τριαντόπουλου – Ξιφαρά (διορισμένου επί Κ. Αχ. Καραμανλή) – Αγοραστού, κάτι που κάνει ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση πίεζε διά του γενικού γραμματέα Μεταφορών να υπάρξουν παρεμβάσεις στο έδαφος από τα πρώτα 24ωρα. Ηταν τόσο ισχυρό το πρέσινγκ για το μπάζωμα, που αγνοήθηκαν ακόμα και οι εισαγγελικές εντολές να μην υπάρξει αλλοίωση. Οπως περιγράφει η έκθεση για την Παρασκευή 3 Μαρτίου 2023, «ενημερώθηκα από τον κ. Βλαχογιάννη, αρμόδιο της Αστυνομίας για την προανάκριση, ότι με εντολή εισαγγελέα δεν πρέπει να απομακρυνθούν όλα τα επιβατικά οχήματα από τη Λάρισα και να μεταφερθούν σε ένα σημείο μέχρι το τέλος της έρευνας». Αλλά η Αστυνομία Λάρισας έκανε, βολικά για την κυβέρνηση, τον θεατή στην παράνομη ενέργεια καταστροφής στοιχείων. Η εσωτερική έκθεση της Hellenic Train διαψεύδει τα αφηγήματα περί αγωγού φυσικού αερίου της κυβέρνησης, ενώ αποκαλύπτει ότι κρίσιμα στοιχεία μαζεύτηκαν άρον άρον με στουπιά και πετάχθηκαν σε κάδο σκουπιδιών. Αντίθετα, η επίσημη έκθεση της Hellenic Train είναι ένα σιωπητήριο της αλήθειας, εκθέτοντας ανεπανόρθωτα τον ρόλο της ιταλικής κρατικής εταιρίας.
Οι τρεις ένοχες «συμφωνίες»
Στη συγκάλυψη συμμετείχε συλλογικά ολόκληρο το σύστημα εξουσίας της κυβέρνησης, από την κορυφή μέχρι τον τέως περιφερειάρχη και από υπουργούς μέχρι αναδόχους έργων τσιμεντώματος και παρατρεχάμενους δημοσιογράφους. Για να ολοκληρωθεί, όμως, χρειάστηκε όλοι οι ένοχοι πρωταγωνιστές να συμμετέχουν πρόθυμα σε τρεις διαδοχικές «συμφωνίες»:
1. Στη συμφωνία της διαφθοράς, που έβαλε την τραγωδία στις ράγες. Αφορά τις κυνικές εκπτώσεις στην ασφάλεια, τα παιχνίδια με συμβάσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων και τα «στραβά μάτια» στη Hellenic Train, δηλαδή σε όλα αυτά που προηγήθηκαν της μοιραίας σύγκρουσης. Ετσι άρχισαν όλα.
2. Στη συμφωνία της εξαπάτησης, που φρόντισε να διασφαλίσει ότι πολύτιμα στοιχεία θα εξαφανιστούν, όπως με το μπάζωμα στον τόπο του εγκλήματος, το υποτιθέμενο σβήσιμο του υλικού των καμερών και το ότι τα κρυμμένα κομμάτια του παζλ, ακόμα και στη δικογραφία, δεν θα επιτρέψουν να συμπληρωθεί ποτέ μια ολοκληρωμένη εικόνα.
3. Στη συμφωνία της σιωπής, στην ανάγκη ακόμα και απροκάλυπτα, κατάμουτρα στην κοινή γνώμη, όταν τελειώνουν οι προφάσεις για καθυστέρηση. «Επικαλούμαι το δικαίωμα στη σιωπή» είχε πει ο Αγοραστός στην εξεταστική-παρωδία κι αποχώρησε. Δεν κατέθεσε ποτέ. Η ίδια η Δικαιοσύνη, άλλωστε, ζήτησε ευθέως σιωπή και από τις οικογένειες: «Αυτά συμβαίνουν, να πάτε στην Εκκλησία» είχε προτρέψει τη χαροκαμένη Καρυστιανού η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Αδειλίνη…
Οι πρωθυπουργικές «παραινέσεις» προς τη Δικαιοσύνη
Τέσσερις μέρες μετά το δυστύχημα ο πρωθυπουργός, με ανάρτηση στα social media, υποδεικνύει προς τα πού πρέπει να κινηθούν οι έρευνες της Δικαιοσύνης. «Στην Ελλάδα του 2023 δεν γίνεται δυο τρένα να κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή και να μην το έχει αντιληφθεί κανείς. Δεν μπορούμε, δεν θέλουμε και δεν πρέπει να κρυφτούμε πίσω από το ανθρώπινο σφάλμα». Με τα σίδερα στα Τέμπη να καίγονται ακόμα, ο Μητσοτάκης σπεύδει να γίνει ο καθοδηγητής της Δικαιοσύνης, δείχνοντας ως αποκλειστικούς ενόχους τον σταθμάρχη και χαμηλόβαθμους υπαλλήλους. Βγάζει, δηλαδή, από το κάδρο την πολιτική ηγεσία και ανώτατους αξιωματούχους του υπουργείου Μεταφορών, που άφησαν τα τρένα χωρίς κανένα σύστημα τηλεδιοίκησης.
