FTI: 220.000 κρατήσεις στον «αέρα»!

«Handelsblatt»: Το «κανόνι» του tour operator προκαλεί τεράστια «μαύρη τρύπα» στον ελληνικό τουρισμό

Ανησυχητικά είναι για τον ελληνικό τουρισμό τα μηνύματα που έρχονται από τη γερμανική αγορά για τις επιπτώσεις από την πτώχευση του FIT. Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Handelsblatt», ο tour operator είχε για το φετινό καλοκαίρι περίπου 220.000 κρατήσεις στην Ελλάδα, οι οποίες πλέον βρίσκονται στον «αέρα» λόγω της χρεοκοπίας της εταιρίας.

  • Από τον Βασίλη Παπακωνσταντόπουλο

Στο ίδιο δημοσίευμα αναφέρεται ότι για ορισμένα ελληνικά ξενοδοχεία ο FTI εξακολουθεί να καθυστερεί τις πληρωμές για τη σεζόν του 2023, σύμφωνα με την ελληνική ένωση ξενοδόχων. Πρόκειται για περίπου 300 ξενοδοχεία, στα οποία η εταιρία φέρεται ότι οφείλει 1.800.000 ευρώ.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται ότι αντιμετωπίζουν η Κρήτη και η Ρόδος, όπου κατευθυνόταν παραδοσιακά ο κύριος όγκος των πελατών του FTI (περίπου το 70%), άλλο ένα 20% πήγαινε στην Κέρκυρα και στην Κω, ενώ το υπόλοιπο 10% σε άλλες περιοχές της χώρας. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων Κρήτης Μιχάλη Βλατάκη, φέτος αναμένονταν στο νησί περίπου 80.000 επισκέπτες μέσω του συγκεκριμένου ταξιδιωτικού γραφείου. Ο τουριστικός κλάδος, λοιπόν, κάθεται σε αναμμένα κάρβουνα, τουλάχιστον μέχρι να αποτιμηθεί το μέγεθος της ζημιάς.

Σε επιστολή του, πάντως, προς τους Ελληνες ξενοδόχους, την οποία έδωσε χθες στη δημοσιότητα ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Ιωάννης Χατζής, ο γερμανικός tour operator επισημαίνει ότι οποιοσδήποτε οικονομικός κραδασμός τυχόν υπάρξει από την πτώχευσή του θα αποσβεστεί θεσμικά μέσω του Γερμανικού Ταμείου Ταξιδιωτικής Ασφάλισης (DRFS). Η πλειονότητα των ξενοδοχείων, που είχε μέχρι πρότινος συνεργασία με τον γερμανικό ταξιδιωτικό πράκτορα και φιλοξενεί σήμερα ταξιδιώτες, έχει εξοφληθεί, γεγονός που περιορίζει σημαντικά τις ζημιές.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Αλέξανδρο Βασιλικό, δεν μπορεί κάθε φορά η αντιμετώπιση τέτοιων προβλημάτων να επαφίεται αποκλειστικά στη φιλοπατρία του ξενοδόχου, ο οποίος υφίσταται και την οικονομική ζημία. «Πρέπει άμεσα να δημιουργηθεί μια ευρωπαϊκή νομοθετική ομπρέλα, η οποία θα επιτρέπει στα κράτη-μέλη να παρεμβαίνουν προστατεύοντας τα δικαιώματα των καταναλωτών – επισκεπτών αλλά και των ξενοδόχων. Τώρα, για τη συγκεκριμένη περίπτωση, είμαστε σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού και την κυβέρνηση διερευνώντας πώς μπορούν να μετριασθούν οι οικονομικές απώλειες για τους ξενοδόχους-μέλη μας» δήλωσε ο κ. Βασιλικός.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Η εφημερίδα δημοκρατία δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

spot_img

Κορυφαίες Ειδήσεις

Προτεινόμενα