Την ίδια ώρα ο πρωθυπουργός δίνει «γραμμή» να μην ασχοληθεί κανείς με την «πειραγμένη» από τον Καραμανλή σύμβαση που πέρασε από τη Βουλή τον Ιούλιο 2022, όταν η κυβέρνηση αφαίρεσε σκανδαλωδώς όλες τις υποχρεώσεις της για ασφαλή δίκτυα από την Hellenic Train και ως αντάλλαγμα χάρισε στους Ιταλούς πάνω από 500 εκατ. ευρώ, μείζον θέμα που αποκάλυψε η «δημοκρατία» την ίδια μέρα με την ανάρτηση του πρωθυπουργού. Ο σταθμάρχης είχε συλληφθεί ήδη λίγες ώρες μετά το δυστύχημα και χωρίς καλά καλά να έχει καταθέσει, ο πρωθυπουργός τρέχει να βγάλει πόρισμα ότι όλα οφείλονται μόνο σε ανθρώπινο λάθος. Αυτό που έπρεπε να καλυφθεί είναι ποιος βουλευτής διόρισε με βύσμα τον ακατάλληλο σταθμάρχη, κάτι που έως σήμερα το Μαξίμου φρόντισε να παραμένει επτασφράγιστο μυστικό.
Η fake θεωρία για τα έλαια και τις «τυφλές» κάμερες
Μόνο στην Ελλάδα απ’ όλο τον κόσμο έχουν βρεθεί κρατικοί πραγματογνώμονες που, βολικά, είπαν ότι η έκρηξη σε μια μετωπική τρένων προκλήθηκε από έλαια σιλικόνης.
Οταν ο τεχνικός σύμβουλος του συλλόγου συγγενών αποκάλυψε ότι, κατόπιν ενεργειών των οικογενειών, το Γενικό Χημείο του Κράτους εξέδωσε πόρισμα για την ύπαρξη εκρηκτικών από δείγματα που εν τέλει ελήφθησαν από τις εξωτερικές επιφάνειες των τρένων, η κυβέρνηση έκανε λόγο για «ψεκασμένες θεωρίες». Το συμπέρασμα που βγήκε στην επιφάνεια από τον πρώτο κιόλας χρόνο -και το οποίο η κυβέρνηση έκανε τα πάντα για να μην αποκαλυφθεί- είναι ότι η εμπορική αμαξοστοιχία έφερε φορτίο με υλικά. Να σημειωθεί ότι είχε δοθεί εντολή συγκάλυψης -άγνωστο από ποιον- να μετακινηθούν και τα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας σε άλλη περιοχή, χωρίς να ελεγχθούν εγκαίρως τα εμπορεύματα που υπήρχαν.
Tα βίντεο
Στις 17 Ιουλίου 2023, ο ανακριτής ζήτησε -με εντυπωσιακά μεγάλη καθυστέρηση- τα βίντεο με τη διαδικασία φόρτωσης του εμπορικού τρένου (που έφερε τις εκρηκτικές ύλες) στη Θεσσαλονίκη. Οπως αποκαλύφθηκε, στις 4 Αυγούστου η ιδιωτική εταιρία σεκιούριτι που καλύπτει τον εμπορικό σταθμό παρέδωσε έξι ψηφιακούς σκληρούς δίσκους. Στη συνοδευτική αναφορά, όμως, γράφει ότι τα βίντεο που ενδιαφέρουν τη δικαστική έρευνα έχουν διαγραφεί αυτόματα, διότι στο μεταξύ είχαν γραφτεί στους ίδιους δίσκους μεταγενέστερα αρχεία. Το ίδιο συνέβη με τα βίντεο της διέλευσης του εμπορικού τρένου από τους σταθμούς Πλατέως, Λιτοχώρου, Λεπτοκαρυάς, Νέων Πόρων και Ραψάνης, δηλαδή τα σημεία πριν από τη σύγκρουση. Η απάντηση της εταιρίας σεκιούριτι ήταν ότι το υλικό διαγράφηκε, εφόσον είχε παρέλθει το προβλεπόμενο μέγιστο χρονικό όριο αποθήκευσης των βίντεο, και καμία κρατική ή κυβερνητική Αρχή δεν τα είχε ζητήσει.
Σήμερα μαθαίνουμε ότι η εταιρία Ιντερ Σταρ βρήκε τρία αμφιβόλου αξιοπιστίας βίντεο, δύο χρόνια μετά, και ενώ έχει υπογράψει κι άλλες πανάκριβες συμβάσεις με τον κρατικό ΟΣΕ. Επίσης, μόλις προχθές ήρθαν στο φως επίσημα κρατικά έγγραφα ότι τα αιτήματα προς κάθε πηγή βιντεοληπτικού υλικού είχαν γίνει έγκαιρα, όπως και ότι στην πρώτη κρατική πραγματογνωμοσύνη, τον Ιούνιο του 2023, αναφέρεται πως υπήρχε διαθέσιμο βιντεοσκοπικό υλικό από την εμπορική αμαξοστοιχία.Ο δε ΟΣΕ βρέθηκε στο κάδρο για μονταρισμένα ηχητικά που διέρρευσαν προς ΜΜΕ τις πρώτες μέρες του δυστυχήματος με αλλοιωμένους διαλόγους, κάτι που εξυπηρέτησε τα κυβερνητικά αφηγήματα. Αυτό που αποδεικνύεται είναι ότι όλος ο κρατικός μηχανισμός είχε βίντεο από την εμπορική από τις πρώτες μέρες του δυστυχήματος.
Τα «όχι» βουλευτών Ν.Δ. και ο Κ. Καραμανλής
Στις 25 Νοεμβρίου 2023 το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ έκαναν αίτημα για σύσταση προανακριτικής επιτροπής προκειμένου να διερευνηθούν τα αδικήματα της απιστίας και της παράβασης καθήκοντος για τον υπουργό Μεταφορών Κ. Αχ. Καραμανλή στα Τέμπη, όπως και για άλλους πρώην υπουργούς. Η κυβερνητική πλειοψηφία, σύσσωμη με 157 ψήφους, προστάτεψε τον Καραμανλή. Με εντολή του πρωθυπουργού οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας απέρριψαν το αίτημα. Αντ’ αυτού η Ν.Δ. συμφώνησε για την εξεταστική, που δεν θα είχε συνέπειες για τον προστατευόμενο βουλευτή.
Οι έρευνες των δικαστικών Αρχών δεν έχουν αγγίξει έως τώρα τον πρώην υπουργό, σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες. Είναι αμφίβολο αν έχουν ασχοληθεί καν. Οπως αποκάλυψε η «δημοκρατία», ο Κώστας Αχ. Καραμανλής γνώριζε την από το 2021 αγωνιώδη επιστολή τού τότε διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train) με προειδοποίηση – βεβαιότητα για ένα δυστύχημα μεγέθους Τεμπών. Λίγες ώρες προτού δημοσιεύσουμε την επιστολή του Τσαλίδη (η οποία δεν υπήρχε καν στη δικογραφία!), ο πρώην υπουργός διαβεβαίωνε στην εξεταστική Επιτροπή ότι κανένας δεν τον είχε ενημερώσει αρμοδίως για τον κίνδυνο δυστυχήματος. Η επιστολή Τσαλίδη υπάρχει, το ίδιο και τα πρακτικά της εξεταστικής την ημέρα της κατάθεσης του Καραμανλή. Η αντιπολίτευση έθεσε άμεσα και εύλογα ζήτημα ψηφοφορίας προκειμένου να γίνει παραπομπή για ψευδορκία στον πρώην υπουργό. Ομως, όλοι οι βουλευτές της Ν.Δ. στην εξεταστική επιτροπή απέρριψαν το αίτημα και ουσιαστικά έγιναν συνένοχοι στην καραμπινάτη ψευδορκία. Ο Μητσοτάκης μέσα στον πανικό του να συγκαλύψει κι αυτό αποφάσισε ότι αυθημερόν πρέπει να κλείσει η εξεταστική.